Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Iemand bekend met de accu-lader

vragen over de T4
Plaats reactie
EVDB
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2007, 07:31
Locatie: Blaricum

Iemand bekend met de accu-lader

Bericht door EVDB »

:bonk
Laatst gewijzigd door EVDB op 01 nov 2007, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Westfalia acculader

Bericht door Coen220 »

Als je het erg zeker wilt weten bel dan even het camper cetrum van vw in Amersfoort.
wat ik je in iedergeval kan vertellen dan de lader niet te verstellen is , ik denk echter dat je deze lader ook vvor semitractie kunt gebruiken ,mmaar bel even naar Amersfoort of bv Top Pop die kunnen het zeker weten

Groet Coen 220
Gebruikersavatar
laurens
Berichten: 220
Lid geworden op: 07 feb 2007, 16:21
Locatie: Wijster

Bericht door laurens »

Toch zou ik nog eens denken of je die gel moet laten vallen. Heb indertijd een T4 gehuurd bij Amersfoort (eerst uit geprobeerd en daarna hebben we er zelf een gekocht) dat een gel-accu er op is gebouwd om langdurig een gelijkmatige prestatie te leveren en andere accu's meer op piekbelasting zijn gebouwd. Onze accu's zijn van 96 en presteren nog prima
EVDB
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2007, 07:31
Locatie: Blaricum

Bericht door EVDB »

Laat ik het eens anders stellen.

Vorig jaar stond ik nog in het Zuiden met de koelkast aan zo'n 2 dagen zonder op te laden,
Laatst gewijzigd door EVDB op 01 nov 2007, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

accu,s

Bericht door j.d.hukema »

Accu,s moet je ook in de winter laden en ontladen doorniddel van een druppellader. Normaal gesproken zit die er in.Een accu die niet gebruikt wordt is eerder af.Zou me in ieder geval bij gell accu,s houden deze lopen minder snel leeg maar je moet je eens afvragen of je wel voldoende amp hebt. Kijk hoeveel amp je koelkast gebruikt als hij 5amp gebruikt en je hebt een 80 amp accu dan deel je dit doer elkaar en je weet hoeveel uur hij kan hebben.

Dick
EVDB
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 apr 2007, 07:31
Locatie: Blaricum

Bericht door EVDB »

(BTW koelkast verbruikt ca. 4,5 Ah ,de 2 accu's zijn 16O in totaal.)
Laatst gewijzigd door EVDB op 01 nov 2007, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

accu,s

Bericht door j.d.hukema »

Als je accu,s vol zijn en alleen de koelkast er op staat zou je ruim4 a 5 dagen zonder opladen kunnen .Alleen gaat je dit niet lukken maar drie dagen moet wel haalbaar zijn.Kijk is in de gegevens van de koelkast hoeveel hij gebruikt als hij eenkeer op temperatuur is.Hij moet dan minder gaan gebruiken of gebruikt hij dan ook 4,5amp.Wat je ook moet voorkomen is dat je de deur lang open laat staan als je er iets uitpakt. Dan slaat hij ook steeds weer aan en kost meer stroom dan je denkt.Ik heb zelf een cool matic en die gebruikt tijdens het opstarten 1amp en als hij een keer koel is dan 0,8amp.Maar als ik het verhaal van de monteur lees denk ik aan een luie accu.En dan moet je hem inderdaad een aantal keren helemaal opladen en ontladen om hem weer normaal tekrijgen.Stilstaande accu,s gaan nu eenmaal korter mee .En met vorst verliest de accu ook kracht.Maar ja het vriest nu niet meer

Dick
Plaats reactie