Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kamperen met T5 DC 300

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Eindelijk!

Even een weekeind thuis, vrij besteedbaar en met zoals het leek redelijk weer. Gisteren naar de camping gegaan hier vlakbij om te proberen of alles wat ik verzonnen had ook echt werkte en praktisch zou zijn. Met z'n tweetjes naar de camping gereden en toen we daar aan kwamen begon het gelijk te regenen. Tent over de klep getrokken en vast gezet met de haringen, Bed extensie eraan en bed klaar gelegd, luifeltje uitgezet en toen maar onder de luifel gaan zitten om te schuilen tegen de regen. Om ongeveer 7 uur naar het dorp om lekker te eten, nog een paar drankjes en terug naar de bus, het was intussen al weer uren droog dus nog even lekker buiten gezeten. Bedtijd, proberen of het zou bevallen.

We hebben uitstekend geslapen en zijn zeer enthousiast over het slapen achter in de bus met de kleptent.

Wordt vervolgd,

Walter
Bijlagen
Klaar met opzetten
Klaar met opzetten
Koffie voor bij het ontbijt
Koffie voor bij het ontbijt
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Mickel Moen »

Erg mooi gedaan. :yes

Complimenten.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Beste allemaal,

Net terug van 3 weken kampeer vakantie met vrouw en kinderen in Frankrijk. De bouw van het lade systeem zoals ik in eerste instantie wilde is een groot succes, alles is, als het wordt ingepakt met verstand, makkelijk bereikbaar en het keuken gedeelte is echt top op de camping of voor broodjes onderweg. Intussen weer alles uitgepakt en schoongemaakt en de bus is weer een lege DC.

Groeten, walter
Bijlagen
IMG-20160808-WA0000[1].jpg
DSCF8456.JPG
DSCF8454.JPG
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Anno »

Ziet er heel mooi uit!
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Aan het eind van de middag het lade systeem tevoorschijn gehaald en afgestoft voor de aanstaande tent, zomerkampeervakantie met ons vieren. Afgelopen jaar bleek dat de ladegeleiders voorzien zijn van een zacht rubberen einddopje die zacht sluiten mogelijk maakt. Dit is prima bij normaal gebruik maar in ons geval bleek dat bij remmen de la naar voren ging door het inveren van de einddopjes en dat dan de draaiplaatjes die als borging worden gebruikt over het nokje naar beneden draaien. Gevolg is dat daarna bij optrekken de la naar achteren bonkt.
De holle ruimtes in de einddopjes voorzien van stukjes hout en deze vervolgens vast gekit, ik hoop dat het nu beter gaat.

Groeten,

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Toch nog even wat fotootjes gemaakt van de eindstopjes en de slotplaatjes met aanslag nokjes.
la eind stop.jpg
la slot.jpg
Ik had verleden jaar ook nog wat dingen aan de la veranderd maar nog geen foto's van geplaatst.
la dubbele bodem.jpg
Gedeeltelijke dubbele bodem voor klein spul met deksels, de hoogte is precies goed voor de door ons gebruikte kratjes. En een verlenging van de la welke over de achterbankbevestiging heen gaat. Nog meer ruimte.
la flessenrek 1.jpg
la flessenrek 2.jpg
Groeten,

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

Lekker aan het inpakken en morgen om een uur of één weg. Eerst voor een paar dagen naar Luxemburg en dan verder naar Frankrijk, heerlijk, echt zin in, drie weken weg.
Voor wie weg zijn of gaan, een heel fijne, en veilige vakantie trip toegewenst.
latje 2.jpg
latje.jpg
Groeten,

Walter
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Beste Allemaal,

We zijn weer terug. Het was heerlijk. De aanpassingen aan het ladesysteem zijn goed bevallen en de aanpassing aan de aanslagjes voldoet.
kamperen.jpg
Groeten,

Walter
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door RSB1150GS »

Hallo Wouter,

Ik had je mooie freubel stuk gezien , nu was ik eigenlijk benieuwd wat voor geleiding je heb gebruikt voor de lades, ik wil iets vergelijkbaars ook gaan maken voor mijn 340 DC.

Groetjes Remco
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

ijzerwarenwinkel.org. Ladegeleiders 1500 mm type 9301-1500.

Deze dus, staat in het begin van mijn verhaal.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door ktmkrik »

Walda schreef: 15 apr 2019, 17:11 ijzerwarenwinkel.org. Ladegeleiders 1500 mm type 9301-1500.

Deze dus, staat in het begin van mijn verhaal.

Groeten,

Walter
Zie dat je een mooi ladesysteem gemaakt hebt maar heb je nooit gehoord van de ladesystemen van de firma Beks?
Oerdegelijk systeem en doorgaans meer dan genoeg gebruikt te koop zie voorbeeld.
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... ousPage=lr
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Klopt, die had ik toen ook bekeken, maar ik wilde het natuurlijk net anders qua afmetingen en gebruik. Ook het in een paar minuten plaatsen en verwijderen was toen voor mij de doorslag om het zelf te maken.

Groeten,

Walter
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door ktmkrik »

Walda schreef: 15 apr 2019, 19:18 Klopt, die had ik toen ook bekeken, maar ik wilde het natuurlijk net anders qua afmetingen en gebruik. Ook het in een paar minuten plaatsen en verwijderen was toen voor mij de doorslag om het zelf te maken.

Groeten,

Walter
Als ik het goed begrijp is jou systeem dus snel demontabel Walter?
Wat ik liet zien was natuurlijk als voorbeeld aangezien de firma Beks vele uitvoeringen heeft maar dat word dan de markt in de gaten houden wat beschikbaar komt.
Zelf regelmatig Beks systemen ingebouwd en moet zeggen het is een fijn systeem wat kwaliteit betreft en het simpele systeem om een lade in een handomdraai te plaatsen of er uit te halen.
Walda
Berichten: 721
Lid geworden op: 19 sep 2015, 16:19
Locatie: Joure

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door Walda »

Beste ktmkrik,

Mijn systeem zit vast met 2 m10 inbusbouten en 2 spanners, beide op de bestaande bevestigingspunten. Wij wilde ook de koelbox/kast in de lade hebben en dat gaat dus, voor zo ver ik toen kon vinden niet in een bestaand systeem. Verder hoop ik dat het jou duidelijk is dat ik mijn systeem wil verkopen wegens "overcompleet".


Groeten,


Walter
RSB1150GS
Berichten: 79
Lid geworden op: 21 jan 2019, 21:04

Re: Kamperen met T5 DC 300

Bericht door RSB1150GS »

Walda schreef: 15 apr 2019, 17:11 ijzerwarenwinkel.org. Ladegeleiders 1500 mm type 9301-1500.

Deze dus, staat in het begin van mijn verhaal.

Groeten,

Walter
Thanks nog voor de info, qua prijs vallen deze wel mee, de meeste die je ziet zijn het 2 of 3 voudige. Ik ga ze eerdaags bestellen om straks ook zoiets moois te kunnen maken als wat jij hebt gemaakt.
Plaats reactie