Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2e rij bankje en RDW keuring

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bikeman
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 mei 2015, 20:59
Locatie: Groningen
Contacteer:

2e rij bankje en RDW keuring

Bericht door Bikeman »

Hallo Forumers,

Ook ik heb een Westfalia bankje gekocht en deze bij de RDW ter keuring aan geboden, hier mijn verhaal.

1e Koop een bankje, dat is zoeken .... uiteindelijk in Zeeland (tegen België aan) gevonden, das handig als je in Groningen woont.

2e Zorg dat liefst VOOR de koop zeker weet dat het alu type plaatje er op zit (soms sticker), gordels goed werken.

3e Regel zo veel mogelijk papieren, staan bij mij op de pc of via onderstaande link te verkrijgen.
viewtopic.php?f=2&t=51440&hilit=bankje+westfalia

4e Maak een keuring afspraak, en kom op tijd, neem alle papieren mee.

5e LET OP !!!!!

Ik was op tijd, had alle papieren goed voor elkaar (dank Jasper) mocht de bus naar binnen rijden.
Keurmeester controleert alle papieren en geeft compliment "heb je goed voor elkaar" ja ja dacht ik ook zei ik tegen me zelf, heb me nl goed voorbereid.
Alles is goed, dan gaan we nu even WEGEN :ie ik denk WEGEN !!! m'n camper met volle bepakking en Bullbar, Sidebar's en Achter ook nog een Rearebar :ie
Dat gaat niet goed komen! Ik zeg tegen die beste man, het gewicht staat in de papieren vermeld 37 Kg is dat niet voldoende? Nee het leeg gewicht moet opnieuw worden gewogen MET het bankje der in.
Oeps eh ik zit met volle bepakking en heb hier niet op gerekend, keurmeester in overleg met collega ............. ok we doen het zo, bankje er uit, bankje op de weegbrug naar binnen lopen kijken wat weegt hij ..... 40 Kg! Ok bankje (gelukkig met hulp keurmeester) weer terug in de bus gemonteerd.
Keurmeester weer achter zijn computer, leeg gewicht van RDW gegevens + 40 Kg van het bankje is ...... weet ik niet meer, maar de keurmeester zegt, das niet zo mooi net 1 Kg teveel nu in het zwaardere belasting groep, één kilogram !!! zeg ik, ja 1 kg zegt de keurmeester.
Ik vraag kan er dan geen 39 Kg van worden gemaakt, in de papieren staat zelfs 37 Kg dus dat zal niet op vallen (dacht ik)
Keurmeester weer in ........ ja ja overleg!
Komt terug en zegt droog, nee dat kan niet :politie en gaat vrolijk door met zijn computer en het invullen van alle gegevens.
De keurmeester begint in eens te fronsen en zegt dit klopt niet ... ik zeg wat klopt niet?
Onze bus was vroeger een 9 persoons en in omgebouwd met een compleet Westfalia interieur van uit een schade auto. echt alles is "origineel Westfalia"
Maar bij de ombouw keuring hebben ze vergeten om de code van 9 persoons te verwijderen, wel hebben ze het aantal zitplaatsen aangepast naar 4 en er staat nu camper enz.
Tja ik denk dit gaat helemaal mis :muur
Ok zegt de keurmeester, moet even .......... ja ja overleggen!
Komt terug en zegt .... ik ga niets veranderen aan de gegevens bij het RDW maar pas alleen het aantal zitplaatsen aan van 4 naar 6.
Dan zien we wel wat er gebeurt, maar volgens mij (keurmeester) moet dit kunnen.
Ik denk eerst zien dan geloven, maar idd de keurmeester had gelijk, heb het nieuwe kenteken in huis en alleen het aantal zitplaatsen is nu 6 :jumpklap

Ik ben natuurlijk blij dat het zo is gelopen, maar het blijkt maar weer dat bij mij het ledig gewicht opnieuw moest worden gewogen.
Zorg er dus voor dat je bus LEEG is wel 1/2 tank gasolie.

Voor eventuele meer info, neem contact op met me, of kijk op de eerder gegeven link.

Groet Ab
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: 2e rij bankje en RDW keuring

Bericht door Henk-1 »

Wat een verhaal Ab.

:yes :wjw :yes

gelukkig een happy end :toppie :zwaai
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: 2e rij bankje en RDW keuring

Bericht door J vd Pal »

Hoi Ab,

Blij te horen dat het allemaal goed afgelopen is! Verbaasd mij wel dat de keurmeester bij mij niet hoefde te wegen en bij jou wel. Heeft hij nog onder de auto gekeken naar de bevestiging van de rails, dat hebben ze bij mij wel gedaan.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Bikeman
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 mei 2015, 20:59
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 2e rij bankje en RDW keuring

Bericht door Bikeman »

Jasper, de bus stond wel op de kelder, maar de keurmeester is er NIET onder geweest.
Hij wist dat de rails in de vloer vast zat, was zijn eerdere bevinding :werkaanT4

Ik ben der klaar mee :yes en super tevreden.

Ab
Plaats reactie