Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
- Multivan Generation
- Berichten: 34270
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Torsievering is vooras.
Schijven is voor de achterzijde.
Schijven is voor de achterzijde.
-
- Berichten: 319
- Lid geworden op: 13 okt 2015, 16:39
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
aha, dank je.
vooras kan dus niet met schijven.
volgende vraag, wat is een redelijk maximun?
vooras kan dus niet met schijven.
volgende vraag, wat is een redelijk maximun?
- Pascal-141
- Berichten: 10906
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
aan de vooras zit je met een beperking in hoogte : wanneer de aandrijfassen het subframe raken. En dan moet je opletten hoe je dat bekijkt , want als de auto gewoon op zijn wielen staat , en je hebt nog een kleine afstand tussen aandrijfas en subframe , hou er dan rekening mee dat de auto nog uitveert op bvb een verkeersdrempel , en net dan bestaat het risico dat de aandrijfassen tegen het subframe aanknallen , en dat hebben de homokineten niet graag ...Jonathan L schreef: 12 mei 2017, 21:14 aha, dank je.
vooras kan dus niet met schijven.
volgende vraag, wat is een redelijk maximun?
Je kan het subframe op die plaats wel met zachte hand (en een zware hamer) wat bijwerken (lees : indeuken) om ietsje meer plaats te creëren ,maar dat is ook beperkt
achteraan (bij niet-syncro) kun je zo hoog gaan als je wil , maar je moet wel je remdrukregelaar afstellen volgens de hoogte dat gewijzigd word. Anders remt achter niet meer mee bij het verhogen . (als je er ABS ophebt , zit er geen remdrukregelaar op)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Heeft iemand nog schijven voor de achterkant voor een T4?
-
- Berichten: 930
- Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
- Locatie: Maasbracht
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Zet je verzoek in gezocht. Meer kans dat mensen je kunnen helpen.
groetjes, Petra
Groetjes, Petra
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Dank, heb al wat gevonden als het goed is.
Blijkbaar is het verhogen van een T4 een "eitje" echter vraag ik me wel af of je dit kan doen met de originele schokbrekers en/of je toch niet beter nieuwe veren kan kopen ipv. schijven er tussen te zetten. Moet natuurlijk allemaal wel goed gebeuren!
Blijkbaar is het verhogen van een T4 een "eitje" echter vraag ik me wel af of je dit kan doen met de originele schokbrekers en/of je toch niet beter nieuwe veren kan kopen ipv. schijven er tussen te zetten. Moet natuurlijk allemaal wel goed gebeuren!
- Pascal-141
- Berichten: 10906
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Geen enkel probleem om de T4 met extra schijven te verhogen. Dat is ook de enige manier bij een T4 . Je kan naast de schijven ook nog wat "spelen" met veren van bvb een 1200kg uitvoering (als je nu bvb een 800kg uitvoering hebt, scheelt dat ook een cm of 2) .Giela schreef: 03 apr 2018, 16:00 Dank, heb al wat gevonden als het goed is.
Blijkbaar is het verhogen van een T4 een "eitje" echter vraag ik me wel af of je dit kan doen met de originele schokbrekers en/of je toch niet beter nieuwe veren kan kopen ipv. schijven er tussen te zetten. Moet natuurlijk allemaal wel goed gebeuren!
Vooraan is het maar een kwestie van te draaien (aan de torsiestang - moeren op de draadstangen)
Of je de oude schokdempers kan laten zitten , hangt er vanaf in welke staat die zijn. Zijn ze bijna versleten , of hebben ze bvb al 200.000km achter de rug , dan is het beste er al vanaf en kun je beter investeren in een setje nieuwe schokdempers ook . Het zijn tenslotte de schokdempers die er voor zorgen dat je T4 op de weg blijft .
Denk er ook aan : als je verhoogd ,en je hebt geen ABS , dan moet je ook de remdrukregelaar bij de achteras bijregelen . Als je dat niet doet , dan remt hij achteraan (bijna) niet meer mee .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Mooi! Dan zullen deze ook wel vervangen moeten worden. Kan op Winparts verschillende versies vinden. Is er dan ook nog een merk/type die zeker passen en/of moet pakken?Pascal-141 schreef: 03 apr 2018, 16:09Geen enkel probleem om de T4 met extra schijven te verhogen. Dat is ook de enige manier bij een T4 . Je kan naast de schijven ook nog wat "spelen" met veren van bvb een 1200kg uitvoering (als je nu bvb een 800kg uitvoering hebt, scheelt dat ook een cm of 2) .Giela schreef: 03 apr 2018, 16:00 Dank, heb al wat gevonden als het goed is.
Blijkbaar is het verhogen van een T4 een "eitje" echter vraag ik me wel af of je dit kan doen met de originele schokbrekers en/of je toch niet beter nieuwe veren kan kopen ipv. schijven er tussen te zetten. Moet natuurlijk allemaal wel goed gebeuren!
Vooraan is het maar een kwestie van te draaien (aan de torsiestang - moeren op de draadstangen)
Of je de oude schokdempers kan laten zitten , hangt er vanaf in welke staat die zijn. Zijn ze bijna versleten , of hebben ze bvb al 200.000km achter de rug , dan is het beste er al vanaf en kun je beter investeren in een setje nieuwe schokdempers ook . Het zijn tenslotte de schokdempers die er voor zorgen dat je T4 op de weg blijft .
