Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 voor een krappe beurs

vragen over de T4
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hallo Blue Moon, ja, ik ken t4zone en ben daar ook lid van, maar hier krijg ik toch echt meer informatie en (morele) hulp.
Busspirit ken ik niet, ik zal daar ook eens naar kijken, en ik zit meerdere keren per dag op de site van "leboncoin" te kijken, maar zie wel zoals Pascal ook al zei dat de T4's in Frankrijk aanmerkelijk duurder zijn.

Vandaar dat het vast op een T4 zal uitkomen die ik hier moet importeren, het is jammer dat de over-burokratiese fransen nog altijd een gelijkvormigheid verklaring Eisen, in België schijnt dat na een uitspraak van de Europese raad niet meer nodig te zijn, maar de fransen willen daar niets van weten en procederen duurt lang en kost meer dan het bestellen van deze verklaring bij de franse importeur.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33796
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt eventueel ook een CVO aanvragen bij Volkswagen in Wolfsburg.. :knipoog

https://coc.volkswagen-konzernlogistik. ... b/start.do


En extra informatie hierover:
https://coc.volkswagen-konzernlogistik. ... =accessFaq

groeten Peter
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hoi Peter, bedankt voor deze informatie, ik ben echter bang dat de lastige franse ambtenaren daar geen genoegen mee zullen nemen omdat het CVO uit Wolfsburg in de Duitse taal is geschreven, vaak wordt er dan een vertaling gemaakt door een beedigde vertaler geeist.

Ik zal eens proberen om de uitspraak van het Europese hof waar ze in België om gestreden hebben, en dit gewonnen hebben proberen te vinden in het frans, en vragen of ze dat hier eens willen lezen.

Gtz, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Nogmaals hallo Blue Moon, ik ging net naar de site van "buspirit" en het blijkt dat ik daar reeds ingeschreven was, ik begin duidelijk vergeetachtig te worden, ik schrok vanochtend ntoen ik in de spiegel keek, omdat ik mezelf niet herkende.

Het zou kunnen komen door de flinke klap die mijn hoofd vorige week met het wegdek heeft gemaakt, nadat ik door een oude vrouw in een auto van m'n fiets afgereden ben. Daarbij heb ik een flinke bult op m'n hoofd opgelopen, een paar ribben gekneusd en m'n bril kapot........maar ik leef nog.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

bargemast schreef:Hallo Blue Moon, ja, ik ken t4zone en ben daar ook lid van, maar hier krijg ik toch echt meer informatie en (morele) hulp.
Busspirit ken ik niet, ik zal daar ook eens naar kijken, en ik zit meerdere keren per dag op de site van "leboncoin" te kijken, maar zie wel zoals Pascal ook al zei dat de T4's in Frankrijk aanmerkelijk duurder zijn.

Vandaar dat het vast op een T4 zal uitkomen die ik hier moet importeren, het is jammer dat de over-burokratiese fransen nog altijd een gelijkvormigheid verklaring Eisen, in België schijnt dat na een uitspraak van de Europese raad niet meer nodig te zijn, maar de fransen willen daar niets van weten en procederen duurt lang en kost meer dan het bestellen van deze verklaring bij de franse importeur.

Gtz, Peter.
In belgie heb je nog altijd wel degelijk een gelijkvormigheidsattest nodig hoor.

De T4's op Leboncoin lijken wel van goud , aan die prijzen...
onlangs stond er een T4 op te koop , een 97-er , er werd daar 7000eur voor gevraagd ... alleen, een probleempje : ik kende die bus , het was een Belgische , van een vriend van mij , de km waren teruggedraaid , en mijn vriend had hem verkocht voor 3000eur ...

Neem eens een kijkje op www.mobile.de , daar heb je het allergrootste aanbod , en aan goede prijzen. Ik heb al vele T4 uit Duitsland gehaald .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hallo Pascal, wel toevallig dat je een voor jou bekende T4 in Frankrijk op "leboncoin" zag, terug gedraaide kilometer tellers lijkt de grote mode te zijn, na de verfkwast revisie, je kan niet voorzichtig genoeg zijn het is een echt boevenwereldje.

Mobile.de is een goede site, ik kijk daar ook al een paar weken op, heb nog wat oude kameraden die in Duitsland gebleven zijn na onze diensttijd eind 60er begin 70er jaren, en toen die hoorden dat ik op zoek was kreeg ik ook van hen van die site te horen.

Weet jij ook toevallig nog wat van de 1.9TDI motoren die in de T5 gebruikt worden, zou zo'n motor van 105Pk ook nog een redelijk lang leven kunnen hebben bij een goed en regelmatig onderhoud als hij al zo'n 250.000km gereden heeft waarin hij altijd tijdig zijn onderhoudsbeurten gehad heeft ?

Ik weet totaal niets van de kwaliteiten-en of problemen die de T5's hebben, het vermogen van zo'n 1.9TDI is zo ongeveer gelijk aan dat van een 2.5TDI met 102Pk, en die motoren worden in heel wat VAG auto's gebruikt.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hallo Pascal, jij bent haast nog harder aan het zoeken voor me dan dat ikzelf doe, hiervoor reuze bedankt natuurlijk.

De eerste link is er al niet meer, bij de 2e hebben er tot nu toe reeds 49 naar de advertentie gekeken waarvan jij en ik, en er zijn nog geen biedingen uitgebracht tot nu toe.
De T5's zien er niet slecht uit, en ik had gehoopt dat een neef van me die in Schepdaal woont naar de T5 daar voor me zou kunnen gaan kijken, maar hij kan zijn vrouw die met ernstige gezondheids problemen te doen heeft niet in de steek laten.

Ook ben ik waarschijnlijk veel te veeleisend doordat ik graag een verlengde uitvoering zou willen hebben, ik heb er echter op het moment 3 op het oog waar ik pas tegen het einde van de week, als ze er dan nog zijn, naar zal gaan kunnen kijken.

Er is dus nog steeds hoop, alleen is het overduidelijk dat ik niet de enige ben die naar een nog op z'n minst in redelijke staat verkerende T4 of T5 zoekt, en de betere aanbiedingen zijn heel snel weg.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

Die 2e link naar de T4 , een 102pk met minder dan 300.000km voor 2500eur in die staat (uiterlijk) : moest ik er eentje zoeken , voor 2500eur koop ik die meteen .
Onlangs heeft een vriend van me een identieke T4 gekocht voor 4500eur (en die had al +320.000km) ...

Jij beslist natuurlijk naar wat jouw beschikbare budget is .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33796
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Multivan Generation »

Pascal-141 schreef:Die 2e link naar de T4 , een 102pk met minder dan 300.000km voor 2500eur in die staat (uiterlijk) : moest ik er eentje zoeken , voor 2500eur koop ik die meteen .
Onlangs heeft een vriend van me een identieke T4 gekocht voor 4500eur (en die had al +320.000km) ...

Jij beslist natuurlijk naar wat jouw beschikbare budget is .
Die 2de is een 88 pk...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:
Pascal-141 schreef:Die 2e link naar de T4 , een 102pk met minder dan 300.000km voor 2500eur in die staat (uiterlijk) : moest ik er eentje zoeken , voor 2500eur koop ik die meteen .
Onlangs heeft een vriend van me een identieke T4 gekocht voor 4500eur (en die had al +320.000km) ...

Jij beslist natuurlijk naar wat jouw beschikbare budget is .
Die 2de is een 88 pk...
Dat is ook mogelijk . In de tekst staat 102pk , op de foto staat de i in blauw (88) ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Als die 2e een 102Pk is, dan is dat geen slechte aanbieding maar het is echter geen lange uitvoering.

Waarom maak ik het toch zo moeilijk voor mezelf ?

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33796
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Multivan Generation »

bargemast schreef:Als die 2e een 102Pk is, dan is dat geen slechte aanbieding maar het is echter geen lange uitvoering.

Waarom maak ik het toch zo moeilijk voor mezelf ?

Gtz, Peter.
Inderdaad, 13 jaar geleden kon je alles nog uitzoeken zoals je wilde,
ze werden toen immers nog nieuw geproduceerd..
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hallo Jan, dat lijkt een heel goede aanbieding en nog met weinig kms ook, als die er aan het eind van de week nog is ga ik daar zeker naar kijken, ik heb ook nog een paar andere op m'n lijstje staan, dus wie weet kan ik met een beetje (lees veel) geluk toch nog een goed bussie voor een redelijke prijs kopen.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door LAYCA »

bargemast schreef:Hallo Wim, jouw verhaal geeft me nog wat extra moed om te blijven zoeken.
Wat heb jij een super camper gemaakt van dit busje, werkelijk heel mooi, gelukkig ben ik niet snel jaloers.

Jammergenoeg ben ik niet uitgerust zoals jij met je mooie garage en massa's gereedschap, en ben ik genoodzaakt om mijn klussen op straat te doen, en dat is natuurlijk alles behalve ideaal, vooral als het om klussen gaan die meerdere dagen duren, en helemaal als het weer niet meewerkt.

Ik heb zitten genieten van jouw uitvoerige beschrijving van de verbouwing, en zal daar vast nog meerdere keren naar kijken.

Mijn busje (als ik het geluk heb om er een te vinden) zal zeker niet half zo mooi en luxe worden als die van jouw, omdat ik het er als een busje wil laten uitzien om zo gemakkelijker overal te kunnen staan zonder dat er geklaagd zal worden over een geparkeerde camper, en ook de financiele middelen er niet voor heb.

Gtz, Peter.
Peter Bedankt voor het compliment.
Er zijn wel meer campingbusjes waar je niet aan ziet dat het een camper is totdat je het hefdak gebruikt :toppie
Het gaat vast lukken een busje te scoren :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie