Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Advies over welk typeschokbrekers

vragen over de T4
Plaats reactie
Bert
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2007, 10:06

Advies over welk typeschokbrekers

Bericht door Bert »

Hoi weetjewellers,

Ik wil graag nieuwe schokbrekers op mijn T4 zetten.

Voor mij is het belangrijk dat de wegligging lekker stug is.
Overhellen in bochten en of het wegduiken bij het remmen in een bocht vind ik nou niet bepaalt fijn. :bifun

Wie heeft goede ervaringen met een bepaald type schokbreker.

Greetz Bert :happy
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb er al vanalles onder gehad : (bus is ook +/- -8 verlaagd)
-standaard dempers (sachs)
- Monroe "Van-magnum" : véél te slap , rijd alsof je in een hangmat zit
- KW : is ietsje harder dan de standaard dempers , betere wegligging , maar bij mij waren ze na 35.000km al terug versleten (ik trek wel veel zware aanhangers = extra belasting voor de dempers)
-V-Maxx : is nog harder dan de KW's , super wegligging , bus blijft echt plat nu in bochten enz ... (levensduur weet ik nog niet , ik heb ze pas sinds 1 week gemonteerd)
Ik kan wel zeggen dat V-maxx een Nederlands product is , en dat ze amper de helft kosten van de KW's .In Belgie kunnen ze de vraag naar V-Maxx (dempers en verlagingen allerlei) amper bijhouden , zo'n succes is het. (Een vriend van mij verkoopt dagelijks meerdere sets)

Groeten,

Pascal
Bert
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2007, 10:06

Bericht door Bert »

Pascal-141 schreef:Ik heb er al vanalles onder gehad : (bus is ook +/- -8 verlaagd)
-standaard dempers (sachs)
- Monroe "Van-magnum" : véél te slap , rijd alsof je in een hangmat zit
- KW : is ietsje harder dan de standaard dempers , betere wegligging , maar bij mij waren ze na 35.000km al terug versleten (ik trek wel veel zware aanhangers = extra belasting voor de dempers)
-V-Maxx : is nog harder dan de KW's , super wegligging , bus blijft echt plat nu in bochten enz ... (levensduur weet ik nog niet , ik heb ze pas sinds 1 week gemonteerd)
Ik kan wel zeggen dat V-maxx een Nederlands product is , en dat ze amper de helft kosten van de KW's .In Belgie kunnen ze de vraag naar V-Maxx (dempers en verlagingen allerlei) amper bijhouden , zo'n succes is het. (Een vriend van mij verkoopt dagelijks meerdere sets)

Hee Pascal bedankt voor je snelle reactie. \

Ik gebruik mijn t4 gewoon voor werk/woon verkeer en rij dus meestal leeg.
Ik heb die van mij gekocht ivm dubbele cabine en drie kinderen op de achterbank :lach

Ik ben benieuwd wat de ervaringen van de anderen zijn.

Greetz Bert


Groeten,

Pascal
Die Bruine
Berichten: 207
Lid geworden op: 04 mar 2007, 02:29

Bericht door Die Bruine »

Ik rij nu met Bilstein B4 / B6. Comfortabel en goede demping. Mijn vriendin vindt het ook veel beter en prettiger rijden. Ik kan hard door de bochten en pest regelmatig van die sportieve rijders die buitenom langs willen in de bocht :knipoog . Ik was € 380,- kwijt volgens mij. Online in Duitsland gekocht op advies van Tips & trucs. Meteen ook maar verlaagd. Ik moet wel zeggen dat het van mij nog harder mag. Ik weet alleen niet hoe mijn vriendin dat zou vinden (en mijn portemonnee). Dezelfde set kostte mij in NL overigens dik € 600,- op zijn goedkoopst.
T4 AHY zonder EPS, CC en stoelverwarming. Aangepast voor rolstoelvervoer.
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Bericht door Franck846 »

Die Bruine schreef:Ik rij nu met Bilstein B4 / B6. Comfortabel en goede demping. Mijn vriendin vindt het ook veel beter en prettiger rijden. Ik kan hard door de bochten en pest regelmatig van die sportieve rijders die buitenom langs willen in de bocht :knipoog . Ik was € 380,- kwijt volgens mij. Online in Duitsland gekocht op advies van Tips & trucs. Meteen ook maar verlaagd. Ik moet wel zeggen dat het van mij nog harder mag. Ik weet alleen niet hoe mijn vriendin dat zou vinden (en mijn portemonnee). Dezelfde set kostte mij in NL overigens dik € 600,- op zijn goedkoopst.
Ik betaalde € 105 per stuk voor de Biltstein,adres via Bilstein site verkregen(inclusief montage)
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Inderdaad , de Bilstein B6 is ook heel goed op een T4 .

De V-maxx die ik er nu onderheb , kosten nog geen 50eur/stk .
Moest de levensduur toch tegenvallen , dan zet ik er voor die prijs wel een setje meer onder. :lach
Bert
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2007, 10:06

Bericht door Bert »

Pascal-141 schreef:Inderdaad , de Bilstein B6 is ook heel goed op een T4 .

De V-maxx die ik er nu onderheb , kosten nog geen 50eur/stk .
Moest de levensduur toch tegenvallen , dan zet ik er voor die prijs wel een setje meer onder. :lach
Inderdaad ze zijn erg goedkoop :ie Ik ben dan ook benieuwd naar de levensduur. :alarm Maar goed voor die prijs kan je net zo goed er nog een setje ondersleutelen :gekte
Gebruikersavatar
Rotor
Berichten: 721
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Kampen

Bericht door Rotor »

Je zou ook nog Koni schok dempers kunnen monteren, en die kun je instellen zoals jij dat prettig vindt , en dat bij stellen is niet zo moeilijk, de schok demper aan 1 kant los halen hem helemaal indrukken, en dan met de klok meedraaien dan maak je hem slapper, draai je tegen de klok in dan maak je hem stugger, dus is dat misschien een optie. mvg Ton.
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Bericht door heartbeat »

Voor het opverhangen zou ik eens een stabilisator op de achteras monteren
zelf heb ik een T4 camper die heel erg last had in de bochten verlagen is geen optie bij een camper qua gewicht kreeg van peter een tip om eens te kijken naar een stabilisator .
Dat maar eens geprobeert voor ongeveer 130.- aan delen heb ik een super resultaad een bus die 10x lekkerder in de bocht ligt
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Ik heb sinds een 3tal maanden Bilstein B6 er onder liggen. Samen met H & r veren. Bevalt uitstekend. Het stuurt allemaal wat strakker, maar je hebt ook nog een redelijke vering.

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Plaats reactie