Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

milieu zone utrecht

vragen over de T4
Plaats reactie
koensch

milieu zone utrecht

Bericht door koensch »

gisteren een ritje gemaakt en moest ik door het centrum van utrecht.

gelukkig is mijn busje van 01-04-2001, dus ik mocht de milieuzone door.

een verkeerschaos van hier-tot-tokyo.... heb over een ritje van 10 minuten ruim 40min over gedaan. dampende files voor de stoplichten, stadsbussen die kruisingen blokeerde, onduidelijke wegafzettingen, verkeerd-rijden, keren in woonwijken.

vorige zomer een ritje dwars door parijs gemaakt en in dezelfde tijd..... waar een stad als utecht groter kan lijken als dat het is.

ik ben blij dat ik mijn bijdrage heb kunnen leveren aan een betere luchtkwaliteit in de stad utrecht..... prima milieubeleid!
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +625.000km
odorf

Re: milieu zone utrecht

Bericht door odorf »

Dus de luchtkwaliteit is NU al met 30% verbeterd begrijp ik. :toppie Want dat is wat Utrecht claimt. En wat de Rotterdamse wethouder naadloos overneemt. :bonk

Ik heb zondag een protestrondje Rotterdam-Utrecht-Amsterdam-Den Haag malieveld gedaan.
Veel media aandacht gekregen tegen deze symboolpolitiek.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
bvddobb

Bericht door bvddobb »

Je kunt van de milieuzone denken wat je wilt. Maar dat de hele stad hier al jaren overhoop ligt en nog een heel aantal jaren één grote bouwput zal zijn, heeft niet zo heel veel (niks, eigenlijk) met de milieuzone te maken. Dat is gewoon allemaal Hoog Catharijne 2.0.
koensch

Bericht door koensch »

bvddobb schreef:Je kunt van de milieuzone denken wat je wilt. Maar dat de hele stad hier al jaren overhoop ligt en nog een heel aantal jaren één grote bouwput zal zijn, heeft niet zo heel veel (niks, eigenlijk) met de milieuzone te maken. Dat is gewoon allemaal Hoog Catharijne 2.0.
heeft tot zoverre daarmee te maken, dat als je alleen "minder-vervuilende" auto's toelaat en deze vervolgens 4x zo lang in de milieuzone laat rondrijden/stilstaan je per saldo meer fijnstof hebt als dat alle auto's (met ook de wat meer uitstotende voertuigen) laat doorrijden en wegwezen.

elke minuut stilstaan/stationair is 1000 toeren is ca 500 arbeids-slagen a 2.5L maakt 1250L uitlaatdamp.... en ik was niet de enige, ik denk op dat kleine stukje stonden wel 200 autos te dampen die nergens heen konden.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +625.000km
spyke
Contacteer:

Bericht door spyke »

Een tip voor als je in Utrecht moet zijn: http://www.transferiumparkeren.nl/utrecht/westraven
Plaats reactie