Mijn dynamo krijgt geen spanning meer op D+ en daardoor laadt hij niet meer bij, wanneer ik 12 volt erop zet dan laad hij wel.
Ik heb de draad gevolg tot vlak bij de startmotor, daar ook nog geen spanning.
Het laadlampje brandt ook niet meer, ook niet bij contact.
Waar komt de D+ daarvoor vandaan? Van contact? Via het laadstroomlampje? Hoe loopt dit?
Ik moet alles uitpluizen, het was een ratjetoe aan draden. Net te veel opgeruimd denk ik....
Groeten,
Adam
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
D+ dynamo, waar komt hij vandaan?
Re: D+ dynamo, waar komt hij vandaan?
probeer het electrodeel achter het contactslot eens? tenslotte moet je als je start ook meteen de velden van de dynamo bekrachtigen zodat die stroom kan leveren. in dat circuit zit als ik me niet vergis ook het rode dynamolampje in het dashboard.
succes
succes
Groet, Bart
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: D+ dynamo, waar komt hij vandaan?
In je vorige topic heb ik een linkje gegeven waar je de D+ achter de zekeringenkast kunt weghalen
Re: D+ dynamo, waar komt hij vandaan?
Dat heb ik gebruikt, daar zat ook geen spanning.Multivan Generation schreef:In je vorige topic heb ik een linkje gegeven waar je de D+ achter de zekeringenkast kunt weghalen
Ik heb de tellerunit eruit gehaald en gekeken wat er allemaal erachter gebeurd. Het was een radjetoe aan alternatieve verbindingen. De blauwe draad uit de tellerunit bleek los te bungelen, Er was zoveel gebeurd hierachter, om dit weer orgineel te maken is een klus van dagen. Alles lijkt verder te werken (ik heb de bus ruim een jaar en heb er 10.000 km mee gereden.
Ik heb de D+ nu rechtstreeks op de draad welke direct geschakeld wordt vanuit het contactslot. De dynamo werkt nu naar behoren. Ik hoop dat het nu opgelost is.
Groeten,
Adam