Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 voor een krappe beurs

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

http://www.2dehands.be/bestelwagens-vra ... 66946.html

@ bargemast :
Is dit niks voor je ?
komt met 1 jaar garantie !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Pascal-141 schreef:http://www.2dehands.be/bestelwagens-vra ... 66946.html

@ bargemast :
Is dit niks voor je ?
komt met 1 jaar garantie !
Jammergenoeg heb ik op het moment geen 3800 € te besteden, anders zou het een goede aanbieding voor me zijn geweest.

In ieder geval reuze bedankt voor deze link Pascal, als ik niets voor mijn te beperkte budget tegenkom rij ik nog wat verder met m'n Caddy, en als ik er in slaag om in het voorjaar iets te verkopen waar ik zelf niets meer mee doe, zou ik wat meer te besteden hebben, en iets zoals die jij net gevonden heb, o.i.d. kunnen kopen.

Wat rijstijl betreft rij ik als een rustige rijder (pépère) zonder het overige verkeer op te houden en doe normaal gesproken langer met m'n banden als vele anderen, ook houden mijn remmen het lang vol, en zoals ik al eens eerder geschreven heb ik gebruik de koppeling ook nauwelijks dus die zou het in principe ook lang vol kunnen houden.

Alleen weet je nooit hoe de vorige eigenaar(s) ermee omgegaan zijn, en als je op een busje valt dat verkocht wordt om deze dure reparatie kosten niet meer te hoeven betalen, kom je snel voor een minder prettige en dure verrassing te staan.

Wat het onderhoud aangaat zal ik alles wat ik zelf kan doen zeker zelf doen, en hetgeen ik (nog) niet kan hoop ik te kunnen leren door iemand die hier ervaring mee heeft te helpen met zo'n klus, en daardoor wat meer ervaring op te doen.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33798
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Multivan Generation »

Er zijn ook Caddy's met lange wielbasis... Misschien een idee?

Ze kunnen misschien wel een iets ander budget vragen, maar dat weet ik niet..
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Er zijn ook Caddy's met lange wielbasis... Misschien een idee?

Ze kunnen misschien wel een iets ander budget vragen, maar dat weet ik niet..
Caddy xl is een heel ander budget dan een oude T4 hoor
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door koensch »

Pascal-141 schreef:
Multivan Generation schreef:Er zijn ook Caddy's met lange wielbasis... Misschien een idee?

Ze kunnen misschien wel een iets ander budget vragen, maar dat weet ik niet..
Caddy xl is een heel ander budget dan een oude T4 hoor
vernam laatst dat een caddy bj 2007 met ca 150k km's voor ca 1500,= de handel inging..... oudere auto's brengen maar weinig op schijnt het.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

koensch schreef:
Pascal-141 schreef:
Multivan Generation schreef:Er zijn ook Caddy's met lange wielbasis... Misschien een idee?

Ze kunnen misschien wel een iets ander budget vragen, maar dat weet ik niet..
Caddy xl is een heel ander budget dan een oude T4 hoor
vernam laatst dat een caddy bj 2007 met ca 150k km's voor ca 1500,= de handel inging..... oudere auto's brengen maar weinig op schijnt het.
Hallo koensch, ik zou die Caddy van 2007 met maar 150.000km wel eens hebben willen zien, want ik kan me niet voorstellen dat zelfs voor de handel zo'n auto, als hij nog in redelijk goede staat is, voor 1500 € te koop is, tenzij het een sloper is, of de motor total loss is.

Het idee van Peter "Multivan Generation" was een lange Caddy, en die zijn heel wat duurder dan vele van de T4 busjes, natuurlijk niet de California's, Syncro's en Multivans want die blijven vaak heel wat duurder.

Ik heb net eens gekeken wat er voor een Maxi Caddy gevraagd wordt op autowereld, en de goedkoopste van 2007 met 325.500 km op de teller kost nog 4950 € is wel een Marge auto dus daar komt geen Btw meer bij.

Bij bijna alle andere aanbiedingen komt nog wel Btw, en die zijn ook zonder Btw al duurder dan bovengenoemde.

http://www.autowereld.nl/volkswagen/p1/ ... bjtot=2009

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door J vd Pal »

Had je deze viewtopic.php?f=5&t=51285ook gezien, voor minder dan €1.000,- is er niet veel te koop denk ik.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

J vd Pal schreef:Had je deze viewtopic.php?f=5&t=51285ook gezien, voor minder dan €1.000,- is er niet veel te koop denk ik.
Bedankt voor dit berichtje J vd Pal, ik ben geen echte Fan van de 2.4D, maar het is wel een verlengde uitvoering, en de prijs zoals ie nu is , is ideaal voor mijn krappe beurs, ik heb dat ongeveer een uurtje geleden toen ik het las dan ook geschreven.

