Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tectyleren raadzaam?

vragen over de T4
Plaats reactie
VWWM

Tectyleren raadzaam?

Bericht door VWWM »

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds 2015 een VW Californië uit 2002 met 235.200 KM. Deze begon te roesten op enkele plekken en had enkele krassen. Nu heb ik deze een maand geleden compleet rondom laten spuiten en wat roest, deukjes laten verwijderen (Raam, Wielkast)

Als ik nu goed kijk naar de wielkast rechts achter zie ik toch nog enkele putjes, bubbeltjes. Als je met je vinger langs de rand van de wielkast gaat is er nog een scherpe rand (met oneffenheden) Weet niet of dit kwaad kan maar had eigenlijk zelf verwacht dat het perfect zou zijn afgewerkt.

1) Wat kan ik hier zelf aan doen garage gaf aan dat ik eventueel een tectyl behandeling kan laten uitvoeren? Heeft dit zin en is dit sowieso verstandig om te doen.

2) Kan en mag ik überhaupt verwachten dat alles perfect wordt uitgevoerd (Totaal kosten waren 2400 euro)

Alvast bedankt voor jullie reactie.
S E B A S

Re: Tectyleren raadzaam?

Bericht door S E B A S »

Hoi, ligt er aan wat je afgesproken hebt.
Als het slecht is gedaan heb je binnen 1 jaar op dezelfde plekken weer roest :ie met of zonder tectiel, dat maakt dan niet uit...
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper
LAYCA

Bericht door LAYCA »

Tectyl is op zicht goed spul als de bus 100% schoon vet/roestvrij is.
Maar niet op een oudere auto zonder voorbehandeling.
Als de tectyl niet goed hecht op de ondergrond door vuil/roest zuigt hier vocht tussen en dan gaat het roest proces nog harder.
Groot deel van de bus is behandeld met was en hier hecht niets op.
In de kokers als nabehandeling dus alleen VW was of vergelijkbaar product NOOIT tectyl !!!!
Maar EERST moet de roest helemaal behandeld worden het liefst helemaal tot op het metaal.
Delen die doorgeroest zijn moeten verwijderd en dan vervangen zijn.
Dan voor behandelen met epoxy 1K of 2K grondlak.
Naden met smeer kit afsluiten.(na gronden)
Binnenzijde spatschermen met beschermcoating behandelen.
Daarna spuiten bijwerken.

Als de reparateur zijn werk goed gedaan heeft is oneffen oppervlak bij wielrand geen probleem.
Ik neem aan uit zicht??

Groeten Wim
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
frank884

Bericht door frank884 »

in de kokers zat op een plek pur daar was die doorgeroest, dat hebben we dichtgelast en van buiten met verf gedaan, de koker van binnen die heb ik nabehandeld toen het heel droog en heet weer was met dit spul
http://www.ebay.de/itm/4x-Fluid-Film-AS ... SwyjBW8W57

komende zomer als het weer heel heet en droog is krijgt die er weer een beurt van
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie