Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 voor een krappe beurs

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

bargemast schreef:Hallo Steven en Olaf, beiden bedankt voor jullie verschillende visie over deze bus, hij is inderdaad oud en heeft al heel wat gereden, maar ziet er ondanks dat nog goed uit waarschijnlijk omdat de 2 eigenaars die hij gehad heeft er altijd gooed voor gezorgd hebben.

Soms is het een betere deal om een bus met wat meer kms die perfect bijgehouden is te kopen dan een meer recente maar afgetrapte en verwaarloosde bus.

Ik laat deze bus staan voor iemand die naar een moi personenbusje zoekt, voor mij is een lange gesloten bus beter, als ik de keuze heb met 2 achterdeuren (liefs met raampjes daarin), en een raam in de schuifdeur vooral voor de veiligheid bij het rijden in Engeland om meer zicht te hebben op de roudabouts.

Over mijn budget had ik al meer geschreven op het T5 forum, dit omdat ik de T5 ook mooi vind en omdat ik denk meer zelf te kunnen doen aan het onderhoud van de 1.9Tdi motor zoals het vervangen van de distributieriem, waterpomp, spanrollen enz, hetgeen me een beetje bang maakt bij de 2.5Tdi van 102Pk van de T4 die de beste keus schijnt te zijn voor de motor van een T4 maar waarvoor je VAGCOM spul nodig hebt om de branstofpomp goed op tijd te zetten.

Het idee van een tijdje verder sparen is niet mogelijk gezien mijn extreem lage pensioen dat niet eens genoeg is om mijn vaste maandelijkse kosten mee te betalen, daardoor verdwijnt het kleine beetje spaargeld dat ik nog heb als sneeuw voor de zon.

Het was allemaal iets anders, en beter gepland voor mijn pensioen met de hulp van Albert Heijn, helaas had ik daar een nogal grove fout mee gemaakt waar ik nu voor moet boeten.

Gtz, Peter.
de 1.9tdi uit de T5 is ook een pumpeduse tdi , dus ook goed voorzien van de nodige electronica , dus ik vermoed dat je ook bij deze wel vagcom nodig hebt voor de fijnafstelling hoor. De 1.9tdi uit de T5 is dus niet de "oude" gewone tdi zoals ze in bvb de Golf 3 of zo zaten , maar wel de jongste versie van de 1.9 met pompinjectoren , deze hebben dus geen inspuitpomp zoals de oude tdi-tjes .
Bij welke moderne diesel is tegenwoordig geen electronische afstelling ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

bluebird schreef:Denk dat de conclusie is dat een t4/5/6 niet voor iedereen betaalbaar is......
Ik denk dat dat inderdaad de juiste conclusie is.

Gtz, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Vraagje : "Is er een mogelijkheid om antwoorden die ik gepost heb op het zelfde moment als een andere posters die kennelijk voorrang gekregen hebben op mijn berichten, ergens terug te vinden om ze alsnog te plaatsen."

Ik had nl net een aardig lang antwoord bericht aan Steven geschreven, en ook net weer naar Pascal, en deze berichten zijn niet geplaatst ondanks dat ik op verstuur geklikt had.

Hoop echt dat iemand het antwoord weet.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33797
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Multivan Generation »

Klik eens in je browser een paar keer op de back knop
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Multivan Generation schreef:Klik eens in je browser een paar keer op de back knop
Bedankt voor deze tip Peter, het was nu te laat omdat ik kort na mijn vraag naar bed gegaan ben, vanwege mijn geplande heel vroege vertrek naar verwegistan om daar naar een lange T5 bestelbus te gaan kijken, en de laptop uitgezet had.

Maar ik zit nu nog steeds aan boord, er bleven de hele nacht nare gedachtes aan al de ellende in Paris door m'n hoofd gaan, en gierde de wind de hele nacht om mijn scheepje heen en dat hielp ook niet mee om wat te kunnen rusten.

Vandaar dat ik uiteindelijk maar besloten heb om pas morgen, na eerst een babbeltje met de verkoper gemaakt te hebben, die volgens zijn vrouw maandag ochtend weer terug van weggeweest zal zijn, voordat ik dat hele eind (anders misschien wel) voor niets rij.

Als ik nog eens problemen heb met het verliezen van net geschreven berichten zal ik jouw tip proberen, ik ben nog altijd niet al te handig met computers.