En ook al een berichtje aan Edwin's zoon gestuurd, en die zal ik morgenochtend een belletje geven om hopelijk een afspraak te maken met hem, tenzij hij hem inmiddels toch al verkocht heeft.

Bedankt en groet, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

'T is jammer, toen ik vanochtend belde was ik te laat, de bus was gisteravond al verkocht.

Ik heb dus deze mooie kans gemist.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door J.F.A. »

bargemast schreef:'T is jammer, toen ik vanochtend belde was ik te laat, de bus was gisteravond al verkocht.

Ik heb dus deze mooie kans gemist.

Gtz, Peter.

Je had deze kans niet hoeven te missen wanneer je de 28e nog had gereageerd of de 29 e morgens. Zo zie je maar weer
van uitstel komt afstel

Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

J.F.A. schreef:
bargemast schreef:'T is jammer, toen ik vanochtend belde was ik te laat, de bus was gisteravond al verkocht.

Ik heb dus deze mooie kans gemist.

Gtz, Peter.

Je had deze kans niet hoeven te missen wanneer je de 28e nog had gereageerd of de 29 e morgens. Zo zie je maar weer
van uitstel komt afstel

Fred
Natuurlijk Fred, maar als je het bericht pas de 28e 's avonds nogal laat (na 23.00h) leest kan je moeilijk nog bellen, wel had ik toen meteen een mailtje gestuurd.

De 29e 's morgens was vanmorgen, en zoals je in mijn berichtje hebt gezien heb ik toen gebeld, maar hij was de avond ervoor al verkocht.

In dit geval zie ik niet hoe je van uitstel kunt spreken, ik was er gewoon te laat bij.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door J vd Pal »

Peter,

Is dit iets http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/best ... ousPage=lr

Helaas de 88 pk en behoorlijk km maar zo te zien wel van een liefhebber hoewel ik de :T44EVER niet kan vinden op de achterklep.

Groet

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3231
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door J vd Pal »

Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hallo Jasper, deze 2 busjes zien er goed uit voor de prijs die ervoor gevraagd wordt, zijn alleen beiden korte busjes, en bovendien ben ik sinds dinsdag geblokkeerd in België waar ik mijn zuster ben gaan helpen met lekkage aan haar dak.

Niet ver bij haar vandaan in de stromende regen in een enorme file, was er opeens een metaalachtig gekras te horen vanuit de motorruimte van de Picasso, als ik het stuur iets draaide werd het af en toe iets minder, totdat er wat later toen er weer langzaam verder gereden kon worden en klap en toen rolde er iets weg vanonder de rechterkant dat in de rechter berm terecht kwam.

Maar de auto reed nog, en ik ben langzaam doorgereden tot er weer een vreemd geluid kwam, en toen was er geen stuurbekrachtiging meer.

10 minuten later kwam ik bij mijn zuster aan, daar eerst de dakgoot ontstopt die de oorzaak van de lekkage bleek te zijn, en toen naar de auto gekeken, het was inmiddels droog, toen bleek dat wat ik al als mogelijke oorzaak bedacht had ook werkelijk het geval was, de poelie-damper had het begeven.

Alles verder gecontroleerd en de spanrollen waren nog prima, dus heb ik via Mister-Auto.be een nieuwe poelie en een nieuwe riem besteld en daar wat extra betaald voor de levering in 1 dag, vanwege de haast om weer terug te gaan naar Frankrijk voor wat medische afspraken.

Op het bestelformulier stond dat het de 3e geleverd zou worden, nou niet dus, ik zit nog steeds te wachten, en op de ingevulde contactmailtjes van hun site kreeg ik alleen als antwoord : uw bericht is door ons ontvangen, we zullen binnen 48 uur antwoorden.

Daar schiet ik dus heel weinig mee op, en ze hebben een dus niet bestaande klanten service, of zoveel ontevreden klanten dat ze mensen te kort komen om ze snel te kunnen antwoorden.

Omdat ik niet kon slapen gedurende de afgelopen nacht vanwege deze puinhoop, heb ik maar een verhaaltje op hun Facebook pagina geschreven, daar heb ik mijn onderdelen ook nog niet mee, maar het kan wel een waarschuwing zijn voor mensen die ook haast hebben om hun onderdelen te krijgen om bij een meer serieus bedrijf te bestellen.

Wat busjes aangaat wacht ik nou waarschijnlijk maar tot maart, april of zelfs mei, in de hoop dan over hopelijk wat meer geld te kunnen beschikken.

Gtz, Peter.
Plaats reactie