Noooit bij stilgestaan dat je snelheid anders is wanneer je een andere bandenmaat kiest...StijnT4 schreef: ↑20 feb 2022, 10:47Ik heb onder mijn eerste t4 (1.9d) grabber at3 gehad en met het geluid van de motor en muziek aan was er geen verschil te merken op de snelweg tussen de standaard banden en de at banden.kimisinnl schreef: ↑20 feb 2022, 10:29 Ik heb aanvullend nog een algemenere vraag: heeft iemand een idee hoe representatief de dB-indicatie op het label is voor de ervaring van bandengeluid? Een toename van 3dB is een verdubbeling van de geluidssterkte, maar met banden vind ik het zelf nogal wisselend wat de perceptie hiervan is... De ene zoemt wat meer, de andere heeft een hoger of lager geluid, etc.
Is dit onderdeel van het label tussen de merken en soort banden een beetje te vergelijken of eigenlijk niet zo goed?
Voor de AT3 bijvoorbeeld die ik nu heb: ze zijn niet eens heel erg luidruchtig vergeleken met de Michelin Agilis die ik voorheen had.
Zelfde verhaal nu. Heb tegenwoordig een 2.5 TDI ACV verlengd. En eerste halfjaar op gewonen banden gereden en nu weer grabber at3 er onder. Het zweeft zeker over de weg. Maar dat vind ik erg prettig rijden en het geluid is in mijn oren niet te onderscheiden van normale weg banden.
Wel opletten dat de snelheidsmeter niet meer accuraat is. Als ik 145 op de teller rij zit ik toch op 155 gps snelheid
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
Re: Beste velgen keuze voor de T4 met hedendaagse (all-terrain/all-road banden) aanbod?
T4 Syncro is my game