Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 voor een krappe beurs

vragen over de T4
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hallo Wim, bedankt voor jouw bemoedigende reactie, en ik hoop zeker heel binnenkort een voor mij goed bussie te vinden.

Bij de mijne zal er vast niet gauw een hefdak op komen, tenzij dat er al opzit, want anders is dat een flink dure grap zelfs als je dat in Engeland laat doen.

Maar.......je weet het nooit, ik speel al ruim 30 jaar met de Loto mee, heb nog nooit iets gewonnen, maar het geluk zou net zo goed een keer met mij kunnen zijn als met de mensen die dit al gekend hebben.

De echt grote bedragen mogen ze best aan iemand anders geven (hoewel ik zeker klaar voor de ontvangst zou zijn) ik ben al tevreden met een wat meer bescheiden bedrag, ik zou toch geen huis kopen en blijf fijn op mijn (of een) scheepje zitten, om toch nog wat te kunnen varen.

Maar een nieuw-of recent en comfortabel bussie zou ik nog wel graag willen kunnen kopen van m'n Loto winst.

Gelukkig zijn dromen nog gratis.

Gtz, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Vandaag was dus niet mijn geluksdag, ik probeerde een heel mooie lange bus van 2002 op een veiling die nu net afgelopen is te kopen maar daar ging de prijs opeens zo snel van ophoog dat ik ermee gestopt ben, hij ging met de bijkomende kosten weg voor 4181€, hetgeen waarschijnlijk best een goeie deal is voor een keurig onderhouden T4 met nog maar 182.000 km op de teller, maar te ver boven mijn budget

Daarna gebeld naar het busje van de link die Jan gisteren gaf, en dat bleek dus al verkocht te zijn, nou zijn er nog 2 over op m'n lijstje waarvan er op 1 geen APK meer zit, en de verkoper niet veel zin heeft om hem op mijn kosten te laten keuren, want Afrikanen kopen ze zo, zonder keuring schijnt het, misschien lukt het evengoed wel om hem om te praten, en anders blijf ik dapper doorzoeken naar een andere aanbieding, er zijn er nog heel wat te koop.

De foto's laten alleen jammergenoeg niet goed zien hoe de werkelijke toestand van de auto is, natuurlijk om het er wat beter uit te laten zien, bij enkele worden de slechte, gedeukte en/of roestige plekken wel speciaal gekiekt, dat geeft meteen wat meer vertrouwen in de verkoper.

Er is nog steeds hoop.

Gtz, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Ja Jan, dat is er 1 van de 2 die ik nog op m'n lijstje heb staan, en ik ben heel benieuwd hoe die er in het echt van dichtbij van binnen, eronder en onder de motorkap uitziet.

Ik kan er niet erder heen als aan het einde van de week als er niets anders tussen komt, zoals vandaag 2weken geleden toen ik zomaar van m'n fietsje afgereden werd.

M'n ribben zijn daardoor nog erg gevoelig, maar de bult op m'n hoofd is weer weg en gisteren heb ik m'n nieuwe bril gekregen, dus het gaat de goede kant op.

Gtz, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Die ziet er inderdaad op de foto's nog heel netjes uit, komt jammergenoeg ook weer een flink eindje over mijn beperkte budget uit want het is een prijs waar de BTW nog bijkomt en kost dan (als er niet flink wat af te dingen valt) 3630 €, dat betekent dat ie als ik er mijn franse kenteken op heb toch al meer dan 4000 € gaat kosten.

Er zal vast nog wel iets betaalbaars op m'n pad komen, en als dat niet het geval is zal ik maar naar een wat minder gewilde bus moeten zoeken, dan is de prijs zeker wat lager ook al heb ik liever een VW.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Pascal-141 »

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#

Ik zou toch even in Duitsland rondkijken , daar zijn ze toch goedkoper
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hallo Pascal, je heb weer een zo te zien mooie en nog goedkope ook T4 gevonden, ik kijk ook in Duitsland en dan ook nog als het kan bij privat verkaufers zoals deze verkoper omdat er dan geen btw bijkomt, en het stoort me ook niet om een grotere afstand te rijden om naar een bus te kijken waar ik wat in zie.

Het is jammer dat de bus in jouw link een korte uitvoering is, jij zou er vast wel een stukje tussen kunnen lassen uit een van je donors om hem lang te maken, maar ikzelf kan dat niet, ik ga waarschijnlijk eerst nog naar 2 lange T4's in Nedeland kijken, en ga vandaar dan eventueel nog wat op zoek in Duitsland.

Gtz, Peter.
kimisinnl
Berichten: 259
Lid geworden op: 23 dec 2012, 11:47
Locatie: Zeeland (provincie)

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door kimisinnl »

In mijn ervaring is het laatste jaar heel vaak dat als je op Mobile iets ziet wat een mooie prijs is, dat het een scammer is.

Deze zie je vaak maar heel kort online staan, of je krijgt een reactie waar men aangeeft op zee te zitten en een rare constructie te bedenken voor de koop. Op Mobile was mijn aanpak vaak: vragen waar de bus te bezichtigen is. Ook als je een dubbele cabine foto tegenkomt of een foto waar hij op een terrein tussen andere auto's staat, vrijwel gegarandeerd dat er iets niet in de haak is. (in geval van particuliere aanbieder)
Laatst gewijzigd door kimisinnl op 12 nov 2015, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hallo kimisinnl, bedankt voor de waarschuwing, het is zeker dat er bij heel wat van de aanbiedingen addertjes onder het gras zitten, alleen is het heel moeilijk of zelfs onmogelijk om dit te ontdekken, en ook als je het betreffende busje in het echt ziet, zonder een kenner zoals Pascal te zijn, je er evengoed nog lelijk in kunt lopen.

In het verleden ben ik er al meerdere keren ingelopen, omdat ik te naïf en te goed van vertrouwen ben, en ondanks deze lessen die me veel geld gekost hebben, heb ik niets geleerd en ben ik nog altijd teveel geneigd om mensen te vertrouwen.

Autohandel en eerlijkheid gaan helaas zelden samen, alhoewel het nog bestaat.

Gtz, Peter.
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Ik hoef geen DOKA aan een lange uitvoering heb ik genoeg, en als het een lange uitvoering met DOKA wordt sloop ik naar alle waarschijnlijkheid de achterbank eruit om via de schuifdeur in de laadruimte te kunnen komen.

Heb inderdaad nog geen DOKA's in Duitsland zien rondrijden, op Duits kenteken hetgeen zoals jij zegt met het gunstige houderschap tarief te maken zal hebben.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
T4Optima
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 okt 2015, 20:14
Locatie: Oudenbosch

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door T4Optima »

Hallo Bargemast,

Is dit niet iets voor je binnen je budget.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =213685222

mvg

Steven
Gebruikersavatar
Olaf
Berichten: 677
Lid geworden op: 18 aug 2013, 22:30
Locatie: Hengelo (ov)

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Olaf »

T4Optima schreef:Hallo Bargemast,

Is dit niet iets voor je binnen je budget.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =213685222

mvg

Steven
Ik vind dat nog veel geld voor een rotte knakworst van 20 jaar oud met 400.000km op de klok......

Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou nog even Door sparen.
Vw T5 GP 2.0 180-pk 10-2010 highline
VW Kever 1679cc bj 1959
Fiat 500s 2015
Berini eitje M13 +/-1955
Gebruikersavatar
T4Optima
Berichten: 212
Lid geworden op: 18 okt 2015, 20:14
Locatie: Oudenbosch

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door T4Optima »

Olaf schreef:
T4Optima schreef:Hallo Bargemast,

Is dit niet iets voor je binnen je budget.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =213685222

mvg

Steven
Ik vind dat nog veel geld voor een rotte knakworst van 20 jaar oud met 400.000km op de klok......

Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou nog even Door sparen.
ja ach ik heb ook een knakworst van 20 jaar oud met meer als 400000 op de teller en loopt nog als een zonnetje en het rotte is vervangen. Dus zo slecht hoeft het niet te zijn Olaf :) Ik probeer alleen maar te helpen aangezien zijn budget :)
bargemast
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 nov 2015, 21:23

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door bargemast »

Hallo Steven en Olaf, beiden bedankt voor jullie verschillende visie over deze bus, hij is inderdaad oud en heeft al heel wat gereden, maar ziet er ondanks dat nog goed uit waarschijnlijk omdat de 2 eigenaars die hij gehad heeft er altijd gooed voor gezorgd hebben.

Soms is het een betere deal om een bus met wat meer kms die perfect bijgehouden is te kopen dan een meer recente maar afgetrapte en verwaarloosde bus.

Ik laat deze bus staan voor iemand die naar een moi personenbusje zoekt, voor mij is een lange gesloten bus beter, als ik de keuze heb met 2 achterdeuren (liefs met raampjes daarin), en een raam in de schuifdeur vooral voor de veiligheid bij het rijden in Engeland om meer zicht te hebben op de roudabouts.

Over mijn budget had ik al meer geschreven op het T5 forum, dit omdat ik de T5 ook mooi vind en omdat ik denk meer zelf te kunnen doen aan het onderhoud van de 1.9Tdi motor zoals het vervangen van de distributieriem, waterpomp, spanrollen enz, hetgeen me een beetje bang maakt bij de 2.5Tdi van 102Pk van de T4 die de beste keus schijnt te zijn voor de motor van een T4 maar waarvoor je VAGCOM spul nodig hebt om de branstofpomp goed op tijd te zetten.

Het idee van een tijdje verder sparen is niet mogelijk gezien mijn extreem lage pensioen dat niet eens genoeg is om mijn vaste maandelijkse kosten mee te betalen, daardoor verdwijnt het kleine beetje spaargeld dat ik nog heb als sneeuw voor de zon.

Het was allemaal iets anders, en beter gepland voor mijn pensioen met de hulp van Albert Heijn, helaas had ik daar een nogal grove fout mee gemaakt waar ik nu voor moet boeten.

Gtz, Peter.
Gebruikersavatar
Coos
Berichten: 184
Lid geworden op: 18 okt 2015, 20:51
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: T4 voor een krappe beurs

Bericht door Coos »

http://link.marktplaats.nl/m986162237

Misschien is dit iets?
Dan hou je (denk ik) nog wat budged over om hem op te knappen...
2.5 TDI ACV wit DC LWB 1999
2.5 TDI AJT metallic rood EC LWB 2001
2.4d blauw california 1992 met multivan interieur
Plaats reactie