Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

V4-Wim stelt zich ook even voor.

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door V4-Wim »

Goedemorgen allemaal.

Ik zal me ook even voorstellen. Aangezien ik gisteren een T4 heb aangeschaft.

Ik zelf:

Wim, 42 jaar oud. Getrouwd met Carin en vader van 3 prachtige dochters. Ik woon in Bedum (Groningen/Arjan Robben, die heel wat voetstapjes op het voetbalveld voor mijn woning heeft staan). Hoewel, die woning is net verkocht. Dus we zijn druk bezig met wat anders.

Na 3 x VW Golf (2 en 3) VW adept geworden/gebleven. En aangezien ik naast mijn reguliere baan nog e.e.a. in boten en motoren handel heb ik een kvk inschrijving. Er was maar 1 optie. Een T4. Het liefst een 2.5tdi. Dat is gisteren dus gelukt. :jumpklap

Wel een oudje, 1997 met 362k op de klok. Maar het blok is mooi droog, start perfect en draait mooi soepel. Wel een 102 pk in een Project Zwo uitvoering (althans, daar lijkt het op maar of het een echte is weet ik niet). Het enige wat er niet op zit is een airco. Maar wel een open dakkie. Binnenkort krijgt ie een beurtje, en afstandsbediening voor de cdv. Bij de laatste apk zijn de banden, uitlaat en remmerij vervangen. En wat rubbertjes hier en daar. Dus daar heb ik geen omkijken naar. Qua roest valt het allemaal erg mee. Ik heb ze al veel slechter gezien, ook van een stuk jongere leeftijd. Hij is de laatste 7 jaar door de 2e eigenaar als 2e auto gebruikt en heeft altijd onder dak gestaan. Altijd roestvorming bijgewerkt en al eens opnieuw gespoten. (Dat is ook wel te zien van dichtbij, maar het jeukt mij niet). Als na de beurt nog een paar knaken overblijven wil ik nog even bij een kennis zorgen voor wat extra koppel en pk's. Gisteren nog 2 speakertjes in de achterwand gemonteerd. Want de 10cm jbletjes voorin deden niet zo heel veel. Dat is nu een stuk beter. :lach

Ik ben gek op forums, want naast het lekkere geouwehoer is er vaak ook een hoop info te vinden. Vandaar ook mijn nickname, op het Honda VFR Forum heb ik dezelfde nick aangezien ik nog een mooie gele VFR800Fi uit 1998 rij.

Genoeg geluld, tijd voor de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
Bikeman
Berichten: 386
Lid geworden op: 14 mei 2015, 20:59
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door Bikeman »

Welkom Wim,

Weer een Noordeling erbij is altijd leuk, mooie bus dacht ik zo.
Ziet er prima uit op de foto's, en wat tips en trucks vind je hier zat op het forum.

Groet Ab "Bikeman"
Grunn stad
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door V4-Wim »

Dank. Vandaag nog even een stukkie geknord. Lekker hoor.

Nu ik hier wat aan het rondlezen ben kom ik motorcodes en bakcodes tegen, maar dat zegt mij niks. Ook zouden bepaalde 5bakken gevoelig zijn voor slijtage.

Ik heb een 75kw 2.5 tdi. Wat voor blok- en bakcode horen daar bij en waar moet ik evt nog rekening mee houden?

Busje heeft 1 nadeel. Hij schakelt soms wat zwaar. Vanuit stilstand naar 1 en naar de achteruit springen er het meeste uit. Pas als ik de koppeling zo'n beetje door de bodem druk wordt het makkelijker. Daarom vermoed ik dat de platen niet helemaal goed vrijkomen. Is de koppeling na te stellen? Of moeten er ingrijpender maatregelen worden genomen?
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door V4-Wim »

Thnx! Door de vorige 2 eigenaren is hij altijd op grijs kenteken gereden. De 1e had een bloemisterij of zo. Kan me haast niet voorstellen dat ie te klein is. Maar ik zal van de week ff checken.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door LAYCA »

Mooi een diepvries met 4 sterren :lach
Leuk busje man plezier ermee :yes

Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door V4-Wim »

jan2009 schreef: Het schakelmechaniek kan je op verschillende punten smeren , doet soms wonderen.
viewtopic.php?f=12&t=39634
Goeie tip. Net even de bus s100 kettingspray leeggespoten over bijna alle punten. Alleen onder de pook kom ik van bovenaf niet bij. Vanwege de middenconsole. Die loopt door tot onder de handrem. Maar dit is al een forse verbetering. Zo blijkt dat de pook ook weer naar beneden wil. Schakelt stuk beter. :ikrij
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4810
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door Hanz »

V4-Wim schreef:Dank. Vandaag nog even een stukkie geknord. Lekker hoor.

Nu ik hier wat aan het rondlezen ben kom ik motorcodes en bakcodes tegen, maar dat zegt mij niks. Ook zouden bepaalde 5bakken gevoelig zijn voor slijtage.

Ik heb een 75kw 2.5 tdi. Wat voor blok- en bakcode horen daar bij en waar moet ik evt nog rekening mee houden?
Waarschijnlijk een ACV, kijk hier eens voor alle motorcodes:
http://www.t4-wiki.de/wiki/Motorkennbuchstabe
De code staat ook op je motorblok, zie: http://www.t4-wiki.de/wiki/Motornummer
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door V4-Wim »

Acv 067 098 staat er op de kap van de distributieriem. Die is bij 3ton vervangen. Kan een ton mee, of eerder vervangen?
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4810
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door Hanz »

Liever al bij 90.000 of na 6 jaar als dat eerder is. Zie o.a. dit topic viewtopic.php?f=2&t=51924
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door V4-Wim »

2012 en 305k. Vervangen dus bij 385. Beter safe than sorry.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door V4-Wim »

Ik zal even overleggen met mijn monteur. Anders pakken we dat meteen mee.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door V4-Wim »

Top.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
V4-Wim
Berichten: 61
Lid geworden op: 20 jan 2016, 21:53

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door V4-Wim »

Ik schop dit oude topic maar eens omhoog.

Nadat een aantal jaren geleden ik ietwat onvrijwillig afscheid van deze bus moest nemen ben ik uitgeweken naar Volvo V70 omdat ik toen geen budget had voor een knappe bus en de tijd ook te kort was om goed te zoeken. De V70 is ook niet gek. Zeker de huidige 310pk sterke T5 niet. Maar ik mis mijn bus nog steeds. Vanwege een financiële meevaller kan ik op zoek naar een Multivan camper. Die lijkt ideaal voor mijn gebruik. Dagjes weg. Groot en sterk genoeg om de boot of sleurhut mee te trekken en qua maandelijkse kosten op een heel ander niveau dan de V die nu op de oprit staat. En gewoon bruikbaar als daily driver.

Ik ben dus in de markt voor een T4 of T5 Multivan camper. Mocht je iets weten, kom op de lijn. Ik moet even zoeken waar ik evt technische vragen moet stellen ivm het bekijken. De bekende roestplekken bij dorpels is bekend maar verder ben ik het een beetje kwijt.
2004 T5 Transporter DC 128kw.
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 667
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door Jan anno NU »

Het beste plaats je als "gezocht " voor een multivan je vraag in de volgende sectie

viewforum.php?f=5

Succes
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4810
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: V4-Wim stelt zich ook even voor.

Bericht door Hanz »

V4-Wim schreef: 23 mei 2023, 09:13 . . . en qua maandelijkse kosten op een heel ander niveau dan de V die nu op de oprit staat.
Reken je niet al te rijk als je hiermee doelt op het kwarttarief. Voor je Volvo zal de wegenbelasting nu ongeveer 220-240 euro per 3 maanden zijn. Voor een Multivan camper (op diesel) ligt het kwarttarief op ongeveer 175-185 per 3 maanden en als je een wat ouder bouwjaar hebt komt daar nog 24 euro fijnstoftoeslag bij. Om daar echt op te besparen zou je al naar een Multivan op benzine moeten kijken. Maar Multivan campers op benzine zijn dun gezaaid.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie