Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spokerij in het electrisch T5

vragen over de T5
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

P1070545.JPG
P1070547.JPG
P10705146.JPG
De multistekker moet je iets van elkaar trekken dan inspuiten weer indrukken weer iets van elkaar en dan weer vast drukken.
Waar de bedrading in de multistekker komen ook inspuiten met de contactspray.
Door het rietje is het mooi precies in te spuiten, gebruik goed wat van de contactspray teveel kan je opnemen door er een doekje onder te houden, en nadien ook de stekker goed afdrogen.
Na een maand het weer even licht herhalen.

Multistekker is waarschijnlijk niet de officiële naam.

Heel vreemd als ik het contact langzaam door draaide had ik dat probleem erger, dan als in het snel door draaide en dan startte.
Als jij dat ook hebt dan is het haast wel 98% het probleem wat wij hadden.


Op de onderste twee foto's zijn de lipjes voor de duidelijkheid bij getekend, de vorige monteur heeft ze waarschijnlijk gesloopt om de kapjes te kunnen los maken, zodat het stuur er niet af hoefde om een reparatie te kunnen doen, dat geeft geen enkele probleem voor het weer goed monteren van het geheel.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 619
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Spokerij in het electrisch T5

Bericht door Jakob G »

Heel goed nieuws, anno 16-11-2021

Sinds ik de Multi stekker heb behandeld met een goede contact reiniger heb ik nooit meer last van de storing gehad.
Wat gaf het uitlezen veel storingen aan, gelukkig was het iets simpels.

Bedankt @Burp :koffie
Bericht door Burp » vr aug 26, 2016 16:52

Hoe is het met je contactslot? Laat je niet direct gek maken door al deze fouten. Kans is dat een gezamelijke oorzaak is voor alle aanwezige fouten. Ik gok zelf even op een defect in het contactslot. Je zal de eerste niet zijn.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie