Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

auto houd in bij hoge snelheid

vragen over de T5
Plaats reactie
Caravellavw
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016, 08:02

auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Caravellavw »

Gegevens van de auto
Transporter t5gp dsg
2.0 tdi bi turbo 180pk
bj 2011
km-stand 195000

Probleem
Ik heb de bus ongeveer een maandje en kwam er afgelopen week achter dat de auto inhoud op hoge snelheid. Tot de 150 loopt alles goed en trekt de auto ook redelijk door. Na de 150 wil de auto niet meer gaan en na de 160 is het helemaal drama tot de 170. Gaat geen een kilometer harden als 170 ook al geef ik vol gas, zet hem in zijn s of schakel ik handmatig. Auto is 4 maanden geleden voorzien van 2 nieuwe turbo's, roetfilter is meerdere malen schoongemaakt bij de dealer. Ben erg benieuwd wat jullie ervan denken, alvast bedankt voor jullie hulp !

Toevoeging; auto lijkt net op iets te stampen bij ongever 170 hij gaat en laat los gaat laat los. Net of er steeds 2 seconden wind is en dan 2 seconden niet wel niet etc.
Laatst gewijzigd door Caravellavw op 18 jun 2016, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door robertTREBOR »

Op de rollenbank er mee en kijken of er echt 180 pk's uitkomen :ikrij
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1491
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door bvddobb »

Caravellavw schreef:Na de 150 wil de auto niet meer gaan
Dus je hebt een probleem als je harder wilt dan 150 km/u ? En harder dan 170 wil íe helemaal niet? Da's wel een probleem, ja... :bifun
:T4politie
Laatst gewijzigd door bvddobb op 15 jun 2016, 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Henk250 »

Ik ga er van uit dat je in Duitsland die snelheid rijdt?
Als je dat in NL doet zou dat knap aso zijn.
Verder zou je misschien beter een Ferrari kunnen kopen,de bus is absoluut niet
gemaakt om mee te racen enz.
Knap dat je de 170 haalt,hopelijk remt hij net zo goed?
Niet vreemd dat er steeds geroep komt over begrenzers in busjes.

:ie
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
Ralph Bakker
Berichten: 268
Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
Locatie: Uden

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Ralph Bakker »

Wat een reacties allemaal zeg.

Vanaf de 150 gaat het ongetuned allemaal niet meer zo vlot. maar met de 180pk red ik het net tot 195km/h. Dus harder als 150 moet deze zeker kunnen of deze bus komt van een koeriersbedrijf die de wagen softwarematig heeft laten begrenzen.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2711
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Erdem50 »

Jou bus moet zeker harder kunnen. Persoonlijk zou ik eerst het storingsgeheugen afvragen en mocht dit weinig opleveren inderdaad eens de rollenbank op want iets klopt hier niet. Is de turbovervanging gedaan in jou bezit? Tevens kan de dealer kijken hoeveel % je roetfilter verzadigd is, op een gegeven moment zit dat ding gewoon vol namelijk.

Al het gezeur hier over snelheid etc wat een onzin. Het is een originele 180pk bus en die loopt gewoon 180/190 km/u op de teller. De remmen zijn hier ook op gebouwd af fabriek.

Kom ook net thuis en zoals nu op een 4 baans weg helemaal leeg trap ik het gas ook gewoon in tot de bodem.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Pascal-141 »

Erdem50 schreef:
Al het gezeur hier over snelheid etc wat een onzin. Het is een originele 180pk bus en die loopt gewoon 180/190 km/u op de teller. De remmen zijn hier ook op gebouwd af fabriek.

Kom ook net thuis en zoals nu op een 4 baans weg helemaal leeg trap ik het gas ook gewoon in tot de bodem.
volledig mee akkoord ! Je koopt toch geen bus met 180PK , om er tegen 85km/u tussen de vrachtwagens mee te rijden ? Dan kun je net zo goed eentje met 85pk kopen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Oviivo »

200 op de teller is met een zware R5 met 174pk haalbaar (niet getuned). Dat zou voor een 180 pk GP inderdaad ook geen probleem mogen zijn.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Caravellavw
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016, 08:02

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Caravellavw »

Ten eerste badankt voor jullie rectie's (ook de mensen bedankt die denken dat ik als een aso rij) rij natuurlijk niet elke dag 160 170 alleen als de omstandigheden het toe laten. Vandaag heb ik het brandstoffilter laten vervangen maar nog steeds niet echt wat ik van een 180pk verwacht. De turbo's zijn niet in mijn bezit vervangen maar heb er wel een factuur van. Morgen ga ik het luchtfilter en oliefilter vervangen. Tevens zuipt deze busje enorm veel olie, zo iets heb ik nog nooit meegemaakt. Wist wel dat de 180pk versies olie zopen maar zoveel?! Per tank 1l olie erbij vullen is wel erg veel volgens mij. Ben ook van plan om de motor te laten reviseren nieuwe ziigers etc. De hoge snelheid is belangrijk voor mij want ga met de bus op vakantie en helletijd 150 rijden op een 4 baans weg met amper auto's is ook niet lekker. Wat zou ik nog allemaal kunnen doen om de topsnelheid te bereiken. Vorige eigenaar vertelde mij dat hij 210 op de teller heeft gereden en de auto wel 2 a 3 maanden heeft stil gestaan. Motor loopt stationair heel rustig tijdens het accerleren ook geen raare bijgeluiden etc. Vandaag laten uitlezen bij de garage maar ook geen foutmeldingen of iets dergelijks. Sorry voor de late reactie was het forum hellemaal vergeten. Alvast bedankt voor jullie moeite.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33805
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Multivan Generation »

Ik ben bang dat je motorcode CFCA hebt.
Klopt dit?
Caravellavw
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016, 08:02

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Caravellavw »

Roetfilter wordt nu door de garage gereinigd, monteur vertelde mij dat door de problemen in de cilinders en zuigerveren er ook te weinig druk opgebouwd kan worden. Olievebruik is ook zo hoog doordat de zuigerveren niet goed zijn fabrieks af. Dus door te weinig druk zou ik geen hoge snelheden kunnen rijden. Wat denken jullie ervan? Bedankt voor jullie moeite alvast.
Caravellavw
Berichten: 15
Lid geworden op: 28 apr 2016, 08:02

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Caravellavw »

Garage kon de roetfilter niet regeneren bleek in het systeem beveiligd te zijn? Denk dat ik toch een hele revisie laat uitvoeren ben ik van alles gelijk af hoop ik.
Gebruikersavatar
Panadero
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 jul 2015, 20:37

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door Panadero »

Multivan Generation schreef:Ik ben bang dat je motorcode CFCA hebt.
Klopt dit?
Ik ben ook in het bezit van een CFCA, maar ze zijn gelukkig niet allemaal slecht. Kan zijn dat de mijne door de dealer reeds gereviseerd is voordat ik 'm kocht (90.000 km), maar het olieverbruik bij mij is gelukkig nog steeds nihil (110.000 km). Ook na tuning (motor+DSG) een paar maanden geleden, is er geen negatief effect op het olieverbruik. Ik hoop uiteraard wel dat dit zo blijft....
T6.1 California Coast 4M
ozkaynar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 aug 2007, 21:30

Re: auto houd in bij hoge snelheid

Bericht door ozkaynar »

Wil ook wel inhaken op het olie verbruik, ik heb mijn multivan 180pk in 2010 nieuw gekocht. Nu 150.000 km verder is het olie verbruik nog steeds 0,0. Dus er niet alle 180pk verbruiken olie. Vraag mij alleen af of het er ooit van gaat komen? En mijne rijdt top ongeveer 195km/p.
Plaats reactie