Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar een ideale kleine buscamper

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar een ideale kleine buscamper

Bericht door Mickel Moen »

10V ???

Weet je dat wel zeker? Misschien bij een kortstondige hoge belasting, maar dat zal toch niet bij een fietsacculader. Om eerlijk te zijn schiet hier mijn kennis tekort. Wij laden onze fietsaccu’s eigenlijk alleen aan de paal. Wij nemen de fietsen alleen mee in Nederland en België en staan dan meestal aan de paal, ook omdat we kiezen voor kleine campings en dan zit de stroom meestal bij de prijs in.

Een accu die in rust nog maar 10V geeft is kaduuk.

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Luuk741
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2021, 14:11

Re: VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar een ideale kleine buscamper

Bericht door Luuk741 »

Mickel Moen schreef: 26 mei 2022, 17:52
(....)

Afbeelding
Dank voor dit plaatje, het geeft wat duiding over hoe opgeladen de huishoudaccu ongeveer is!
:campingT4
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar een ideale kleine buscamper

Bericht door de Viking »

Nog een voordeel van een VW H3 (stahoogte) als buscamper: de hoge achterdeuren.
Op zich heb ik er niets aan omdat wij een kast boven achterin hebben gebouwd.
Maar voor de buitendouche toch wel ideaal.

Bij de Fiamma luifel gebruiken wij een rafter en die uitschuifbare stang van de rafter gebruiken wij weer voor twee doelen, met borstel om het doek van de luifel voor het inrollen te ontdoen van rommel van de bomen.
.
VW T5 bezem.jpg
VW T5 bezem.jpg (7.87 KiB) 383 keer bekeken
.
Daarnaast is de stang van de rafter geschikt om boven over de hoge deuren te leggen om daar weer de zak van de buitendouche aan te hangen.
Staan we niet vrij, dan klemmen we aan de deuren achter nog een douchegordijn en dit werkt prima.
Genoeg water in zo'n zak om ons beiden even heerlijk na een warme dag af te spoelen.
.
VW T5 douche.jpg
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 248
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: VW T5 Transporter L2H3 (verlengd/verhoogd) ombouwen naar een ideale kleine buscamper

Bericht door de Viking »

Na 8 jaar werken mijn 2 AGM accu's van 90 Ah nog prima maar zit nu wel in de reserve tijd lijkt mij.
Zeker als ik ook de fietsen wil opladen wordt het minder.
Ik heb vorig jaar mijn zonnepaneel al laten vervangen door een iets zwaardere.
We hebben in deze 8 jaar nog nooit aan de paal gestaan en daarom heb ik nu gekozen voor een enkele Lithium accu van 100 Amp.
Aangezien we deze zomer 6 weken in Noorwegen zitten wil ik geen risico lopen op kapotte accu's.

Heb op de Caravana in Leeuwarden een Super-B Epsilon 12V 100 LifePO4 accu met Bluetooth BMS gekocht.
Daarnaast een Schaudt Booster WA 121525 25 Ampere.
Ze gaan dit in mei In Hengelo Ov in m'n bus inbouwen bij Caravan-Camper Comfort.
Wel duur maar lijkt mij de beste Lithium accu op dit moment.

Ben benieuwd naar het resultaat.
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Plaats reactie