Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koelkast

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
california bussie
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30

koelkast

Bericht door california bussie »

hallo allemaal
we zijn net terug van een bus vakantie met onze california van 2001 met een axg motor 111 kw
ben een maandje weg geweest ,en wat een heerlijke bus is die t4 toch ,ik vind ze fijn rijden ,je zit lekker hoog ,en heeft een heerlijk vermogen ,wat op de tolwegen een groot voordeel is .Even het gas pedaal indrukken en je vliegt iedeeen voor bij :ikrij Alles is goed gegaan alleen de ijskast had nog al wat kuren . de ijskast kon alleen maar vriezen .en dat is niet zo prettig Brrr
in de nacht dus maar aan en overdag maar uit ,welke instelling ik ook maar intikte op het display, hij bleef maar vriezen
ik weet dat er een persoon is hier op het forum , die daar verstand van heeft. Aan hem wil ik vragen wat het probleem kan zijn.
dus als iemand zijn mail weet dan hoor ik het graag
:T44EVER
mvg Rinus
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: koelkast

Bericht door odorf »

Ik denk dat je Egbert bedoelt.
Zoek eens naar gebruiker Egbert&manon.

Wellicht kan henkk je anders ook wat verder helpen.

Of gebruik de zoekfunctie eens, zijn al heel wat topics aan de koelkast van de Westfalia gewijd.

Succes!

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: koelkast

Bericht door J vd Pal »

Hoi Rinus,

Je moet Henkk hebben, hij is degene die het electrische deel kan nakijken. Egbert is van het koeltechnische deel (compressor en koelmiddel) en dat werkt zoe te lezen wel goed.

Groeten

Jasper
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 802
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: koelkast

Bericht door HenkK »

Welke compressor en regelunit zit in je auto? Onder de koelkast de zwarte plaat demonteren. Zit de regelunit op de zwarte plaat, dan heb je een BD25 compressor en 102N3017 regelunit. Zit de regelunit op de compressor is het een BD35 met een 102N0200 regelunit. Ze werken verschillend.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: koelkast

Bericht door Multivan Generation »

california bussie schreef:Alles is goed gegaan alleen de ijskast had nog al wat kuren . de ijskast kon alleen maar vriezen .en dat is niet zo prettig Brrr
in de nacht dus maar aan en overdag maar uit ,welke instelling ik ook maar intikte op het display, hij bleef maar vriezen
Op welke stand hand je de koelkast gezet op de schakelaar in de koelkast zelf?
Anders zit ik te denken aan een defecte temperatuur sensor waardoor de koelkast denkt,
dat hij nog niet koud genoeg is en de compressor maar blijft aansturen.
Sandervandijk39
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jun 2022, 22:48

Re: koelkast

Bericht door Sandervandijk39 »

california bussie schreef: 08 okt 2016, 21:18 hallo allemaal
we zijn net terug van een bus vakantie met onze california van 2001 met een axg motor 111 kw
ben een maandje weg geweest ,en wat een heerlijke bus is die t4 toch ,ik vind ze fijn rijden ,je zit lekker hoog ,en heeft een heerlijk vermogen ,wat op de tolwegen een groot voordeel is .Even het gas pedaal indrukken en je vliegt iedeeen voor bij :ikrij Alles is goed gegaan alleen de ijskast had nog al wat kuren . de ijskast kon alleen maar vriezen .en dat is niet zo prettig Brrr
in de nacht dus maar aan en overdag maar uit ,welke instelling ik ook maar intikte op het display, hij bleef maar vriezen
ik weet dat er een persoon is hier op het forum , die daar verstand van heeft. Aan hem wil ik vragen wat het probleem kan zijn.
dus als iemand zijn mail weet dan hoor ik het graag
:T44EVER
mvg Rinus
q



VRAAG.

is destijds het probleem nog verholpen? ik zit met hetzelfde probleem, alles bevriesd ook al staat de boordcomputer op 18graden.
henk heeft afgelopen week alles doorgemeten en alles werkt naar behoren, temperatuursensor doet het en de juiste spanning. het zou alleen nog aan de boordcomputer zelf kunnen liggen. heeft iemand op dit forum er 1 liggen die ik kan proberen of dat de koelkast met een ander boordcomputer el de juiste gegevens doorgeeft?

bedankt alvast
fredBe
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2022, 09:49

Re: koelkast

Bericht door fredBe »

Ik weet niet of het kan helpen maar ik heb recent een vergelijkbaar probleem gehad en met behulp van het forum kunnen oplossen (alleen weet ik niet meer welk topic dat was.)

Mijn originele Westfalia koelkast in een 2002 California Event bleef continu aan, ongeacht de temperatuur instelling.

Bij het doormeten van de sensor zag die er nog ok uit, maar ik heb hem toch maar vervangen door een nieuwe NTC weerstand van 0,5 euro van conrad (NTC-thermistor K164/470R/10%).

Zonder heel de kabel te vervangen heb ik hier een tip gevolgd die erg goed werkt: nieuwe sensor solderen op de kabel en dan het plastieken buisje uitboren en met wat silicone er in terug over de sensor plaatsen.

De koelkast werkt weer perfect. Er zal wel een tolerantie opzitten omdat de weerstand niet 100% overeenkomt + toleratie maar in ieder geval als ik 5 graden instel is het ongeveer 5 graden :)
20220629_104415.jpg
Sandervandijk39
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jun 2022, 22:48

Re: koelkast

Bericht door Sandervandijk39 »

Bedankt voor je reactie

Bleef deze koelkast bij jou ook koelen met gevolg alles bevroren?

Op paneel kan je hem tot 20graden instellen maar blijft nog vriezen verranderd niet van temperatuur bij mij.
fredBe
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2022, 09:49

Re: koelkast

Bericht door fredBe »

Inderdaad. Ongeacht de temperatuur instelling bleef de koelkast aan zodat hij ging vriezen.
Sandervandijk39
Berichten: 8
Lid geworden op: 29 jun 2022, 22:48

Re: koelkast

Bericht door Sandervandijk39 »

Beste Fred
fredBe schreef: 17 jul 2022, 19:20 Inderdaad. Ongeacht de temperatuur instelling bleef de koelkast aan zodat hij ging vriezen.
Ik heb u een pb gestuurd. Even voor contact mogelijkheden om het een en ander te vragen.

Mijn mail is evt. Sandervandijk39@gmail.com
Plaats reactie