Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
is het mogelijk mijn kapotte 88 pk versnellingsbak te vervangen door een 102 pk.en zo ja wat moet er ook vervangen worden dan alleen het schakelmechanisme.het betreft een 88pk tdi van 2002
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
Ja , dat kan . De ombouw valt wel mee .
je kan best ook meteen tweemassavliegwiel en koppeling van een ACV monteren
hydraulische leiding naar de koppeling (hydr.druklager) dien je ook te veranderen
en schakelstangensysteem compleet
je kan best ook meteen tweemassavliegwiel en koppeling van een ACV monteren
hydraulische leiding naar de koppeling (hydr.druklager) dien je ook te veranderen
en schakelstangensysteem compleet
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
dank u de koppeling en vliegwiel zijn al een keer vervangen dus nog een leiding komt erbij .dan gaan we ermee aan de slag
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
kan je dan niet beter gewwon een goeie 102pk kopen dan? waarom iets ombouwen en met een tussen-server-en-tafellaken busje blijven zitten?
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
Een goeie 102pk wordt ook steeds zeldzamer. En je weet wat je aan je eigen bus hebt. Ik zou dezelfde keuze maken.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
@ Ailko,
PB gelezen?
PB gelezen?
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
Zit er dan reeds een 102pk 2massa vliegwiel en koppeling in ? Of nog de zwakke 88pk versie ?ailko vos schreef:dank u de koppeling en vliegwiel zijn al een keer vervangen dus nog een leiding komt erbij .dan gaan we ermee aan de slag
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
Waarom ?koensch schreef:kan je dan niet beter gewwon een goeie 102pk kopen dan? waarom iets ombouwen en met een tussen-server-en-tafellaken busje blijven zitten?
Beide hebben dezelfde motor , de versnellingsbak van een 102pk is veel sterker dan die van een 88pk .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
hallo
hoe moet ik me dat voorstellen met die leiding voor de koppeling
waar moet deze vandaan komen ?
zit namelijk ook te denken om de bak te vervangen.
ook gelezen over verbeterde koppelings set voor de 88pk iemand ervaring hiermee?
gr Rinke
hoe moet ik me dat voorstellen met die leiding voor de koppeling
waar moet deze vandaan komen ?
zit namelijk ook te denken om de bak te vervangen.
ook gelezen over verbeterde koppelings set voor de 88pk iemand ervaring hiermee?
gr Rinke
a silence so loud
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
Ik heb er mee gereden in de bus van een ander.RHH schreef:hallo
hoe moet ik me dat voorstellen met die leiding voor de koppeling
waar moet deze vandaan komen ?
zit namelijk ook te denken om de bak te vervangen.
ook gelezen over verbeterde koppelings set voor de 88pk iemand ervaring hiermee?
gr Rinke
Laat me het zo zeggen, voelt net zo iel aan.
Beter meteen een koppeling van een 102 pk kopen.
Voelt veel steviger, en meer op zijn taak berust aan, als die gemodificeerde 88 pk drukgroep.
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
hallo peter of andere wtwers
dat gaat goed met die 102 pk koppeling ?
en met een vast of normaal 2mvliegwiel
druklager wel van een 88 pk?
heb je eventueel onderdeel nummers
heb het wel gelezen op je site maar is me niet helemaal duidelijk
dat gaat goed met die 102 pk koppeling ?
en met een vast of normaal 2mvliegwiel
druklager wel van een 88 pk?
heb je eventueel onderdeel nummers
heb het wel gelezen op je site maar is me niet helemaal duidelijk
a silence so loud
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
Onder de hoofdrempomp ongeveer , zit op de leiding die naar de koppelingscilinder loopt een snelkoppeling. Vanaf daar , het onderste stuk dus , moet je vd 88pk weghalen , en het stukje leiding van een 102pk gebruiken . Past ook gewoon op de snelkoppeling. Dit is nodig omdat de 88pk een pompje gebruikt dat op de versnellingsbak zit , en de 102pk heeft een hydraulisch druklager IN de bak.RHH schreef:hallo
hoe moet ik me dat voorstellen met die leiding voor de koppeling
waar moet deze vandaan komen ?
zit namelijk ook te denken om de bak te vervangen.
ook gelezen over verbeterde koppelings set voor de 88pk iemand ervaring hiermee?
gr Rinke
Dat leidinkje vervangen stelt weinig voor hoor .
Koppeling kun je best compleet met 2mv van 102pk nemen , die zijn bijna onverslijtbaar en hebben voldoende reserve voor gechipte acv's.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 102 pk versnellingsbak ipv 88 pk
zit reeds een 102 koppeling in.en vanwege de staat van de auto wil ik er gewoon mee dooor rijden.en mochten de kosten de pan uit rijzen dan stappen we over naar een andere bus van een ander merk