Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Advies over welk typeschokbrekers
Advies over welk typeschokbrekers
Hoi weetjewellers,
Ik wil graag nieuwe schokbrekers op mijn T4 zetten.
Voor mij is het belangrijk dat de wegligging lekker stug is.
Overhellen in bochten en of het wegduiken bij het remmen in een bocht vind ik nou niet bepaalt fijn.
Wie heeft goede ervaringen met een bepaald type schokbreker.
Greetz Bert
Ik wil graag nieuwe schokbrekers op mijn T4 zetten.
Voor mij is het belangrijk dat de wegligging lekker stug is.
Overhellen in bochten en of het wegduiken bij het remmen in een bocht vind ik nou niet bepaalt fijn.
Wie heeft goede ervaringen met een bepaald type schokbreker.
Greetz Bert
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Ik heb er al vanalles onder gehad : (bus is ook +/- -8 verlaagd)
-standaard dempers (sachs)
- Monroe "Van-magnum" : véél te slap , rijd alsof je in een hangmat zit
- KW : is ietsje harder dan de standaard dempers , betere wegligging , maar bij mij waren ze na 35.000km al terug versleten (ik trek wel veel zware aanhangers = extra belasting voor de dempers)
-V-Maxx : is nog harder dan de KW's , super wegligging , bus blijft echt plat nu in bochten enz ... (levensduur weet ik nog niet , ik heb ze pas sinds 1 week gemonteerd)
Ik kan wel zeggen dat V-maxx een Nederlands product is , en dat ze amper de helft kosten van de KW's .In Belgie kunnen ze de vraag naar V-Maxx (dempers en verlagingen allerlei) amper bijhouden , zo'n succes is het. (Een vriend van mij verkoopt dagelijks meerdere sets)
Groeten,
Pascal
-standaard dempers (sachs)
- Monroe "Van-magnum" : véél te slap , rijd alsof je in een hangmat zit
- KW : is ietsje harder dan de standaard dempers , betere wegligging , maar bij mij waren ze na 35.000km al terug versleten (ik trek wel veel zware aanhangers = extra belasting voor de dempers)
-V-Maxx : is nog harder dan de KW's , super wegligging , bus blijft echt plat nu in bochten enz ... (levensduur weet ik nog niet , ik heb ze pas sinds 1 week gemonteerd)
Ik kan wel zeggen dat V-maxx een Nederlands product is , en dat ze amper de helft kosten van de KW's .In Belgie kunnen ze de vraag naar V-Maxx (dempers en verlagingen allerlei) amper bijhouden , zo'n succes is het. (Een vriend van mij verkoopt dagelijks meerdere sets)
Groeten,
Pascal
Pascal-141 schreef:Ik heb er al vanalles onder gehad : (bus is ook +/- -8 verlaagd)
-standaard dempers (sachs)
- Monroe "Van-magnum" : véél te slap , rijd alsof je in een hangmat zit
- KW : is ietsje harder dan de standaard dempers , betere wegligging , maar bij mij waren ze na 35.000km al terug versleten (ik trek wel veel zware aanhangers = extra belasting voor de dempers)
-V-Maxx : is nog harder dan de KW's , super wegligging , bus blijft echt plat nu in bochten enz ... (levensduur weet ik nog niet , ik heb ze pas sinds 1 week gemonteerd)
Ik kan wel zeggen dat V-maxx een Nederlands product is , en dat ze amper de helft kosten van de KW's .In Belgie kunnen ze de vraag naar V-Maxx (dempers en verlagingen allerlei) amper bijhouden , zo'n succes is het. (Een vriend van mij verkoopt dagelijks meerdere sets)
Hee Pascal bedankt voor je snelle reactie. \
Ik gebruik mijn t4 gewoon voor werk/woon verkeer en rij dus meestal leeg.
Ik heb die van mij gekocht ivm dubbele cabine en drie kinderen op de achterbank
Ik ben benieuwd wat de ervaringen van de anderen zijn.
Greetz Bert
Groeten,
Pascal
-
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29
Ik rij nu met Bilstein B4 / B6. Comfortabel en goede demping. Mijn vriendin vindt het ook veel beter en prettiger rijden. Ik kan hard door de bochten en pest regelmatig van die sportieve rijders die buitenom langs willen in de bocht . Ik was € 380,- kwijt volgens mij. Online in Duitsland gekocht op advies van Tips & trucs. Meteen ook maar verlaagd. Ik moet wel zeggen dat het van mij nog harder mag. Ik weet alleen niet hoe mijn vriendin dat zou vinden (en mijn portemonnee). Dezelfde set kostte mij in NL overigens dik € 600,- op zijn goedkoopst.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Ik betaalde € 105 per stuk voor de Biltstein,adres via Bilstein site verkregen(inclusief montage)Die Bruine schreef:Ik rij nu met Bilstein B4 / B6. Comfortabel en goede demping. Mijn vriendin vindt het ook veel beter en prettiger rijden. Ik kan hard door de bochten en pest regelmatig van die sportieve rijders die buitenom langs willen in de bocht . Ik was € 380,- kwijt volgens mij. Online in Duitsland gekocht op advies van Tips & trucs. Meteen ook maar verlaagd. Ik moet wel zeggen dat het van mij nog harder mag. Ik weet alleen niet hoe mijn vriendin dat zou vinden (en mijn portemonnee). Dezelfde set kostte mij in NL overigens dik € 600,- op zijn goedkoopst.
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Inderdaad ze zijn erg goedkoop Ik ben dan ook benieuwd naar de levensduur. :alarm Maar goed voor die prijs kan je net zo goed er nog een setje ondersleutelenPascal-141 schreef:Inderdaad , de Bilstein B6 is ook heel goed op een T4 .
De V-maxx die ik er nu onderheb , kosten nog geen 50eur/stk .
Moest de levensduur toch tegenvallen , dan zet ik er voor die prijs wel een setje meer onder.
Je zou ook nog Koni schok dempers kunnen monteren, en die kun je instellen zoals jij dat prettig vindt , en dat bij stellen is niet zo moeilijk, de schok demper aan 1 kant los halen hem helemaal indrukken, en dan met de klok meedraaien dan maak je hem slapper, draai je tegen de klok in dan maak je hem stugger, dus is dat misschien een optie. mvg Ton.
Voor het opverhangen zou ik eens een stabilisator op de achteras monteren
zelf heb ik een T4 camper die heel erg last had in de bochten verlagen is geen optie bij een camper qua gewicht kreeg van peter een tip om eens te kijken naar een stabilisator .
Dat maar eens geprobeert voor ongeveer 130.- aan delen heb ik een super resultaad een bus die 10x lekkerder in de bocht ligt
zelf heb ik een T4 camper die heel erg last had in de bochten verlagen is geen optie bij een camper qua gewicht kreeg van peter een tip om eens te kijken naar een stabilisator .
Dat maar eens geprobeert voor ongeveer 130.- aan delen heb ik een super resultaad een bus die 10x lekkerder in de bocht ligt