Gtz, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Omdat ik dus toch nog niet vertrokken ben heb ik de gelegenheid om Steven nog eens te bedanken voor al zijn speurwerk, en hoop dat het dit keer wel geplaatst wordt.

Je hebt een hele lijst bij elkaar gezocht voor me, dat is echt geweldig.

Het is jammer dat sommige handelaren hun reeds verkochte auto's toch op dit soort sites laten staan, want ik heb bijv. vorige week naar de 1e gebeld en die bleek toen al verkocht te zijn.
De 2e is een automaat en met 300.000km ben ik daar een beetje bang voor, ik heb heel wat gelezen over erg dure reparaties aan automatische bakken, dus die vergeet ik maar.
De 3e T5 is zo ongeveer wat ik zoek, maar met de BTW erbij kost ie 3600 € en dat is boven mijn (te beperkte) budget, bovendien is voorruit kapot en rookt hij zwart als je veel gas geeft TURBO? Dat betekent meteen nog heel wat extra geld.
De 4e ziet er zo te zien goed uit ondanks z'n leeftijd en kilometers, en daar komt in ieder geval geen BTW meer bij, dus die staat nu op m'n lijstje om naar te kijken als het niets wordt met de lange T5 bus uit verwegistan.
De 5e ziet er niet slecht uit maar heeft de 88Pk motor waarvoor je geen (of slechts nog heel moeilijk) nieuwe verstuivers meer kan krijgen, en gebruikt ook meer brandstof dan een 102Pk, dus die vergeet ik dan ook maar.
De 6e ziet er goed uit, en heeft zelfs de didtributieriem nog niet zolang geleden vernieuwd (zegt echter niets over de riem v/d brandstofpomp) heeft al heel wat gereden en trekt zware aanhangers, dus hoelang houd de koppeling het nog vol ?
De 7e staat nu ook op m'n lijstje en is de moeite van het gaan zien ook wel waard, is ook een BTW vrije bus.
De 8e deze T5 gaat ver over mijn budget met de BTW een heel eind over de 4000 €, en de koppeling maakt lawaai, dus er komen daar ook meteen weer kosten bovenop.
De 9e is de laatste, ziet er netjes uit maar kost met de BTW ook zo'n 4000 € heeft z'n laatste beurt 27500 km geleden gehad, dat is toch wel erg lang zonder onderhoudsbeurt, en de distibutieriem komt ook al in de buurt van d 100.000km en is misschien ook al veel langer dan 5 jaar geleden gedaan, dus die is ook niet voor mij.

Jouw uitvoerige lijst laat evengoed zien dat er nog keuze is, en er zijn er nog wel meer.

Nogmaal bedankt voor al jouw moeite en tijd.

Gtz, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Pascal-141 schreef:
de 1.9tdi uit de T5 is ook een pumpeduse tdi , dus ook goed voorzien van de nodige electronica , dus ik vermoed dat je ook bij deze wel vagcom nodig hebt voor de fijnafstelling hoor. De 1.9tdi uit de T5 is dus niet de "oude" gewone tdi zoals ze in bvb de Golf 3 of zo zaten , maar wel de jongste versie van de 1.9 met pompinjectoren , deze hebben dus geen inspuitpomp zoals de oude tdi-tjes .
Bij welke moderne diesel is tegenwoordig geen electronische afstelling ?

Hallo Pascal, ook het antwoord aan jou dan nog maar eens opnieuw.

Jij weet natuurlijk veel meer van al deze motoren dan ik, maar ik dacht dat dit soort motoren common-rail systemen hebben, en dat de motor van mijn Caddy 2.0Sdi net zo'n systeem heeft alleen geen turbo.

Van mijn Caddy heb ik 2 jaar geleden de distributie met alles wat daarbij komt zoals waterpomp en spanrollen vervangen, en die loopt zonder enig gebruik van vagcom apparaten (voor mij) perfect, of dat moet een toevals treffer zijn geweest.

Enkele jaren daarvoor heb ik ook een distributie van mijn Citroën Picasso2.0Hdi vervangen, en dat ging ook zonder speciaal electronisch afstel apparatuur en die loopt ook nog als een trein.

Maar misschien zit ik er dan wel helemaal naast met het idee van de VW 1.9TDI waar ik verder nog niets vanaf weet.

