Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Na jaren T2 en 25 jaar T3 dan nu een T4

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
jan versluis
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 nov 2016, 21:00

Na jaren T2 en 25 jaar T3 dan nu een T4

Bericht door jan versluis »

Dag Allemaal,

Als je het mij enkele jaren geleden had gevraagd, had ik toch wat reaktief gereageerd op de vraag waarom niet iets moderners........
Maar nu is het toch zover, ik ben overstag!! en tot genoegen.............
Ooit begonnen met een ex-aannemer T2 en zelf omgebouwd, mankeerde natuurlijk van alles aan maar het is hobby........uiteindelijk na roest roest en roest na een 5 tal jaren afgedankt. Dat alles relatief is wordt wel bewezen doordat er heden ten dagen bussen worden opgeknapt welke veel rottiger zijn dan die van mij ooit was...............
Daarna een tijdje een niet roestige renault estafette, mooie rode met een schuifdeur aan de bestuurszijde, ook zelf verbouwd maar uiteindelijk te traag....en tja geen volkswagen........
Dan even niks en op mn 35e een originele T3 westfalia met 2 liter luchtkoeler (1980 er), prima bus 15 jaar mee gereden maar helaas platgereden door een T4(!), daarna van de verzekeringscenten plus wat spaargeld een 1991 er T3 westfalia gekocht nu met turbo diesel motor.
Wilde ik oud mee worden, maarrr nu ik dit jaar 60 ben geworden moet ik bekennen dat ik toch toe was aan iets moderners, een collega van mij kocht een T5 westfalia en daar was ik behoorlijk weg van.
Maar oei wat weinig binnenruimte in het camperdeel en wat een snufjes waar eigenlijk helemaal geen behoefte aan is............uitgeweken naar een T4 en dan geen originele westfalia maar een lange wielbasis T4 uit 2003, ACV motor en een zelf inbouwgebouwd interieur met reimo componenten. Perfekt nee bepaald nog niet maar een uitstekende bus om verder te verfijnen over de tijd, terwijl er nu al prima mee te kamperen is.
Best lastig om een goede bus te vinden voor een redelijke prijs overigens, is denk ik goed gegelukt. Evengoed na aanschaf direct alle riemen, filters, vloeistoffen en fusee en spoorstangkogels, remschijven/blokken/slangen alsook een nieuwe voorpijp met lege kat vervangen. Kan ik voorlopig weer ff vooruit...........

Dit forum lijkt mij een prima forum om bij aan te haken voor vragen en weetjes!

En nu eerst mn oude getrouwe T3 dieseltje zien te verkopen.............

met vriendelijke groet,
Jan Versluis
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Na jaren T2 en 25 jaar T3 dan nu een T4

Bericht door Snautzer »

Welkom enne.....

:tiwwp
EibboR
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 aug 2016, 12:56

Re: Na jaren T2 en 25 jaar T3 dan nu een T4

Bericht door EibboR »

Leuk verhaal! Soms kijk ik wel heimelijk jaloers naar die T3's en vraag ik mezelf af waarom ik me dit niet heb gekocht... daar zitten heel mooie bussen tussen!
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Na jaren T2 en 25 jaar T3 dan nu een T4

Bericht door Peter 887 »

Welkom bij :wjw misschien is dit een leuke gelegenheid om meerdere weetjewellers te ontmoeten.
Afbeelding
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie