Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat hoort hier op?

vragen over de T4
Plaats reactie
Stintjen
Berichten: 192
Lid geworden op: di jul 12, 2011 12:14
Locatie: Aalst, België

Wat hoort hier op?

Bericht door Stintjen »

Dag WJW-ers,

Wat hoort er op deze nippel te zitten?
Want ik heb de indruk dat de olie/vettigheid die je erom ziet daar uit komt.

Afbeelding

groeten Stijn
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 30696
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wat hoort hier op?

Bericht door Multivan Generation »

een rubberen stopje

034 133 335 kost rond de 3,5 euro

Wel met een klemmetje vast zetten :knipoog
Stintjen
Berichten: 192
Lid geworden op: di jul 12, 2011 12:14
Locatie: Aalst, België

Re: Wat hoort hier op?

Bericht door Stintjen »

En voor wat dient het? Want als de motor draait blaast het?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 30696
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wat hoort hier op?

Bericht door Multivan Generation »

Er hoort een stopje op, dus heeft geen functie..
Misschien kun je er een turbodruk meter op aansluiten, maar daarvoor ken ik de 1,9TD niet goed genoeg en kan het ook niet voor de geest halen.

Trouwens, ik denk dat die smurrie van je EGR zelf afkomt en dat het plaatje wat er tussen steekt niet 100% af dicht.

Hoe is het trouwens met je dubbele cabine?
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2276
Lid geworden op: ma aug 10, 2009 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Wat hoort hier op?

Bericht door odorf »

Op T4 wiki staat een duidelijke foto:
http://www.t4-wiki.de/w/index.php?title ... 906163421&

Peter mag door maar de volgende ronde. :sjaal
Is inderdaad om met een slang een drukmeter op aan te kunnen sluiten. Je kunt het gebruiken om te testen, maar je kunt ook een turbodrukmeter op je dashboard zetten en die erop aansluiten. Staat wel interessant.
:toppie
Maar ik zou het nippeltje wel weer afsluiten. Kan ook met een stukje passende slang dat je over het nippel schuift, omvouwt en met een twrap weer vastzet. Wel opletten, niet teveel kracht want het is een dun buisje dat relatief makkelijk verbuigt/afbreekt.

En die smurrie komt niet van de EGR. (Die zit in het inlaattraject-luchtstroom effectief na het nippel). Het is een beetje olie residu die via de carterontluchting weer het inlaattraject in wordt geblazen. Heeft mijne ook al heel lang. Ik zie het als uitwendige smering van de turboschoepen. :bifun

Wel af en toe nakijken dat deze toevoer van olie niet teveel wordt. (Als hij bijvoorbeeld veel olie gaat gebruiken en je dus steeds veel olie moet bijvullen) Want dan kan de motor uiteindelijk op motorolie gaan lopen en 'op hol slaan'.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3226
Lid geworden op: za jun 27, 2015 21:45

Re: Wat hoort hier op?

Bericht door Snautzer »

odorf schreef:O
Is inderdaad om met een slang een drukmeter op aan te kunnen sluiten. Je kunt het gebruiken om te testen, maar je kunt ook een turbodrukmeter op je dashboard zetten en die erop aansluiten. Staat wel interessant.

Odorf
Idd Bedankt deze ga ik onthouden :toppie

zie ook viewtopic.php?f=12&t=52046
Plaats reactie