Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Relais/ accu? Nieuwe en onervaren VW T4 bezitters!

vragen over de T4
Plaats reactie
Smithholland
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2016, 10:10

Relais/ accu? Nieuwe en onervaren VW T4 bezitters!

Bericht door Smithholland »

Onervaren VW T4 eigenaar sinds 6 maanden- 1e probleem hopelijk kunnen we hier wat advies krijgen?

Afgelopen zondag ongeveer 45km gereden om vrienden op te halen in Schiphol. Batterij lichtje op dashboard ging aan tijdens de trip daarnaartoe.

Daarvandaan willen vertrekken, geen succes. Met kickstart van andere auto aan de praat gekregen. Terugrijdend gingen alle lampjes op dashboard langzaamaan uit net zoals koplampen. Ook de benzine meter vloog heen en weer. Net 50 meter voor het huis stopte onze lieve bus er helemaal mee, nog net aan op de oprit kunnen krijgen/duwen. Nu niet meer aan te krijgen, bij sleutel omdraaien doen de koplampen doen het zwak, Als je probeert de motor te starten, krijgen een hard tikkend geluid uit de relais 60.

Suggesties wat het probleem zou kunnen zijn om een goed start punt te hebben zijn zeer welkom, dan weten wij een beetje in welke volgorde we de oplossingen moeten zoeken.

Alvast bedankt!!!!!

Fleur
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3252
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Relais/ accu? Nieuwe en onervaren VW T4 bezitters!

Bericht door J vd Pal »

Ik vermoed dat de dynamo er mee gestopt is. Naarmate de rit vordert heb je steeds minder stroom totdat hij stopt, dit wijst op een laadprobleem.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Smithholland
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2016, 10:10

Re: Relais/ accu? Nieuwe en onervaren VW T4 bezitters!

Bericht door Smithholland »

Bedankt voor de feedback! Wel echt een garage klus dus.. Inigeboekt voor morgen; op sleeptouw (oplader hebben we niet)

Zal bevestigen of het idd dynamo was (Denken wij zelf ook namelijk maar je weet t maar nooit)

Nogmaals bedankt!
Gebruikersavatar
DennisJ
Berichten: 111
Lid geworden op: 06 sep 2016, 09:48
Locatie: Paasloo

Re: Relais/ accu? Nieuwe en onervaren VW T4 bezitters!

Bericht door DennisJ »

Lijkt mij ook een dynamo probleem, heb hetzelfde gehad in de 1e maand dat ik mijn bus had. Dat is dan wel een diesel, dus kon wel blijven rijden omdat de brandstofpomp geen stroom nodig heeft.
Het zou ook nog kunnen dat je multiriem het begeven heeft, als dat het geval is kan het zijn dat je waterpomp ook niets doet waardoor de motortemperatuur flink kan oplopen met alle gevolgen van dien. Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of de waterpomp bij een t4 met benzine motor via de multiriem wordt aangedreven.
Plaats reactie