Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

GESTOLEN VW T5 4motion

vragen over de T5
bertdb
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2010, 23:28

GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door bertdb »

Gestolen op 23 december 2015 rond 12.00u in Amstelveen:

VW T5 4motion 2006 - Belgische Nummerplaat KJH.011
Dubbele cabine maar momenteel was deze niet gemonteerd
Binnenkant/wielkasten zijn afgewerkt met berkmultiplex
Achterruiten afgeplakt met zwarte lijntjes
Betonplex vloerplaat op geïsoleerde vloer/verwijderbare opbergkast in berkmultiplex
Ramen in de zijkant verdonkerd met folie/linker raam is geisoleerd volledig dichtgewerkt aan binnenkant met multiplex
Deuk in achterportier/ruitenwissers ontbreken
Linkerspiegel behuizing is beschadigd
Afdruk van een trekhaak in de linker zijkant
Op het dak zijn gegalvaniseerde hijsogen gemonteerd
De onderstaande foto is nog van voor de bovenstaande aanpassingen/beschadigingen

Vermoedelijk werd de wagen gestolen door met een laptop het radiosignaal van de afstandsbediening te kraken en vervolgens eenvoudig met een schroevendraaier het stuurslot te forceren. De wagen werd op zeer korte tijd(minder dan een uur) overdag gestolen. Een getuige zag 2 man gewoon rustig met onze wagen wegrijden maar besefte niet dat het om een diefstal ging.
Bijlagen
T5.jpg
Laatst gewijzigd door bertdb op 05 jan 2016, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door t-vierder »

Oef.. rot voor je. Geeft denk ik een naar gevoel.

Dit verrast me eigenlijk wel een beetje. De beschadigingen die je opnoemt in combinatie met het bouwjaar zouden mij doen denken dat het dievengilde hier aan voorbij loopt. Er zijn immers genoeg nieuwere zonder beschadigingen. Misschien heeft de 4motion de doorslag gegeven?
De mijne is van 2008 en net overgespoten en het is ook een 4motion. Ik parkeer zo nu en dan in hartje Amsterdam. Ik zal nu toch ook wat aan beveiliging moeten doen. Dit had ik echt niet verwacht. :groteogen
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door Pascal-141 »

bertdb schreef:Gestolen op 23 december 2015 rond 12.00u in Amstelveen:

VW T5 4motion 2006 - Belgische Nummerplaat KJH.011
Dubbele cabine maar momenteel was deze niet gemonteerd
Binnenkant/wielkasten zijn afgewerkt met berkmultiplex
Achterruiten afgeplakt met zwarte lijntjes
Betonplex vloerplaat op geïsoleerde vloer/verwijderbare opbergkast in berkmultiplex
Ramen in de zijkant verdonkerd met folie/linker raam is volledig dichtgewerkt met multiplex
Deuk in achterportier/ruitenwissers ontbreken
Linkerspiegel behuizing is beschadigd
Afdruk van een trekhaak in de linker zijkant
Op het dak zijn gegalvaniseerde hijsogen gemonteerd
De onderstaande foto is nog van voor de bovenstaande aanpassingen/beschadigingen

Vermoedelijk werd de wagen gestolen door met een laptop het radiosignaal van de afstandsbediening te kraken en vervolgens eenvoudig met een schroevendraaier het stuurslot te forceren. De wagen werd op zeer korte tijd(minder dan een uur) overdag gestolen. Een getuige zag 2 man gewoon rustig met onze wagen wegrijden maar besefte niet dat het om een diefstal ging.
Dat is geen goed nieuws :muur ik kijk wel mee of deze nergens opduikt ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 366
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door eurocook »

Zelf heb ik een Constructslot laten plaatsen. Werkt snel en simpel.
http://www.constructsloten.nl/

Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door Pascal-141 »

t-vierder schreef:Oef.. rot voor je. Geeft denk ik een naar gevoel.

Dit verrast me eigenlijk wel een beetje. De beschadigingen die je opnoemt in combinatie met het bouwjaar zouden mij doen denken dat het dievengilde hier aan voorbij loopt. Er zijn immers genoeg nieuwere zonder beschadigingen. Misschien heeft de 4motion de doorslag gegeven?
De mijne is van 2008 en net overgespoten en het is ook een 4motion. Ik parkeer zo nu en dan in hartje Amsterdam. Ik zal nu toch ook wat aan beveiliging moeten doen. Dit had ik echt niet verwacht. :groteogen

Tja , in de nacht van 23dec hebben ze hier in de buurt zelfs een T3 gestolen . Die auto was net klaargemaakt voor een mindervalide , en stond gewoon voor de deur bij hem.
Maar hij was wel zo slim geweest om een track&trace er in te bouwen . Hierdoor zag hij s'morgens dat de gestolen T3 in Tubize stond . Hij heeft meteen de Politie verwittigd , en nadat die bij hem waren langsgeweest is hij met een vriend zelf naar Tubize gereden , en onderweg naar de lokale politie gebeld .
Daar aangekomen (op een bedrijven terrein) , viel het blijkbaar meteen op dat daar verdachte dingen gebeuren met auto's , en de gestolen T3 stond achter een container geparkeerd , met vrij veel interieurschade , en de klep over de motor lag ook open , ze waren daar ook al aan het prutsen geweest .
Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat in die oude T3 een tracking systeem zou zitten .
Op dat terrein waren meerdere autobedrijven ("sloperijen") gevestigd , en zei zegden allemaal aan de Politie dat die T3 er s'morgens ineens stond , zij wisten helemaal van niks ... (yeah right ...)
Er stonden daar op dat terrein nog enkele busjes , met een bulldozer helemaal plat geduwd en klaar om de pers of shredder in te gaan ...

:muur
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door Henk-1 »

:politie :politie :politie bah wat vervelend :muur :muur
Heb er een Algemene aankondiging van gemaakt, dan staat deze topic bovenaan elk forum
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
motorjan
Berichten: 394
Lid geworden op: 28 dec 2011, 12:01

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door motorjan »

vakantie in het Oostblok,je auto is er al...
Klote man,vw bussen zijn erg gewild helaas vh dievengilde. :gif
Ik heb een goed slot gekregen bij mn bus,kan helaas geen foto posten maar ieder mag me mailen v een foto.
motorjan@planet.nl
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2727
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door Erdem50 »

Afbeelding

Afbeelding
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
motorjan
Berichten: 394
Lid geworden op: 28 dec 2011, 12:01

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door motorjan »

bedankt vh plaatsen vd foto's Erdem. :knipoog
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door nabunneke »

spytig ,dievengildes deinzen voor niets meer terug en het word elke dag erger,maar geloof me maar pedaalslot ziet er zeer robust uit maar in de korste keren is het slot los ,stuursloten versnellingspook sloten allemaal betekenen ze voor dat krapul niets, het enige dat echt helpt is een traiking maar die is behoorlyk duur en daar komt noch by een jaarlyks abonement .
ik heb de dieselpomp onderbroken en met een onzichtbare knop aangesloten ge krygt hem met moeite gestart maar ge kunt geen gas geven, aansluit kabel is langs onder verwerkt ,vermits de beschermkap eronder zit zie je van de dieselpomp niets en langs boven ook niet by t4 korte neus.
als ik in het buitenland ben dan trek ik de start relais eruit het vraagt even wat werk maar de wagen blyft op zyn baasje wachten het kan eigelyk goedkoop maar het kost wat moeite
waarom weet ik dat die sloten niets waard zyn omdat in februari van 2015 myn aanhanger in het midden van de straat stond 4km verder met 2 gesprongen banden ik was voorbereid door het feit dat er hier in de buurt veel wagens aanhangers fietsen en alu velgen gestolen werden, myn aanhanger is en grote en beremd aangekocht om brommobielen te vervoeren staat achter het huis tegen de straat geparkeerd zonder dat ik er zicht op heb dissel slot van yeal erop ketting door de gaten van 2 velgen getrokken ook met en yealslot en alles netjes weggestoken ik moet wel zeggen aan die kant staat hy tegen de muur ongeveer 70cm dat ik er noch net aankan yeal slot was open geboord en lag noch op de grond met de behuizing ernaast ze hebben hem
voortgesleurd tot de banden stuk sprongen en toen was het over en uit zo hebben ze hem achtergelaten tot de politie voor de deur stond met mynheer heeft zyn aanhanger geparkeerd en aan de hand van de nr plaat had hy my weten te vinden, er word proces verbaal opgemaakt omdat mynheer denkt dat de openbare weg een parkeerplaats is, het heeft even geduurd om 1 myn verbaasde woede in te tomen en 2 op die oen aan het verstand te brengen den onverlaat dat de aanhanger gestolen is ,zegt da kalf tegen me dan moeten wy :muur :muur en proces verbaal opmaken wegens vermeende diefstal zoude zo n man geen kerst geschenk geven waar dan en beetje gezond verstand inzit ,ongeacht de diefstal koste het 75 euro aan boete dan noch eens 2 nieuwe banden tesamen 275 euro en ne halve dag werk brrrrr maar goed ik had de aanhanger noch, en ho ja noch 2 nieuwe sloten en dat heb ik even uitgetest met en gewone boor is het niet mogelyk maar met een boor voor staal gaat het goed veel te goed dus ik ben bly met de kettingen die ik door beide wielen had gestoken,maar het kost je redelyk wat geld om alles weer netjes te hebben .
maar het valt hier wel op dat het altyd by de gewone hard werkende man is waar ze het komen halen zowel beleids mensen als dat gespuis ze gaan er wel achter komen wat ze in al hun besluiten verkeerd doen en het ergste van al is dat ze pas 20 of 30 jaar er achter komen dat het verkeerd was zoals die vluchtlingen ik ben ervan overtuigd dat er arme mensen tussen zitten maar het gros is en blyft krapul waar haalt en 18 jarige 10.000 euro vandaan om die overtocht te betalen, en wat nu met die verkrachtigingen en bepoppelen van uw dochters die niet meer gerust de straat op kunnen we hebben daar het einde noch niet van gezien,binnen 2a 3 jaar hebt ge hier en wapen nodig om u veilig te voelen trouwens dat is nu al bezig
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door Pascal-141 »

nabunneke schreef:spytig ,dievengildes deinzen voor niets meer terug en het word elke dag erger,maar geloof me maar pedaalslot ziet er zeer robust uit maar in de korste keren is het slot los ,stuursloten versnellingspook sloten allemaal betekenen ze voor dat krapul niets, het enige dat echt helpt is een traiking maar die is behoorlyk duur en daar komt noch by een jaarlyks abonement .
Nabunneke , een tracking systeem kost nog rond de 100eur , en daar heb je geen abonnement voor nodig , een prepaid GSM kaart is voldoende .
Ik gebruik dat al jaren .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door J vd Pal »

Pascal,

Heb je een voorbeeld van zo'n systeem? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door t-vierder »

http://www.gpsshop.nl/product/595765/ca ... ultra.html

Ik heb net deze week bovenstaand apparaat gekocht. Voor proef heb ik hem met plakband aan de achterkant tegen de hemel geplakt. Hij werkt wel, maar geeft niet precies de juiste positie weer. Scheelt zomaar een 100 meter aan schat ik. Misschien komt dat door teveel metaal in de buurt van het apparaat. Ik zal binnenkort eens een plekje in het dashboard zien te vinden. Kijken wat er dan gebeurt. Ik vind het overigens al heel knap dat zo'n ding nog iets doorgeeft. Het is nog niet zo lang geleden dat gps-ontvangst gewoon onmogelijk was als de antenne niet buiten of op zijn minst achter glas was opgesteld, maar dit kleine apparaatje kan dus gewoon door het dak heen ontvangen.
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door Pascal-141 »

J vd Pal schreef:Pascal,

Heb je een voorbeeld van zo'n systeem? Ik zie door de bomen het bos niet meer namelijk.

Groeten

Jasper
Dit is een voorbeeld :
http://www.ebay.de/itm/GPS-GSM-GPRS-Veh ... Swcu5UR1Vi

werkt met GPS én GPRS , dus ook 2 antennes

ik heb een vergelijkbaar systeem , en ben er heel tevreden over , heb het al een paar jaar en heb nog geen problemen of foutmeldingen gehad .
Geen abonnement nodig , gewoon een prepaid kaart erin , en met je smartphone kun je vele functies oproepen en instellen , bvb melding zodra het voeruig zich verplaatst , of in real-time bekijken waar het voertuig rijd , en tegen welke snelheid het rijd , positie oproepen en bekijken via google maps , enz
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
nabunneke
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 jul 2014, 15:42

Re: GESTOLEN VW T5 4motion

Bericht door nabunneke »

ben bly dat die traiking zo goedkoop geworden zyn ,dus daar ga ik ook naar op zoek bedankt voor de info groeten jozef
Plaats reactie