Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorstellen en advies.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
tomtomtom
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:50

Voorstellen en advies.

Bericht door tomtomtom »

Goeden avond,

Na maanden van rondstruinen op de site toch aangemeld om wat actiever mee te praten over deze gezamenlijke hobby van ons.

Ik ben Tom, 29 jaar en kom bij Amsterdam uit de buurt. Werkzaam geweest in de Autoschade en sinds kort bij de brandweer. Steeds Volkswagen gereden maar sinds kort een Seat Ibiza.
Opgegroeid met een vader die ook altijd Volkswagen reed waaronder t4 en sinds een aantal jaar t5 welke is omgebouwd naar camper.

Sinds kort ben ik ook opzoek naar een camper en dan wel de T4 California. Hier op de site al een hoop informatie kunnen vinden maar toch zou ik graag om jullie advies willen vragen.

Zaterdag ga ik naar Deventer om een California te bezichtigen en zou graag willen weten wat jullie zo op het eerste gezicht van deze wagen vinden.

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... =mympBuyer

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Tom
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door Lutra »

zo op het eerste gezicht wel netjes, maar ook aardig aan de prijs. Als je toch een keer op reis bent dan zou ik ook even bij Josh Schippers in Dalfsen kijken. Is dan relatief in de buurt en heeft er ook twee in die prijsklasse staan. Wel even bellen voor afspraak. Succes.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door Hanz »

Sinds 1999 in Nederland en in die 17 jaar 1 particuliere eigenaar (volgens RDW). Verkoper heeft het over 9 jaar, daar klopt iets niet. Prijs is inderdaad stevig. Nadelen: 2.4 motor en nog niet de 2.5 TDI. Spiritusbrander omgebouwd naar gas ten koste van kastruimte.
Even doorzoeken in deze prijsklasse loont vast de moeite.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Noorfalia
Berichten: 249
Lid geworden op: 30 dec 2015, 10:00
Locatie: oost-Veluwe

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door Noorfalia »

Hanz schreef:Sinds 1999 in Nederland en in die 17 jaar 1 particuliere eigenaar (volgens RDW). Verkoper heeft het over 9 jaar, daar klopt iets niet.
Maar:
Wat de RDW op haar site schreef:Aantal keren dat het voertuig in de afgelopen 9 jaar geregistreerd is geweest op naam van een Nederlands persoon, bedrijf of instantie. Eerdere registraties worden niet meegeteld.
Dus waarschijnlijk de laatste 9 jaar bij deze eigenaar en daarvoor bij iemand anders.

Ombouw naar gas zien sommigen juist als een voordeel. Alleen staat de gastank niet in een luchtdichte kast. Verder ligt er volgens mij niet de originele vloerbedekking in om één of andere reden en ik zie geen uitstroomopening voor de standkachel (hoort achter de bestuurdersstoel op de vloer te zitten).

Verder inderdaad stevig aan de prijs voor de leeftijd en bij een particulier (dus zonder garantie).Ik dacht dat ik hem vorig jaar toen wij aan het zoeken waren ook al op MP heb zien staan. Kun je misschien je voordeel mee doen.
Verkocht in mei 2021: T4 California 2.4D AAB 1992
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door LAYCA »

Ziet er goed uit.
Stevige prijs!!! AFPINGELEN :knipoog
Maar wel een minder sterke motor dit hoeft geen probleem te zijn als je nooit haast hebt.
Laat je hart thuis en neem je verstand mee.
Gewoon gaan kijken leer je het meeste van.

Groeten Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door J vd Pal »

Deze is aanzienlijk goedkoper http://link.marktplaats.nl/m1057100619
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
Rene_Pennings
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 sep 2015, 11:31
Contacteer:

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door Rene_Pennings »

En veel minder km's. Voor het verschil van 4000 euro kun je veel vervangen/ombouwen/onderhoud enz. enz...

In ieder geval suc6!
Live the life you love, love the life you live :T44EVER
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door LAYCA »

Rene_Pennings schreef:En veel minder km's. Voor het verschil van 4000 euro kun je veel vervangen/ombouwen/onderhoud enz. enz...

In ieder geval suc6!
Ziet er goed uit :yes

Ik zou deze zeker gaan bekijken :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
tomtomtom
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:50

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door tomtomtom »

Thanks voor jullie reactie, ik ga hiermee aan de slag. :yes
tomtomtom
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jun 2016, 17:50

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door tomtomtom »

Allen,

Nou gisteren naar Deventer gereden om daar de witte california te bekijken. Eerste indruk was prima, zag er strak uit en buiten een aantal kleine roest plekjes goed in de lak. Camper werd verkocht door kleinzoon van de eigenaar. Maar opa liep ook in de rondte om alles piek fijn uit te leggen, Leuk om te zien dat de camper zoveel voor de beste man betekend. Hefdak ging omhoog en dankzij jullie tips zag ik inderdaad dat bij de achterzijde in het midden een reperatie plek zat, niet heel netjes gedaan vond ik. Verder nog wat kleine gaatjes in het doek. Standkachel, koelkast en water deed het allemaal.
Met stukje rijden merkte ik dat het koppelen en gas geven erg moeizaam ging, niet prettig rijden. Matje mee genomen en flink onderzijde van de camper bekeken. Uitlaat, schokbrekers achter en stuurashoes aan vervanging toe. Verder nog hier en daar wat roest plekken.

Ook konden ze geen enkele factuur wat betreft onderhoud laten zien en wilden ze niet veel zakken met de prijs.
Alles bij elkaar geen goed gevoel dus we hebben bedankt en zijn weer richting huis gereden.

Dit is de volgende die we willen gaan bekijken:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... =mympBuyer
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door Lutra »

Dit is de volgende die we willen gaan bekijken:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... =mympBuyer


Ben wel benieuwd waarom deze binnen een jaar na aankoop al weer wordt verkocht.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door Hanz »

Als je in deze prijsklasse iets zoekt is deze zeker de moeite van het bekijken waard. Onderhoud lijkt goed in orde en is blijkbaar aantoonbaar, er zijn ook een paar grote en zinvolle reparaties gedaan. De vraag is inderdaad waarom je zoveel versleutelt aan een bus en hem dan na een jaar al weer weg doet. Maar daar kan natuurlijk een goede reden voor zijn. Er is al een bod gedaan op marktplaats van 7800 euro, ik zou daar voorlopig niet zo veel boven gaan zitten.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
LAYCA
Berichten: 1142
Lid geworden op: 10 aug 2014, 20:07
Locatie: Zevenaar

Re: Voorstellen en advies.

Bericht door LAYCA »

Lutra schreef:Dit is de volgende die we willen gaan bekijken:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... =mympBuyer


Ben wel benieuwd waarom deze binnen een jaar na aankoop al weer wordt verkocht.
Ziet er wel heel netjes uit en helemaal origineel met nieuw tentdoek :yes

Misschien bod uitbrengen niet op marktplaats maar stuur een Email daar heb ik wel vaker profijt van gehad.
En vraag wat ze er echt voor willen hebben.
Dan jaag je de prijs niet op :toppie

Succes Wim :zwaai
viewtopic.php?f=12&t=47265

Tijdens deze zomer woon ik hopelijk vaak in de bus of Kip ergens in europa Afbeelding
Plaats reactie