Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

incidentele startproblemen VW T4 California 2.4 Diesel

vragen over de T4
Plaats reactie
AnskeT4
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2016, 22:51

incidentele startproblemen VW T4 California 2.4 Diesel

Bericht door AnskeT4 »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ben vanaf april 2015 in het bezit van mijn eerste VW T4 california 2.4 Diesel campertje en heb een vraag. Heb al meerdere malen gekeken bij soortgelijke onderwerpen maar het lukt maar niet om een oplossing te vinden, misschien hebben jullie de gouden tip voor mijn volgende twee vragen: mijn lieftallige campertje heeft na het vervangen van de volgende onderdelen (startmotor, met de grote beurt zijn er filters vervangen (waaronder brandstoffilter), 5 nieuwe gloeibougies, multiriemen, contactblokje, nieuwe accu, dieselslang) geen moeite meer met starten. Dat doet ie met veel enthousiasme, 9 van de 10 keer. De 10e keer wil het echter voorkomen dat hij NIET start (na enige tijd, zonder verdere ingrepen, start hij wel weer zonder enig probleem). Er komt tijdens het starten geen rook e.d. tevoorschijn. Startmotor doet goed zijn werk, maar "aanslaan" lukt niet. De garage waar ik mijn campertje in onderhoud heb (ik ben helaas zelf niet zo handig dat ik dat zelf kan) opperde dat het zou kunnen liggen aan de ingebouwde startonderbreker maar zij kunnen deze niet verwijderen omdat de electronica op de brandstofpomp is beveiligd met speciale bouten. Deze zijn niet los te krijgen zonder het risico dat de pomp beschadigd.
Vraag 1) wat zou nog meer een oorzaak kunnen zijn en vraag 2) hoe zouden deze bouten verwijderd kunnen worden?

Groet Angelique
Gebruikersavatar
edwinh
Berichten: 222
Lid geworden op: 11 mar 2013, 20:40
Locatie: Fryslan

Re: incidentele startproblemen VW T4 California 2.4 Diesel

Bericht door edwinh »

volgens mij kan je de start onderbreker uitlezen ( dat is dacht ik ook het enige bij deze bussen :D ) Heb je beide sleutel geprobeerd? Doet de bus het warm of juist als hij koud is?
** VERKOCHT T4 2.4D 1998 123000km, Hoogdak, 15inch VW LMV, Smokey lampunits, Vast toiletruimte Porta Potti , 3 pits, 2pers bed, Victron Phoenix 1600VA , Eberspacher D2 , AGM 135ah, > NU EEN BOXER 2013 29DKM TE VEEL OPTIES OM OP TE NOEMEN
AnskeT4
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2016, 22:51

Re: incidentele startproblemen VW T4 California 2.4 Diesel

Bericht door AnskeT4 »

Hoi Edwinh,

Bedantk voor je reactie! Ik heb geen 2e sleutel, het probleem doet zich in beide situaties voor. Ik zal jouw tip doorgeven: het uitlezen van de onderbreker!
AnskeT4
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2016, 22:51

Re: incidentele startproblemen VW T4 California 2.4 Diesel

Bericht door AnskeT4 »

Hoi Jan2009,

Ik zal morgen eens een poging wagen om de bouten te vinden en te fotograferen!
Plaats reactie