Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
De TDI syncro kipper Te koop
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: De syncro kipper
De zwarte rijdt weer, maar is nog niet gespoten. Ik hoop er binnenkort werk van te kunnen maken.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: De syncro kipper
Binnenkort ga ik met de kipper een hele stap verder.
Ik heb een donor erbij gekocht. Een gedeeltelijk gestripte 151pk caravelle. De AXG motor ga ik reviseren en overbouwen in de kipper.
Het is de bedoeling om ook de climatronic, MFA tellerunit, en ophanging rondom over te gaan bouwen.
img upload
Ik heb een donor erbij gekocht. Een gedeeltelijk gestripte 151pk caravelle. De AXG motor ga ik reviseren en overbouwen in de kipper.
Het is de bedoeling om ook de climatronic, MFA tellerunit, en ophanging rondom over te gaan bouwen.
img upload
Re: De syncro kipper
Begrijp ik het goed dat je de 111kw in je Syncro gaat zetten? Dat gaat een megaklus worden kwa versnellingsbak heb ik begrepen van een eerder topic van michisoft. Hem is dat gelukt.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Charles Vos
T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: De syncro kipper
Als hij de verhoudingen van de versnellingsbak OK vind , dan hoeft er aan de bak niks te veranderen , en kan hij de AXG gewoon in de plaats van de AXL hangen (met aangepaste koppeling).chv schreef: 30 mar 2018, 23:14 Begrijp ik het goed dat je de 111kw in je Syncro gaat zetten? Dat gaat een megaklus worden kwa versnellingsbak heb ik begrepen van een eerder topic van michisoft. Hem is dat gelukt.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Als hij langere verhoudingen wil , komt er inderdaad wat kunst-en-vliegwerk bij kijken , maar langere verhoudingen gaat ook ten koste van trekkracht , en aangezien hij vaak aanhangers trekt denk ik dat de lange AXG verhoudingen niet ideaal zijn voor Raf .
Waarom ga je ook de ophanging overzetten ,Raf ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: De syncro kipper
Dat word een leuk klusje
De ophanging heeft grotere remmen toch?
En volgens mij ook iets stijvere torsiestangen?
De ophanging heeft grotere remmen toch?
En volgens mij ook iets stijvere torsiestangen?
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: De syncro kipper
De verhoudingen zijn voor mij inderdaad net goed. Ik wil enkel gaan bekijken of ik de grotere koppeling op een of andere manier kan aanpassen om deze in een 02G te krijgen.
Ik wil inderdaad de stijvere torsiestangen voor en achter en de grotere remmen. Ik weet dat ik in het terrein er iets veerweg mee ga verliezen, maar daar heb ik mijn sper nog voor. En ik doe sowieso meer baan dan terrein, en op de baan mag het wel iets vlotter.
Ik wil inderdaad de stijvere torsiestangen voor en achter en de grotere remmen. Ik weet dat ik in het terrein er iets veerweg mee ga verliezen, maar daar heb ik mijn sper nog voor. En ik doe sowieso meer baan dan terrein, en op de baan mag het wel iets vlotter.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: De syncro kipper
Ik rijd al een tijdje rond met het standaard differentieel (zonder sper). De reden hiervoor is, dat de steun vooraan was losgekomen uit het differentieelhuis. Bout losgekomen en het huis uitgescheurd. Omdat ik op mijn huidige werk over lasapparatuur beschik voor aluminium, heb ik me aan een herstelling gewaagd.
Eerst het overblijvende materiaal helemaal proper gefreesd met een simpele dremel
Het afgebroken stukje is eigenlijk een noodherstelling met Debrasel. Die heeft het niet lang gehouden. Die gaat in de vuilbak, maar nu zie je wat het moet worden.
Materiaal opgelast zodat we weer iets hebben om van te vertrekken. Dit is gelast met een pulserende halfautomaat en werkt ongelofelijk goed.
Het pasvlak weer gevlakt, en schroefdraad in getapt.
Het resultaat
Eerst het overblijvende materiaal helemaal proper gefreesd met een simpele dremel
Het afgebroken stukje is eigenlijk een noodherstelling met Debrasel. Die heeft het niet lang gehouden. Die gaat in de vuilbak, maar nu zie je wat het moet worden.
Materiaal opgelast zodat we weer iets hebben om van te vertrekken. Dit is gelast met een pulserende halfautomaat en werkt ongelofelijk goed.
Het pasvlak weer gevlakt, en schroefdraad in getapt.
Het resultaat
Re: De syncro kipper
Wow! Dat is indrukwekkend herstelwerk.
Aluminium lassen lijkt me ook leuk om te doen. (Maar ik houd het voorlopig nog maar even bij staal )
Mooi gedaan!
Odorf
Aluminium lassen lijkt me ook leuk om te doen. (Maar ik houd het voorlopig nog maar even bij staal )
Mooi gedaan!
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: De syncro kipper
De eerste stapjes naar de motorombouw zijn gezet. Het AXG blok van de donor heb ik uitgebouwd. Blok heeft volgens opgave krukaslagerschade.
Blokje in de motorstand gezet, en maar eens kijken wat er mis is. In het beste geval wou ik hier een andere krukas inzetten en zo al de rest van de AXG
behouden.
Dat zal niet doorgaan. 1 krukaslager ontbreekt geheel. Bout is afgebroken in het blok, en de krukas is zelfs gelast als noodherstelling. Hoe dit überhaupt mogelijk is met het blok in de bus is mij een raadsel.
Ik denk dat ik met een onderblok van een ACV aan de slag zal moeten.
Blokje in de motorstand gezet, en maar eens kijken wat er mis is. In het beste geval wou ik hier een andere krukas inzetten en zo al de rest van de AXG
behouden.
Dat zal niet doorgaan. 1 krukaslager ontbreekt geheel. Bout is afgebroken in het blok, en de krukas is zelfs gelast als noodherstelling. Hoe dit überhaupt mogelijk is met het blok in de bus is mij een raadsel.
Ik denk dat ik met een onderblok van een ACV aan de slag zal moeten.
- Pascal-141
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: De syncro kipper, AXG ombouw p.9
Hou er rekening mee dat bvb ook de zuigers van een AXG verschillen van die van een ACV .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: De syncro kipper, AXG ombouw p.9
Binnenkort beginnen we aan de ombouw. Ik heb alvast een cilinderkop laten reviseren en alle benodigde dichtingen en distributiesets besteld.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: De syncro kipper, AXG ombouw p.9
Vandaag weer wat voorbereidend werk klaargemaakt. De AXG verstuivers zijn gereviseerd en liggen klaar.
- raf_construct
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37
Re: De syncro kipper, AXG ombouw p.9
Vandaag nog wat voorbereidend werk gedaan. Het inlaatspruitstuk van deze AXG zat enorm dichtgebakken. Dit krijg je dus als je bang bent van die rechter pedaal. Op sommige plaatsen zat het spruitstuk voor meer dan de helft dicht.
De EGR klep komt er niet opnieuw op, Erdem heeft voor een vervanger gezorgd.
Het spruitstuk weer helemaal schoon. Kleppendeksel ook mee gewassen.
En de nieuwe koppeling die klaarligt. Na veel getwijfel toch maar even met de specialisten gaan praten. Het is een oplossing op maat geworden van Hennig performance kupplung. Een vast vliegwiel, een geveerde schijf met verbeterde bekleding, en versterkte drukgroep.
Volgende week gaan we eraan beginnen.
De EGR klep komt er niet opnieuw op, Erdem heeft voor een vervanger gezorgd.
Het spruitstuk weer helemaal schoon. Kleppendeksel ook mee gewassen.
En de nieuwe koppeling die klaarligt. Na veel getwijfel toch maar even met de specialisten gaan praten. Het is een oplossing op maat geworden van Hennig performance kupplung. Een vast vliegwiel, een geveerde schijf met verbeterde bekleding, en versterkte drukgroep.
Volgende week gaan we eraan beginnen.