Denk er ook aan : als je verhoogd ,en je hebt geen ABS , dan moet je ook de remdrukregelaar bij de achteras bijregelen . Als je dat niet doet , dan remt hij achteraan (bijna) niet meer mee .
- Multivan Generation
- Berichten: 34270
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Met Sachs HD schokdempers zul je geen modderfiguur slaan.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10906
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Inderdaad , voor een verhoogde T4 is Sachs HD dé aanrader . Rijd er zelf ook mee , naar alle tevredenheidMultivan Generation schreef: 04 apr 2018, 07:28 Met Sachs HD schokdempers zul je geen modderfiguur slaan.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Nu ik net winterbanden op originele stalen velgen heb gemonteerd vind ik dat eigenlijk veel mooier staan dan de lichtmetalen die er onder zaten. Hierdoor en door wat spitten op het forum krijg ik inspiratie om onze (op de velgen na) compleet standaard T4 wat meer uitstraling te geven. Richting off road.
Het idee: de nieuwe zomerbanden die toch moeten komen worden banden met meer profiel, mooi tijdstip om de velgen mat zwart te maken, het fietsenrek en de luifel nemen we dan ook gelijk mee. En dan het liefst wat verhoogd natuurlijk. En daar ligt de vraag:
Heeft iemand (Powerpiep?) de maten voor de schijven om te verhogen achter?
Is er iemand bekend met een fotoverslag/filmpje om al eens te kijken wat het precies in houd?
De remmen achter bijstellen moet ik me dan ook nog eens in verdiepen.
Het idee: de nieuwe zomerbanden die toch moeten komen worden banden met meer profiel, mooi tijdstip om de velgen mat zwart te maken, het fietsenrek en de luifel nemen we dan ook gelijk mee. En dan het liefst wat verhoogd natuurlijk. En daar ligt de vraag:
Heeft iemand (Powerpiep?) de maten voor de schijven om te verhogen achter?
Is er iemand bekend met een fotoverslag/filmpje om al eens te kijken wat het precies in houd?
De remmen achter bijstellen moet ik me dan ook nog eens in verdiepen.
- Pascal-141
- Berichten: 10906
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
De dikte van de onderlegschijven voor de achterveren hangt af van hoe veel je wil verhogen.
Je kan schijven op maat laten draaien , je kan er ook kopen op bvb Ebay (duur...), of je kan de originele schijven van T4 gebruiken , en er meerdere op elkaar leggen , om zo de hoogte te bereiken wat je zelf wil. Als je er bvb 3 op elkaar legt ,dan gaat hij waarschijnlijk al hoog genoeg staan.
Je kan ook stevigere veren kopen , maar dan word de T4 ook harder , en minder veercomfort.
Je kan schijven op maat laten draaien , je kan er ook kopen op bvb Ebay (duur...), of je kan de originele schijven van T4 gebruiken , en er meerdere op elkaar leggen , om zo de hoogte te bereiken wat je zelf wil. Als je er bvb 3 op elkaar legt ,dan gaat hij waarschijnlijk al hoog genoeg staan.
Je kan ook stevigere veren kopen , maar dan word de T4 ook harder , en minder veercomfort.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Ik heb wel foto's in mn topic staan, ik kan ze eventueel ook appen.
Achter heb ik gewone zware veren.
Ik heb 2x 20mm schijven per veer zitten dus 4cm in totaal, zelf gemaakt met een set klokboren. Materiaal is 20mm dikke polyetheleen (PE).
Achter heb ik gewone zware veren.
Ik heb 2x 20mm schijven per veer zitten dus 4cm in totaal, zelf gemaakt met een set klokboren. Materiaal is 20mm dikke polyetheleen (PE).
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Inmiddels heeft General Tires een aantal nieuwe modellen uitgebracht (oa de AT3) en omdat ik zelf de stap naar all-road nog steeds niet heb gemaakt leek het me tijd om eens te kijken wat voor 2020 de opties zijn.
Van de nieuwe AT3 banden lijkt de 205/70R15 met een loadindex van 107/103S best een mooi exemplaar die op alle 15" velgen van de de T4 prima voldoen. Zouden jullie deze nemen en op velgen zetten met ronde gaten of is er voor de ET44 (met meer rechthoekige gaten) een alternatief die niet aanloopt en iets breder loopvlak heeft?
De T4 met stalen velgen is geleverd in ET44 (<1996) en ET53, nu heb toevallig van beide wat velgen in 15" liggen.Van de nieuwe AT3 banden lijkt de 205/70R15 met een loadindex van 107/103S best een mooi exemplaar die op alle 15" velgen van de de T4 prima voldoen. Zouden jullie deze nemen en op velgen zetten met ronde gaten of is er voor de ET44 (met meer rechthoekige gaten) een alternatief die niet aanloopt en iets breder loopvlak heeft?
VW Transporter Syncro 2.5TDI 2000 (ACV)
- Pascal-141
- Berichten: 10906
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Wat is de reden dat je AT banden zou monteren , in de standaard bandenmaat ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper