Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onze nieuwe aanwinst 130Pk uit 2004

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Onze nieuwe aanwinst 130Pk uit 2004

Bericht door MarcoBT4 »

Tot onze spijt hebben we onze T4 moeten verkopen vanwege de nieuwe milieu eisen die ze gaan invoeren per 1 Jan. 2016 waardoor ik met mijn T4 bus er niet meer in mag en ik de route moet rijden door Rotterdam vanwege het weg brengen van onze zoon naar de dagopvang en ik geen zin had om om te rijden.
Dus hebben we maar een T5 aangeschaft. :yes
Ik moet zeggen dit rijd fantastisch en super snel, heb er gelijk een paar dikke wielen onder gezet 18 inch.
Bus mankeert een paar dingetjes die ik zelf wel kan oplossen, zoals deurpanelen die wat rammelen.
Heb de dubbele cabine naar voren gezet want die stond wel erg ver naar achteren waardoor ik nog maar weinig ruimte had voor de 3 wieler van me zoon.
Daar zitten van die dikke beugels op de vloer vanuit de fabriek uit die lekker vast gekit zaten :nuts dus heb die eruit gesloopt en de stoel en 2 zitsbank op de beugels geplaatst waar de dikke beugels ingehaakt zaten.
Prima beenruimte snap niet waarom die cabines zo ver naar voren zitten standaard.
We hebben weer wat te doen zoals vette muziek installatie inbouwen en weer netjes bekleden :gekte
Bijlagen
T5-130PK.jpg
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Onze nieuwe aanwinst 130Pk uit 2004

Bericht door MarcoBT4 »

Je moet voor minimaal 500 euro aan aanpassingen hebben voor invalide en dat heb ik geregeld met me cabine aanpassing.
Een bon heb ik nu dus mij naaien ze nu niet meer, en me ouwe T4 was aan buitenkant te veel werk om dat nog te gaan opknappen dus dan maar gelijk een toffe T5 :yes
Bus heeft al een nieuwe bak nieuwe turbo en nieuwe kop dus we kunnen effe vooruit :toppie
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onze nieuwe aanwinst 130Pk uit 2004

Bericht door Multivan Generation »

Ik schat Jan zo in,
dat hij doelde op het bouwjaar en de milieuzone in Rotterdam (bouwjaar 2001).
En dat als ze de grens in bouwjaar optrekken, dat je dan wellicht meteen weer het haasje bent..

Mooie bus hoor...
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Onze nieuwe aanwinst 130Pk uit 2004

Bericht door MarcoBT4 »

Bij aanpassing van 500 euro van de cabine invalide krijg je voor heel jaar ontheffing, dus heb geen zorgen meer :toppie
Bedankt ben er ook wel blij mee alleen donderdag effe de waterpomp laten vervangen die is kapot gegaan :nuts
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Blue Star
Berichten: 1087
Lid geworden op: 29 dec 2013, 15:36
Locatie: Den Helder

Re: Onze nieuwe aanwinst 130Pk uit 2004

Bericht door Blue Star »

Hoi Marco,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe :driveT5 .
Ziet er goed uit, mooie kleur en dikke wielen.
Overweeg zelf ook de overstap van :driveT4 naar :driveT5 , maar als ik dan de geschiedenis lees van jou :driveT5
Nieuwe bak, nieuwe turbo, nieuwe kop, bij mijn trouwe :driveT4 met bijna 2 ton erop, heb ik gelukkig geen rare reparaties c.q. onkosten gehad. :gekte
Wat staat er aan km 's op bij jou :driveT5 ?

Maar uiteraard wens ik jullie enorm veel plezier en veilige kilometers met jullie nieuwe aanwinst :toppie

Groeten, Fred / Bleu Star Bulli XXL
No road ? Not a problem ! :ikrij
Gebruikersavatar
MarcoBT4
Berichten: 634
Lid geworden op: 12 jan 2010, 20:06
Locatie: Rotterdam

Re: Onze nieuwe aanwinst 130Pk uit 2004

Bericht door MarcoBT4 »

Klopt mijn T4 1.9 TD heb ik altijd met plezier gehad en weinig onkosten altijd starten hoe koud het ook was en 411.000 op de teller, maar door die nieuwe milieu eisen mocht ik de binnenstad niet meer in van Rotterdam en had geen zin in omrijden :ikrij

En die kosten van de T5 had de vorige eigenaar en de teller staat op 298.000, heb 1 voordeel mijn vrouw werkt in de automaterialen dus kan goedkoop aan me onderdelen komen :gekte

En moet zeggen de T5 bus full options rijd fantastisch wel een verschil met de T4 als je van 1.9 naar 2,5 130 PK gaat :lach
Transporter T5 2004 AXE 204 Pk
Plaats reactie