Welkom op het weetjewel forum, van en voor Transporter rijders.
Wil je geen advertentie blokken zien in het forum, dan moet je inloggen.
Dan verdwijnen ze.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verslag kleine testopstelling warmte isolatie

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
ktmkrik

Re: verslag kleine testopstelling warmte isolatie

Bericht door ktmkrik » zo jul 28, 2019 11:24

Multivan Generation schreef:
ma okt 17, 2016 14:41
Anno schreef:Ik ben nog steeds niet door mijn 9 mm vloer gezakt.
Die vraag stelde ik,
omdat bij een transporter die zwaar bedrijfsmatig(dozen en kratten schuiven) gebruikt wordt, ik verwacht dat die vloer dan niet zo heel lang meegaat en behoorlijk wat slijtage heeft/krijgt. Of is die vloer van betonplex?
Bij kampeer gebruik heeft zo'n vloer natuurlijk bijna niets te lijden.

Maak jij je meubeltjes vast op de houten vloer en aan de zijkant van de auto,
of aan de zijkant van de auto en schuif je de vloer tegen de kastjes aan?

Dit soort testjes zijn altijd interessant.
Ik heb zelf alubutyl gebruikt, vanwege geringere gewicht tov bitumen per vierkante meter, en primair als geluidsreductie.
Secundair ook een beetje als temperatuur isolatie, wat ik dan afgetopt heb met 10 mm Reimo Xtrem.
Agglomer kende ik (toen) nog niet. Dus de afweging was primair geluidsreductie en secundair temperatuurs isolatie.

De afweging blijft altijd, in mijn ogen, geluids- en temperatuurs isolatie ten opzichte van gewicht, prijs en verwerkbaarheid.
Ook als je een camper gaat bouwen, komt daarbij dikte van de vloer en welke bedekking daar boven op, met welke eigenschappen.
Blijft mooie en interessante materie.

Heb op de caravan salon bij Hobby een super dunne (1,5 mm) pvc vloerbedekking gezien. Weegt bijna niets en is toch super mooi..

Bedankt voor je test..
Nagenoeg elke bedrijfswagen is standaard uitgerust met een 9mm max 12 mm vloer (spaanplaat of multiplex uitgerust in anti slip) wat geen enkel probleem is, feit blijft gewoon hoe je er mee omgaat want alles is kapot te krijgen!

Plaats reactie