Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 Renovatie en Camper ombouw

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

zit te zoeken maar kan dat topic niet vinden, iemand een idee welk topic dat is ?
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5 Renovatie

Bericht door ktmkrik »

Was ff zoeken maar deze viewtopic.php?f=3&t=38642 bedoel ik.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

dank die ga ik even doorspitten.
Ondertussen de hele bus aan het leeg halen, complete hemelbekleding, zijpanelen en vloeren. En dan testen.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5 Renovatie

Bericht door ktmkrik »

Geen dank!
Zou als het mogelijk is met een trekveer die de elektricien gebruikt voor draad trekken proberen of de slangen niet verstopt zijn, mits dit natuurlijk mogelijk is door de diameter van de afvoerslangen.
Succes!
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1478
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T5 Renovatie

Bericht door bvddobb »

ktmkrik schreef:Geen dank!
Zou als het mogelijk is met een trekveer die de elektricien gebruikt voor draad trekken proberen of de slangen niet verstopt zijn, mits dit natuurlijk mogelijk is door de diameter van de afvoerslangen.
Succes!
Op het Duitse forum zijn diverse verhalen van mensen die bij de apotheek een oorspuit kopen (paar Euro) en met de rubber ballon daarvan onder lichte druk de slangetjes doorspoelen. Met een veer e.d. schijnt nogal veel kans op beschadigen/perforeren van de slangetjes te geven.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5 Renovatie

Bericht door ktmkrik »

bvddobb schreef:
ktmkrik schreef:Geen dank!
Zou als het mogelijk is met een trekveer die de elektricien gebruikt voor draad trekken proberen of de slangen niet verstopt zijn, mits dit natuurlijk mogelijk is door de diameter van de afvoerslangen.
Succes!
Op het Duitse forum zijn diverse verhalen van mensen die bij de apotheek een oorspuit kopen (paar Euro) en met de rubber ballon daarvan onder lichte druk de slangetjes doorspoelen. Met een veer e.d. schijnt nogal veel kans op beschadigen/perforeren van de slangetjes te geven.
Dan kun je alsnog de nylon versie pakken van de trekveer die maar een paar euro kosten en bij iedere bouwmarkt wel verkrijgbaar zijn, de uiteinden van beide veren zijn overigens afgerond dus begrijp niet goed wat dan de beschadiging moet veroorzaken Bart.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

goeie tip van die nylon trekveer, die heb ik liggen.
Maandag maar eens proberen.
In de linker slang zat al een plastic stukje klem, afgebroken ergens in het dak.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

Kom niet ver, max 30-40 cm, en dat ze verstopt zitten voor is wel duidelijk na de bui van vannacht, stapte net in een zwembad, beidde stoelen (die zitten onder de aansluitingen) zijn nat, ik denk dus maar gelijk vervangen die slangen in de A-stijl.
Iemand dit al eens gedaan ? Nog niet ontdekt tot hoever ze lopen, wellicht moet ik het voorscherm demonteren ?
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: T5 Renovatie

Bericht door ktmkrik »

sanderdb schreef:Kom niet ver, max 30-40 cm, en dat ze verstopt zitten voor is wel duidelijk na de bui van vannacht, stapte net in een zwembad, beidde stoelen (die zitten onder de aansluitingen) zijn nat, ik denk dus maar gelijk vervangen die slangen in de A-stijl.
Iemand dit al eens gedaan ? Nog niet ontdekt tot hoever ze lopen, wellicht moet ik het voorscherm demonteren ?
Je kan het ook met luchtdruk eens proberen, je weet nooit!
Vervangen, misschien gaat het gemakkelijk misschien lukt het niet dat blijft altijd de vraag toch.
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1662
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: T5 Renovatie

Bericht door sjaak »

Voordat je luchtspuit erop zet zou ik eerst een stofzuiger proberen,aan de bovenkant :zwaai :wjw
:werkaanT4
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: T5 Renovatie

Bericht door Jeroen T5 204 »

Dezelfde ellende als jou heb ik nu ook Sanderdb, het is echt een :gif :gif :gif :gif dat schuifdak.

Ik heb half internet afgezocht naar een oplossing. Op de plek waar wij dus nu de lekkage hebben, net boven de bekleding van de a-stijl komt het water waarschijnlijk uit de koppeling van de slang aan het dak. Dit is niet 1 geheel, hier gaat het lekken. Youtube staat er vol van... Bij mij loopt het water wel weg door de slang en toch de hemel nat :huilen

Die topic die ik hier voorbij zie komen staat ook genoeg ellende van mij in. Heb spijt dat ik het schuifdak destijds erbij heb besteld :bonk



VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

Is het bij jou niet opgelost dan ?
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: T5 Renovatie

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik moet er weer mee bezig, maar de zin ontbreekt me even om er mee bezig te gaan. Ik ga de koppelingen denk ik kitten of iets dergelijks.

De bruine slang zit in een transparante harde koppeling. Daar lekt het tussendoor als ik de geleerden mag geloven.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: T5 Renovatie

Bericht door sanderdb »

maar lekt het nu niet bij jou ?
Ik verbaas me inderdaad over deze aansluitingen, dit moet beter kunnen.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: T5 Renovatie

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb hem andersom op de oprit gezet zodat het water naar achter loopt. Tijdelijke oplossing :nuts
Wil er ook zeker van zijn dat het niet ineens gaat vriezen i.v.m. met het kitten/lijmen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie