Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

lage toeren moeilijk doen, hogere toeren geen probleem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

lage toeren moeilijk doen, hogere toeren geen probleem

Bericht door Roger B. (11)61 »

Mijn 2,5 TDI heeft sinds langere tijd al wat moeilijkheden, maar sinds vorige week is het erger geworden.

- langer al had ik last van tikkende bijgeluiden, met name vanaf 2000 rpm
- iets later kwam daar bij dat ik bij constante snelheid op 1800 rpm ongeveer het idee had dat een cilinder af en toe niet mee doet
- sinds vorige week is er dus bijgekomen dat ie af en toe moeite heeft om vooruit te komen tussen de 1000 en pakweg 1500 a 2000 rpm. daarbij maakt ie dan, en ook stationair af en toe een wat ronkender ratel geluid,


Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn en vooral wat ik er aan kan doen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
de blue devil
Berichten: 74
Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
Locatie: kielwindeweer
Contacteer:

Bericht door de blue devil »

hallo roger
zal het zo een twee drie niet weten maar zal er niet met door rijden tot dat ik het probleem had gevonden dat is mijn raad

groet tonnie
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Distributie laten controleren, lijkt op versprongen snaar.
Dus zsm laten checken.
René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

vorige week oa vanwege deze klacht distributieriem bekeken, zat vol met rubberdrab, bleek van krukasdemper afkomstig.

heb niet meer gereden

Riem met waterpomp en spanrol vernieuwd en demper vernieuwd, probleem niet verholpen, zo bleek na een proefrit, sindsdien staat ie weer stil, knap vervelend als je elke dag 70 km enkele reis naar je werk moet

enige dat nog mis kan zijn kwa distributie is de pomp riem, die hebben we niet vervangen /afgesteld (riemen zouden volgens de vorige eigenaar pas 20.000 erop zitten.

ik verdenk timing, een of meerdere verstuivers en/of brandstoffilter.


Ik heb me laten vertellen dat luchtmassameter alleen voor EGR dient..... de EGR is (voor zover ik weet )nog niet afgedekt... kan hier ook nog de oorzaak te zoeken zijn?

Kun je met VAG ook de timing controleren? zoja hoe?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

het probleem wordt duidelijker en erger... hij nagelt nu echt en slaat af bij optrekken vanaf stationair en als je het toerental snel laat terugvallen naar stationair (bij 1500+ de koppeling intrappen)

Dealer gaat timingen controlleren en afstellen... zou 2,5 uur werk zijn...woensdag staat ie bij de dealer.... gaat me vakantie geld al weer

bij uitlezen geeft ie foutief inspuitbegin......

snap alleen niet dat het erger wordt...... dan moet er toch een spanrol bij de pompriem loszitten of de pomp zelf loszitten... of zie ik dat verkeerd?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

de auto is terug.... timing van beide riemen is afgesteld en de auto loopt stiller als ik ooit meegemaakt heb (rij er nu 4000km in)

waarschijnlijk is door het rubber dat vanaf de poelie in de distributiekap gekomen is, de riem een tandje versprongen en daardoor is het probleem ineens naar voren gekomen, De nieuwe riem had ik op de zelfde stand gemonteerd als de oude zat (ook verkeerd dus) daardoor stond ook de pomp weer verkeerd...

Hoedanook.... hij loopt weer als een zonnetje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Ben blij voor je dat alles weer in orde is, veel veilige km gewenst.

René
Plaats reactie