Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hefdak hydrauliek lekt

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Als ik me niet vergis zijn die kleine stekkers links voor de standkachel bedoeld toch? Maar met de aanpassing die ik in mijn hemel module heb gedaan zou dat in theorie dus niet nodig zijn, of vergis ik me (zie boven)
IMG20210514145045.jpg
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

De stekker op mijn oude standkachel is namelijk deze
IMG20210514145613.jpg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door Multivan Generation »

@longboy,
je hoeft niet voor iedere vraag of opmerking een nieuwe reactie te schrijven.
Je kunt het ook samen in een reactie bundelen..

En verdiep je eens in de schema's van een california :knipoog :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door Angelo-anneveld »

Multivan Generation schreef: 14 mei 2021, 16:08 @longboy,
je hoeft niet voor iedere vraag of opmerking een nieuwe reactie te schrijven.
Je kunt het ook samen in een reactie bundelen..

En verdiep je eens in de schema's van een california :knipoog :zwaai
🙏
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Owkay, mijn chaotisch brain(tje) werkt dus niet alleen storend voor mezelf... Die California schema's, waar vind je die?
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door Deskman »

Ik vind het een prachtig project en ik heb er zelf ook al eens aan gedacht (mijn bus is behoorlijk gebutst en heeft 375K op de klok). Dus ik lees met plezier mee. Maar voor deze riedel aan vragen is het misschien ook handiger een eigen draadje te beginnen. Want niet iedereen zal vragen over schema's en kabelbomen in een heel oud draadje over een lekkende pomp verwachten.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Haha, ja, merci. Projecten maken het leven mooi, en de haren grijs. Ik kan het weten, want ik zou mezelf verzuipen in de projecten als ik niet oplet. De regel is: mocht je op voorhand weten welke problemen je allemaal tegenkomt, je zou gewoon in de zetel blijven zitten met een Jupiler in de hand. Je moet jezelf een beetje voorliegen eer je begint
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door Deskman »

Ik heb eerst nog een huis te verbouwen... Minstens zo challenging.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Dat is een relatietest die ik straks ook aanga; de baksteen.
Maar wat betreft de kombifornia: een politiebus is geen verkeerde basis, zeker als de overheid netjes alle dure reparaties al gedaan heeft. 4x4, veel pk's, standverwarming, 2de batterij met een uitgebreide zekeringkast en dikke stroomdraden overal naartoe... Alleen spijtig dat die mannen geen hefdakjes installeren
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Moeder de vrouw heeft mij trouwens verboden nog nieuwe projecten bij te nemen...
Angelo-anneveld
Berichten: 845
Lid geworden op: 01 jan 2018, 23:22

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door Angelo-anneveld »

longboy schreef: 14 mei 2021, 17:53 Moeder de vrouw heeft mij trouwens verboden nog nieuwe projecten bij te nemen...
Om te beginnen bestel de kabelboom.. sluit hem aan op display, verleg hem volgens richting het A-styl. Via het B styl gaan de zekeringen kastjes en aansluitstekkers (rood,bruin,blauwe) naar onder de stoel.
Dan heb je een andere vertakking die gaat achter(verlichting linkerzijde van dakpaneel) en speakers achter.

Vervolgens haal je bij de automaterialen zaak nog wat dunne kabels voor de signalen. Die verleg je vanuit onder je stoel(bestuurderszijde) 5 stuks draden
Je gebruikt alleen de blauwe stekker van de kabelboom voor je signalen van het dak!!

Als je zover bent bericht je me maar sluiten we hem samen aan
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door otzie »

Respect voor diegenen die zo'n klus op de oprit klaren trouwens, ik zou het niet kunnen
zo'n 5 jaar geleden de ombouw gedaan in de binnenstad van tilburg, gewoon voor de deur van het huis,
zeker in de grote stad is het toch lastig om bijvoorbeeld even naar de wc te gaan of een broodje te halen binnen.
kan het goed zijn dat je ineens je dure doppendoos of ander gereedschap mist :bonk

een garage met genoeg "hoogte" en wat werkruimte eromheen is een genot. zeker met zo'n klus je hebt dan toch even geen dak op je bus,
en sommige spulletjes heb je niet a.la minuut. dan gaat het zeker een stuk sneller met ombouw en het scheelt dat niet heel de woonkamer vol met california onderdelen ligt :yes

destijds ook met een dikke 2.5mm kabel op de huishoudaccu het dak open en dicht gezet. (gebruik een dikke kabel er loopt flink wat stroom door!)
en daarna op het gemak uitgezocht hoe ik de camperunit aan het werk kreeg.
destijds ook bij de rdw keuring met de draden het dak opengemaakt om de slaapplekken te showen, een tijdelijk houten keukenblokje in elkaar gefreubeld met gaspitje en water, en de 3persoons bank erin laten staan, heb je keurig bij het keuren 5 zitplaatsen.

omdat je een oude politiebus hebt hoef je geen (rest)bpm te betalen omdat deze reeds geel kenteken is, en ook geen nieuw kenteken, dus je NAP blijft ook intact , volgens mij hebben wij destijds iets van 80.- betaald om de bus op papier als kampeerwagen te krijgen

en nu "as we speak" wederom aan het genieten op de camping van ons busje.. :wjw
Ik heb eerst nog een huis te verbouwen... Minstens zo challenging.
we zijn al 3 jaar bezig met verbouwen , maar moeten er nog 7 denk ik :bifun

en er wacht ook nog een oude kever op me.. en wat flipperkasten.. :bifun :bifun

grt. otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Angelo-anneveld schreef: 14 mei 2021, 18:14
longboy schreef: 14 mei 2021, 17:53 Moeder de vrouw heeft mij trouwens verboden nog nieuwe projecten bij te nemen...
Om te beginnen bestel de kabelboom.. sluit hem aan op display, verleg hem volgens richting het A-styl. Via het B styl gaan de zekeringen kastjes en aansluitstekkers (rood,bruin,blauwe) naar onder de stoel.
Dan heb je een andere vertakking die gaat achter(verlichting linkerzijde van dakpaneel) en speakers achter.

Vervolgens haal je bij de automaterialen zaak nog wat dunne kabels voor de signalen. Die verleg je vanuit onder je stoel(bestuurderszijde) 5 stuks draden
Je gebruikt alleen de blauwe stekker van de kabelboom voor je signalen van het dak!!

Als je zover bent bericht je me maar sluiten we hem samen aan
Owkay, als ik jou beschrijving zo lees heb ik meer nodig dan alleen dit
Screenshot_2021-05-17-23-40-41-97.jpg
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Of deze was het, wat het verschil ook moge wezen
Screenshot_2021-05-17-23-44-34-43.jpg
longboy
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 nov 2014, 17:02

Re: Hefdak hydrauliek lekt

Bericht door longboy »

Kan iemand me het elektrisch schema van het dak even doorsturen?
Plaats reactie