Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

digitale tekening panelen en vloerplaat

vragen over de T5
Plaats reactie
bebhionn
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2016, 19:43

digitale tekening panelen en vloerplaat

Bericht door bebhionn »

hallo,

na lang wachten/sparen etc. ben ik sinds een week trotse bezitter van een mooie vw t5 uit 2006. helemaal kaal achterin en ik wil hem stofferen en voorzien van (gestoffeerde) panelen en er gaat een nieuwe bodemplaat in. als meubelmaker heb ik mijn kanalen om e.e.a. te laten cnc-en en vroeg mij af of iemand reeds in het bezit is of zich gebogen had over het maken van digitale tekeningen, t.b.v. goed passende mallen/panelen. zo niet ga ik zelf wel aan slag, maar altijd prettig om op zijn minst met een goed voorbeeld te beginnen of deze deels te gebruiken/vermaken. ik zal jullie i.i.g. op de hoogte houden van de vorderingen.
Harmsuhh
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 aug 2016, 20:11

Re: digitale tekening panelen en vloerplaat

Bericht door Harmsuhh »

Heb je een lange of korte uitvoering? Ik heb nog panelen liggen voor de lange uitvoering
bebhionn
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2016, 19:43

Re: digitale tekening panelen en vloerplaat

Bericht door bebhionn »

een korte t5, maar toch bedankt voor de reactie. heb over 2 weken een vrij weekeinde en dan ga ik meten en tekenen en dan de eerste testsets laten cncen. dingen zijn ooit meteen 100%. dacht dat er wellicht iemand eerder al wel een poging had gewaagd.
sanderdb
Berichten: 359
Lid geworden op: 02 okt 2015, 22:12

Re: digitale tekening panelen en vloerplaat

Bericht door sanderdb »

volgens mij heb ik dat op het engelse vwt4t5 forum gelezen, maar kon het zo snel niet meer terug vinden.
Misschien dat je daar nog even kunt zoeken ?

vwt4forum.co.uk/
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: digitale tekening panelen en vloerplaat

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je digitale tekeningen vinden met de zoekterm op google Aufbaurichtlinien vw T5 ?

Bijvoorbeeld deze:
http://www.volkswagen-nutzfahrzeuge.ch/ ... --2015.zip

Misschien kun je er wat mee?

Groeten Peter
bebhionn
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2016, 19:43

Re: digitale tekening panelen en vloerplaat

Bericht door bebhionn »

@ peter, ik was vergeten te melden dat die van mij van 2006 was. maar met je omschrijving heb ik al wel meer kunnen vinden.

bij nader inzien zijn alle panelen (hardboard) redelijk goed, dus ik heb mallen gemaakt van karton als backup en dan trek ik de originelen om met een kopieerfrees op een iets dikker materiaal. nu verder met strippen en dan gaan we isoleren. dank zover, ik zal proberen gaande weg een post te openen en af en toe fotos te plaatsen van de voortgang.
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: digitale tekening panelen en vloerplaat

Bericht door fiddler »

NB-tje: heb nog een nieuwe 2 delige achterdorpel liggen, achterklep versie en bedoeld voor dikke Multivan vloerplaat van T5GP. Bij mij lag er een enkele vloerplaat, dus er moest een andere in. mocht iemand interesse hebben, e.v.t. ruilen voor iets leuks/ nuttigs ...... F
Plaats reactie