Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radio antenne kabel trekken van achter naar voor

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Red Viper
Berichten: 110
Lid geworden op: 16 jan 2007, 14:52
Locatie: Purmerend

Radio antenne kabel trekken van achter naar voor

Bericht door Red Viper »

Hallo.beste forumers,
Iemand nog tips ik ga morgen mijn antenne kabel in mijn T5 uit 2010 trekken van achter naar voor ik wil dit graag aan de bijrijderskant doen .en langs het dak houden tips zijn welkom

Alvast bedankt Mar.
Groeten, Mar ( voorheen Red Viper 502 T4 Nu Black Mamba T5gp )
Gebruikersavatar
t-vierder
Berichten: 325
Lid geworden op: 23 jan 2013, 18:51

Re: Radio antenne kabel trekken van achter naar voor

Bericht door t-vierder »

Ik weet niet wat voor tips je precies nodig hebt. Ik neem aan dat je weet hoe je het hemeltje moet loskrijgen, net als de bekleding van de A-stijl en de zijkant van je dashboard. Ik heb vorig jaar een gecombineerde FM- en DAB-antenne op de achterkant van het dak van mijn T5 geplaatst. Voor de doorvoer door het tussenschot (laadruimte-cabine) heb ik een stuk tuinslang gebruikt om de kabels te beschermen (jawel, 3 kabels. antennekabel FM, antennekabel DAB, voedingskabel 12V).
Ook de aanleg in het dashboard heb ik beschermd met tuinslang omdat deze over een stalen profiel heen ligt (hier hangt ook de passagiersairbag aan).
antennekabel in slang.jpg
antennekabel in slang.jpg (47.93 KiB) 1200 keer bekeken
Ik heb hierbij niet het handschoenenkastje verwijderd, maar je kunt er voor kiezen om dat wel te doen. Een stuk of wat schroeven losdraaien en je haalt zo het hele kastje er uit. Zo gepiept en het geeft je meer zicht op wat je doet.

Heel de kabelset was te lang (gelukkig maar, beter te lang dan te kort) en het teveel aan kabel heb ik aan de achterkant opgerold en tegen het dak aan weggewerkt. Na montage van het hemeltje zie je hier niks meer van en zo heb je niet nõg meer kabelbossen in je dashboard.
even netjes oprollen en tiewrappen.jpg
even netjes oprollen en tiewrappen.jpg (42.84 KiB) 1200 keer bekeken
:driveT5 2.5 TDI 4Motion 173 PK 380 Nm
Plaats reactie