Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe demonteer je het laatje van het dashboard?

vragen over de T5
Plaats reactie
Mette
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2011, 16:08

Hoe demonteer je het laatje van het dashboard?

Bericht door Mette »

Nooit een creditcard of pas op het laatje leggen. Tijdens het rijden glijdt hij over het laatje naar binnen in het compartiment.
dat hebben we net geleerd. Maar hoe krijg ik dat pasje er weer uit. Heeft iemand een idee? :nuts
De_Vermeulen
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 apr 2015, 17:09

Re: Hoe demonteer je het laatje van het dashboard?

Bericht door De_Vermeulen »

Laatje?
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Hoe demonteer je het laatje van het dashboard?

Bericht door heemskerk »

Wanneer je de asbak of bekerhouder bedoeld: zoek (met de zoekfunctie) even op demonteren van de asbak o.i.d. Is e.e.a. over geschreven.

Ik heb munten in de asbaklade liggen. Deze ooit eens té vol gehad waardoor het klepje niet meer open wilde schuiven..
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Hoe demonteer je het laatje van het dashboard?

Bericht door Multivan Generation »

En als je het dashboardkastje bedoeld?

Dan kun je misschien hier wat mee?

Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 311
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Hoe demonteer je het laatje van het dashboard?

Bericht door Deskman »

Je moet dan de hele cupholdertoestand demonteren want het is een 'gesloten' systeem: een box waar de la met trekveren in heen en weer kan schuiven.

Ik heb het een week of wat geleden gedaan omdat de lade helemaal niet meer open ging. Een nat visitekaartje bleek de boosdoener. Erfenis van de vorige eigenaar.

Ik heb even meegekeken met de foto's op een Engels forum waar iemand extra stroom in het dashboard wil monteren.

Als de schroeven er uit zijn ben je nog maar op de helft maar ik hoop dat je pasje er dan onderuit wil schuiven als je 'm op zijn kant houdt. Anders moet je de lade uit de box zien te krijgen en daarvoor moet je de nokken in de geleiders bovenop met de nodige inspanning er tussendoor priegelen.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Plaats reactie