Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Giovanni uit België

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
dgio
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 aug 2011, 11:14
Locatie: Ieper

Giovanni uit België

Bericht door dgio »

hallo,

ik ben hier al eventjes lid maar nu toch maar even voorstellen daar de interesse in de T4 groeiende is :) Ik ben hier heel vaak mee-lezer geweest.
Ikzelf ben komende uit Westvlaanderen dichtbij de Franse grens. (Heuvelland)

Ik heb altijd T3 busjes gehad (multivan, Atlantic), deze zijn allemaal de deur uit. Nu kijk Ik al een tijdje uit naar een T4 California.
Het is best wel moeilijk, voor mezelf, om om te schakelen naar T4. Ik raak maar niet overtuigd. Zijn ze goed? betrouwbaar? hoge km stand, periodieke slijtagekosten? hoe herken ik een echte California tov verbouwd? enz ...

We zien wel waar het eindigd :yes
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Giovanni uit België

Bericht door Pascal-141 »

dgio schreef:hallo,

ik ben hier al eventjes lid maar nu toch maar even voorstellen daar de interesse in de T4 groeiende is :) Ik ben hier heel vaak mee-lezer geweest.
Ikzelf ben komende uit Westvlaanderen dichtbij de Franse grens. (Heuvelland)

Ik heb altijd T3 busjes gehad (multivan, Atlantic), deze zijn allemaal de deur uit. Nu kijk Ik al een tijdje uit naar een T4 California.
Het is best wel moeilijk, voor mezelf, om om te schakelen naar T4. Ik raak maar niet overtuigd. Zijn ze goed? betrouwbaar? hoge km stand, periodieke slijtagekosten? hoe herken ik een echte California tov verbouwd? enz ...

We zien wel waar het eindigd :yes
Het aanbod aan California's is het grootst in Duitsland , en daar zijn de prijzen het laagst ook :knipoog

Qua betrouwbaarheid , durf ik gerust te zeggen dat de T4 de betrouwbaarste is dat ze ooit gemaakt hebben bij VW .
Je kan best uitkijken voor een 2.5TDI , bij die motoren moet je niet bang zijn dat ze wat kilometers gedraaid hebben ,600 , 700.000km is geen uitzondering . Zelfs +1.100.000km heb ik al gezien , met originele motor , blok zelfs nog nooit open geweest .
Een California van de latere bouwjaren zijn de beste optie . De TDI's zijn er vanaf '96 ; maar aangeraden is eentje vanaf '99 , die zijn beter bestand tegen roest . (Als je budget dat toelaat natuurlijk) . De oudere zijn ook goed , maar trager (1.9td en 2.4d) , die brengen je ook overal , maar t'is toch niet zoals de TDI's.
Invoeren vanuit Duitsland naar Belgie is "piece of cake" .
Als Belg een California in Nederland zoeken is minder aangeraden , daar zijn de prijzen hoog , en er rijden ook veel "omgebouwde" rond (gewone Transporters omgebouwd naar California) . Dat geeft vaak problemen bij de invoer in Belgie .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
dgio
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 aug 2011, 11:14
Locatie: Ieper

Re: Giovanni uit België

Bericht door dgio »

Pascal, ik heb er eentje op het oog uit 2003, heeft bijna 300d km gelopen... heeft rode di in de Tdi.
Staat al best een tijdje stil, ik ga er zaterdag heen. Prijs is wel héél acceptabel (als alles klopt). Ik weet gewoon niet waarop te letten bij de T4..
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1165
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Giovanni uit België

Bericht door brugseb »

Hoi Giovanni
ben zelf van Brugge, je kan altijd es komen kijken naar onze Cali en mogelijke mankementen (heb er een goed voorbeeld van :bifun :bifun :bifun )
ik stuur je een PB
greetz
Bart
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Giovanni uit België

Bericht door Peter 887 »

Welkom bij :wjw misschien is dit een leuke gelegenheid om meerdere weetjewellers te ontmoeten.
Afbeelding
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie