Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Olie in luchtslangen

vragen over de T4
Plaats reactie
Johan16e
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jun 2007, 15:39
Locatie: Hazerswoude dorp

Olie in luchtslangen

Bericht door Johan16e »

Hoi ik zal me nu eerst voorstellen, ik ben nieuw bij weetjewel.
Ik ben in het bezit van een reflexzilver verlengde TDI 102 pk
Deze heb ik gekocht met 35000 op de teller en heb er nu inmiddels 170000 op staan.
Hij is in het verleden getunt geweest maar dat heb ik er weer af laten halen omdat het verbruik naar 1 op 8.5 ging nadat het er was afgehaald werd het beter maar hij lust nog steeds te veel naar mijn zin 1 op 10.
Nu heb ik zitten lezen over de EGR klep om deze dicht te maken, nu bleek vandaag dat dat blijkbaar bij het tunen was gebeurd en niet meer is verwijdert.
Bij deze controle bleek alle slagen zwart aangeslagen van de olie dit lijkt me niet normaal kan iemand mij meer vertellen?

Groeten Johan
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Wat bedoel je precies ?

Zitten de slangen vol met zwarte (vaste) troep ? Of zit er gewoon motorolie in de slangen?

De zwarte (vaste) troep (een soort van aanslag) , kun je verwijderen door het gehele inlaattraject te verwijderen en alles netjes te maken. Dit zit er waarschijnlijk al in van voor de vorige eigenaar het EGR plaatje heeft gemonteerd.
Indien het olie is dat je vind in de leidingen , dat komt erin door de onderdruk van de motor , beetje slijtage erbij , enz... Zolang het niet te veel is , is het OK . Maar als er echt veel inzit , dan moet je de staat van de motor toch goed in het oog houden.
Dan moet je ook de intercooler eens reinigen (inwendig) , want dan heb je veel kans dat deze ook vol olie zit , en dus bijgevolg niet meer zijn werking kan doen.
Plaats reactie