Gtz, en bedankt Peter.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Pascal-141 schreef:http://www.kapaza.be/nl/bestelwagens/wv ... 512900.htm

ik zag deze ook nog staan
Hallo Pascal, ik keek nu net op Kapaza maar zag deze advertentie er niet meer bij staan.

Nog wel een advertentie die ook al in de lange lijst van Jan stond met een goed uitziende Doka.

Alleen blijft er bij een Doka niet veel nuttige laadruimte meer over.

Gtz, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

jan2009 schreef:Als we dan toch de 88pk versie als optie bekijken , en ik zou niet weten waarom niet.
http://www.autowereld.nl/volkswagen/tra ... tml#foto-4

Je komt hier toch maar weinig topics tegen waar wordt gesproken over een rotte handgeschakelde bak v.d 88 pk
En nog steeds een deftige 5 cilinder waar emotie in zit.
Ja Jan, dat ziet er heel goed uit en heeft ook nog het raam in de schuifdeur wat hem veiliger maakt voor het rijden in Engeland waar ik graag kom.

88 Pk is voor mij meer dan genoeg, alleen heb ik dus gelezen dat je niet meer- of heel moeilijk bijvoorbeeld nog aan verstuivers van deze motoren kunt komen, en dat Pascal daarom zo'n motor voorzien had van de Bosch verstuivers die in de 102 Pk gebruikt worden, er moest daarvoor wel het een en ander aangepast-en geprogrammeerd worden, en ook dat ze minder zuinig met de brandstof omgaan dan de 102 Pk.

Voor iemand als Pascal die hieraan kan werken zelfs met zijn ogen dicht, is dit geen enkel probleem, ik heb zijn kennis van zaken niet, en zal daardoor afhankelijk zijn van garages met de dure rekeningen die daarbij horen, ook moet ik alles buiten op straat doen, hetgeen alles behalve ideaal is vooral als het erg koud is of regent.

Ik denk dat ik maar naar het idee van heemskerk moet luisteren, en nog maar een tijdje met mijn trouwe Caddy blijven rijden tot het beter uitkomt om de stap naar een T4 of T5 te maken.

Als ik in het voorjaar iets dat ik niet meer gebruik kan verkopen, zou ik er beter voorstaan en dan een beetje meer kans hebben om dit project een kans van slagen te geven.

In ieder geval bedank ik je voor jouw zoek acties.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

bargemast schreef:
Pascal-141 schreef:http://www.kapaza.be/nl/bestelwagens/wv ... 512900.htm

ik zag deze ook nog staan
Hallo Pascal, ik keek nu net op Kapaza maar zag deze advertentie er niet meer bij staan.

Nog wel een advertentie die ook al in de lange lijst van Jan stond met een goed uitziende Doka.

Alleen blijft er bij een Doka niet veel nuttige laadruimte meer over.

Gtz, Peter.
Die advertentie staat nog steeds gewoon online hoor

http://www.kapaza.be/nl/bestelwagens/wv ... 512900.htm
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Je hebt gelijk Pascal, hij staat er nog, ik had iets gedaan wat te vanzelfsprekend is door er het merk Volkswagen in de zoek rubriek te zetten, en daardoor zag ik hem niet.

Selecteer je het merk niet, en bij bedrijfswagens in het algemeen kijkt, dan staat hij er dus inderdaad nog, als je dat niet weet loop je dus een mogelijk goede kans mis.

Bedankt, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Pascal-141 schreef:

In belgie heb je nog altijd wel degelijk een gelijkvormigheidsattest nodig hoor.

De T4's op Leboncoin lijken wel van goud , aan die prijzen...
onlangs stond er een T4 op te koop , een 97-er , er werd daar 7000eur voor gevraagd ... alleen, een probleempje : ik kende die bus , het was een Belgische , van een vriend van mij , de km waren teruggedraaid , en mijn vriend had hem verkocht voor 3000eur ...

Neem eens een kijkje op http://www.mobile.de , daar heb je het allergrootste aanbod , en aan goede prijzen. Ik heb al vele T4 uit Duitsland gehaald .

Bij het zoeken naar ervaringen met het gelijkvormigheids attest COC kwam ik dit tegen over België, dat doet me erg denken aan de Franse administratie, waar dezelfde service op de verschillende plaatsen ook hun Eigen regels gebruikt.

http://www.autoforum.be/showthread.php? ... j-invoeren

Gtz, Peter
mastercraft
Berichten: 301
Lid geworden op: 22 dec 2012, 14:39

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door mastercraft »

Wat betreft de verstuivers voor een 88 pk die niet of nauwelijks te verkrijgen zijn is niet helemaal waar. Voor een 240 pond heb je een set upgrade verstuivers in Engeland waar de ecu niet voor aangepast hoeft te worden.
bargemast schreef:Omdat ik dus toch nog niet vertrokken ben heb ik de gelegenheid om Steven nog eens te bedanken voor al zijn speurwerk, en hoop dat het dit keer wel geplaatst wordt.

Je hebt een hele lijst bij elkaar gezocht voor me, dat is echt geweldig.

Het is jammer dat sommige handelaren hun reeds verkochte auto's toch op dit soort sites laten staan, want ik heb bijv. vorige week naar de 1e gebeld en die bleek toen al verkocht te zijn.
De 2e is een automaat en met 300.000km ben ik daar een beetje bang voor, ik heb heel wat gelezen over erg dure reparaties aan automatische bakken, dus die vergeet ik maar.
De 3e T5 is zo ongeveer wat ik zoek, maar met de BTW erbij kost ie 3600 € en dat is boven mijn (te beperkte) budget, bovendien is voorruit kapot en rookt hij zwart als je veel gas geeft TURBO? Dat betekent meteen nog heel wat extra geld.
De 4e ziet er zo te zien goed uit ondanks z'n leeftijd en kilometers, en daar komt in ieder geval geen BTW meer bij, dus die staat nu op m'n lijstje om naar te kijken als het niets wordt met de lange T5 bus uit verwegistan.
De 5e ziet er niet slecht uit maar heeft de 88Pk motor waarvoor je geen (of slechts nog heel moeilijk) nieuwe verstuivers meer kan krijgen, en gebruikt ook meer brandstof dan een 102Pk, dus die vergeet ik dan ook maar.
De 6e ziet er goed uit, en heeft zelfs de didtributieriem nog niet zolang geleden vernieuwd (zegt echter niets over de riem v/d brandstofpomp) heeft al heel wat gereden en trekt zware aanhangers, dus hoelang houd de koppeling het nog vol ?
De 7e staat nu ook op m'n lijstje en is de moeite van het gaan zien ook wel waard, is ook een BTW vrije bus.
De 8e deze T5 gaat ver over mijn budget met de BTW een heel eind over de 4000 €, en de koppeling maakt lawaai, dus er komen daar ook meteen weer kosten bovenop.
De 9e is de laatste, ziet er netjes uit maar kost met de BTW ook zo'n 4000 € heeft z'n laatste beurt 27500 km geleden gehad, dat is toch wel erg lang zonder onderhoudsbeurt, en de distibutieriem komt ook al in de buurt van d 100.000km en is misschien ook al veel langer dan 5 jaar geleden gedaan, dus die is ook niet voor mij.

Jouw uitvoerige lijst laat evengoed zien dat er nog keuze is, en er zijn er nog wel meer.

Nogmaal bedankt voor al jouw moeite en tijd.

Gtz, Peter.
T4 2.5 TDI 196 Pk
Chervolet avalanche 2002
Bronco 1988
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

mastercraft schreef:Wat betreft de verstuivers voor een 88 pk die niet of nauwelijks te verkrijgen zijn is niet helemaal waar. Voor een 240 pond heb je een set upgrade verstuivers in Engeland waar de ecu niet voor aangepast hoeft te worden.
Upgrade verstuivers zijn niet hetzelfde als de stanadynes , het gaat bij de Engelsen alleen om andere nozzles , die waarschijnlijk ook nog eens "made in china" zijn , want ze weigeren info te geven over de nozzles . Velen hebben ook last van onregelmatig stationair draaien met die verstuivers .
Voor een goede afstelling , moet de ecu toch ook aangepast worden bij gebruik van de nozzles met hoger debiet .

Ik heb hier ondertussen al enkele sets 88pk verstuivers (stanadynes)liggen die wachten op revisie , maar ik vind momenteel geen Bosch center of Stanadyne verdeler die het kan doen (aan een aanvaardbare prijs) :bonk
Ik heb er zelfs al gehad die beweerde dat Bosch nozzles ook in de Stanadynes passen zonder meer :muur , moest het maar zo simpel zijn ...
Verstuiverafstelling komt nauw , indien niet kan dat zomaar bvb een gat in een zuiger opleveren
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie