Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorstellen en aanschaf van een T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Para
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 aug 2016, 21:12

Voorstellen en aanschaf van een T4

Bericht door Jan Para »

Hallo.

Even voorstellen. Hier Roos en Jan (ik dus).
Wij zijn in bezit van een Hymer B534 1992 Fiat Ducato 2.5 TD, die we willen vervangen voor een T4.
Reden: De Hymer is te groot.
We hebben erg veel plezier aan de Hymer maar even iemand ophalen of wegbrengen de berg op, wij doen aan paragliden, is niet echt een makkelijke opgave met zo'n grote camper.
Best lastig om je "huisje" aan de kant te doen :huilen . Omdat er toch flink wat uurtjes en geld in zit in het opknappen en bijhouden van van alles. Het is net een boot. Je bent er nooit klaar mee :-)
Het zal wennen worden. Zeker kwa ruimte en spullen die je mee kan nemen. Daar tegenover staat dat je wel met een T4 wel in een dag naar het zuiden kan rijden ipv 1,5 / 2 dagen.

De keuze is gevallen op een T4 en ben mij aan het oriënteren op type en jaar.
Ik heb zelf al wat voorkeuren en tips gevonden en hoor graag wat reacties hier op waarom juist wel of niet dat type.

T4 Westfalia
Jaartal 1997 t/m 2003
Achterklep
Handgeschakeld
2.5 DTI (Diesel dus)
102 of 151 pk
Trekhaak
Liefst met NAP

Op dit moment op het oog een VW Westfalia T4 Transporter California Generation Camper +- 2001, 300K+ kilomters voor een prijs van rond de 21500 euro. Waar ik een beetje tegen aan hik is het aantal kilometers.
Voor de rest nog niet echt geïnspecteerd, op de brug de onderkant bekeken of een proefritje gemaakt.

Mocht iemand op zoek zijn naar wat groters en een mooie T4 met bovenstaande specs hebben :-)



Zie graag jullie reacties tegemoed.

met vriendelijke groet,
Jan
:T44EVER VW T4 California Coach K3 2002 75KW TDI 5G / 102 PK Westfalia 7DC TY2
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Voorstellen en aanschaf van een T4

Bericht door Pascal-141 »

Jan Para schreef:Hallo.

Even voorstellen. Hier Roos en Jan (ik dus).
Wij zijn in bezit van een Hymer B534 1992 Fiat Ducato 2.5 TD, die we willen vervangen voor een T4.
Reden: De Hymer is te groot.
We hebben erg veel plezier aan de Hymer maar even iemand ophalen of wegbrengen de berg op, wij doen aan paragliden, is niet echt een makkelijke opgave met zo'n grote camper.
Best lastig om je "huisje" aan de kant te doen :huilen . Omdat er toch flink wat uurtjes en geld in zit in het opknappen en bijhouden van van alles. Het is net een boot. Je bent er nooit klaar mee :-)
Het zal wennen worden. Zeker kwa ruimte en spullen die je mee kan nemen. Daar tegenover staat dat je wel met een T4 wel in een dag naar het zuiden kan rijden ipv 1,5 / 2 dagen.

De keuze is gevallen op een T4 en ben mij aan het oriënteren op type en jaar.
Ik heb zelf al wat voorkeuren en tips gevonden en hoor graag wat reacties hier op waarom juist wel of niet dat type.

T4 Westfalia
Jaartal 1997 t/m 2003
Achterklep
Handgeschakeld
2.5 DTI (Diesel dus)
102 of 151 pk
Trekhaak
Liefst met NAP

Op dit moment op het oog een VW Westfalia T4 Transporter California Generation Camper +- 2001, 300K+ kilomters voor een prijs van rond de 21500 euro. Waar ik een beetje tegen aan hik is het aantal kilometers.
Voor de rest nog niet echt geïnspecteerd, op de brug de onderkant bekeken of een proefritje gemaakt.

Mocht iemand op zoek zijn naar wat groters en een mooie T4 met bovenstaande specs hebben :-)



Zie graag jullie reacties tegemoed.

met vriendelijke groet,
Jan
+/-21.000eur is een correcte prijs voor een Calfirnia Generation van 2001 , mits alles natuurlijk in goede staat is , én dat het een originele Westfalia is en geen omgebouwde ! Let daar op , want bij een omgebouwde ligt de waarde toch lager . Een omgebouwde krijg je nooit zo goed afgewerkt als een fabrieks Westfalia .

300.000km is niet echt een probleem voor de TDI motoren , maar uiteraard hangt alles af van hoe goed hij onderhouden is geweest en hoe er mee gereden is.
Een Westfalia heeft altijd een achterklep , nooit achterdeurtjes.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Jan Para
Berichten: 93
Lid geworden op: 20 aug 2016, 21:12

Re: Voorstellen en aanschaf van een T4

Bericht door Jan Para »

Dank je voor je reactie Pascal,

Het wordt waarschijnlijk een andere.
Een VW T4 Event uit 2002 2.5 TDI 102 pk met net iets meer dan 200.000 km

Andere camper, Hymer, is verkocht :-)

Groet,
Jan
:T44EVER VW T4 California Coach K3 2002 75KW TDI 5G / 102 PK Westfalia 7DC TY2
Plaats reactie