Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Leuke camper plaatsen in Nederland.

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Mercury »

Dag,

Zo na de kerst beginnen we weer te denken wat we allemaal weer gaan doen met ons campertje.

Hebben jullie nog leuke tips om in de weekenden om heen te gaan met de camper?

Wij hebben goede ervaring met Texel, goed te doen een weekend en lekker doorwapperen.

Noord Holland lijkt mij ook wel wat. We houden van strandtenten, shoppen, natuur.

Wat zijn jullie favorieten?
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Tinus »

Ik heb de (betaalde) app van campercontact geïnstalleerd op mijn telefoon en tablet.
De gratis app geeft maar een paar plaatsen door in Europa.
Hierdoor kan ik heel makkelijk zeer mooie plaatsen uitzoeken en gelijk zien hoe het er uitzien en wat anderen er van vinden.
:campingT4
T4 California Event 2.5TDI 2002
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Mercury »

Tinus schreef:Ik heb de (betaalde) app van campercontact geïnstalleerd op mijn telefoon en tablet.
De gratis app geeft maar een paar plaatsen door in Europa.
Hierdoor kan ik heel makkelijk zeer mooie plaatsen uitzoeken en gelijk zien hoe het er uitzien en wat anderen er van vinden.
:campingT4
Deze app heeft hele negatieve recenties, is het echt de moeite waard?

Ik sta zelf het liefst niet tussen de grote witte koelkasten....
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roffel
Berichten: 44
Lid geworden op: 16 aug 2015, 07:08

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Roffel »

Ik zou zeggen lid worden van http://www.natuurkampeerterreinen.nl en dan volop genieten in en van Nederland.
T4 California 2.5 Tdi+ 75Kw 1998 2.6k
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Tinus »

Mercury schreef:Deze app heeft hele negatieve recenties, is het echt de moeite waard?

Ik sta zelf het liefst niet tussen de grote witte koelkasten....
Je moet natuurlijk altijd zelf de keuze maken, we zoeken hier naar camperplaatsen waar ruimte e.d. is.
Je krijgt wel een in druk van waar het is, hoe het er uitziet..
Is het te druk dan gaan we verder..

Negatieve reacties op camperplaatsen zijn er altijd..
Sommige mensen zijn nooit blij met een plaats.. er is altijd wel wat.. soms alleen al "er is geen afvalbak"

Tja vaak zijn wij aan het wild kamperen dat is het leukst en vaak op hele mooie plaatsen.. ook in Nederland.
Maar ook achterop parkeerplaatsen als het nodig is..
We zijn op vakantie en doen dus niet zo moeilijk.

Maar we houden deze camper app als leidraad.. :toppie
T4 California Event 2.5TDI 2002
Mercury
Berichten: 87
Lid geworden op: 23 mei 2015, 19:03

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Mercury »

Roffel schreef:Ik zou zeggen lid worden van http://www.natuurkampeerterreinen.nl en dan volop genieten in en van Nederland.
Goede tip!
1992 T4, lang, AAB, camper
Afbeelding
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door brugseb »

er zijn natuurlijk héééél wat van die apps en websites
wij vonden op http://www.kgc.nl/ al leuke stekken
in Noord Holland o.a. Het Plathuis, vlakbij Boertange
's nachts luisteren naar een nest uilen die aan het uitvliegen is - leuk
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Multivan Generation »

Wij gebruiken de app van de ADAC Campingführer.
Bevalt goed.
Hanssyncro
Berichten: 915
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Hanssyncro »

Wij hebben de campercontact app. Voor NKC gratis en voor niet leden 5,99 p/j en is echt de moeite waard. Je kunt deze app ook offline bekijken en je registreren op hun http://www.campercontact.com/nl/ om vanuit de pc te kunnen zoeken.
Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door J.F.A. »

Multivan Generation schreef:Wij gebruiken de app van de ADAC Campingführer.
Bevalt goed.
Hoi Peter

In de Campercontact App staan er wel veel meer als in die van de ADAC.

20889 camperplaatsen, 41 landen. Weet wel dat je niet naar al die landen wilt, doch voor het geval dat !!!

Daarbij kun je zelf nog plaatsen toevoegen.

JFA :zwaai :zwaai
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Hanz »

brugseb schreef:er zijn natuurlijk héééél wat van die apps en websites
wij vonden op http://www.kgc.nl/ al leuke stekken
in Noord Holland o.a. Het Plathuis, vlakbij Boertange
's nachts luisteren naar een nest uilen die aan het uitvliegen is - leuk
Noord-Holland is een provincie in het westen van Nederland en dus niet het noorden van Holand/Nederland. Bourtange ligt in het noorden van Nederland in de provincie Groningen. Dat is echt een andere hoek van het land.

Als je de campings in je navigatie zet kun je ook eens kijken op de site http://www.archiescampings.eu/ Tienduizenden campings door heel Europa en per land te selecteren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door autocaravana »

Ik wil niet op alle slakken zout leggen, maar "leuke camper plaatsen in Nederland" is wel totaal iets anders dan "leuke camperplaatsen in Nederland"...
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Zwartbusje »

Ik gebruik app's en gidsen alleen om te weten waar ik NIET naartoe wil:-). Je kan de leukste plekjes (ook) in Nederland vinden door gewoon rond te toeren. Dat is nu juist het leuke van een T4. Je valt gewoon niet op als camper. Als ik slaap met de gordijnen dicht heb ik geen uitzicht nodig, wel rust. Het is dikwijls dat ik gewoon ergens op een stil plekje, het liefst in een ordentelijke, woonwijk parkeer en overnacht. Op een plek waar je niemand in de weg staat. Vaak ook doodlopende straatjes of woonerven. Nooit bij een doorgaande weg, of op een plek waar hangjeugd komt, nooit in een donker bos. Je krijgt er vanzelf wel een neus voor. Bij het ontwaken rij ik naar bijv. het strand (uiteraard) vlak in de buurt, en daar ga ik ontbijten en van het uitzicht genieten. Nog nooit problemen gehad of weggejaagd.
Nog een tip, als je bij een restaurantje eet met een parkeerplaats, dan vinden ze het vaak prima wanneer je daar meteen blijft overnachten. Wel altijd eerst even vragen natuurlijk. En zodra je s'avonds je luifel uitrolt en je stoeltjes buiten zet, ben je natuurlijk aan het kamperen en dat wordt vaak minder gewaardeerd.
Marco
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Deskman »

De Campercontact app vind ik qua interface een drama. Onhandig in gebruik en verre van logisch. Voor 'offline' gebruik moet je hele landen als kaart downloaden maar zonder kaart doet hij het niet (kaart hoeft niet, andere info wel...). Het is jammer want op basis van wat er in de database staat zou je er heel wat meer uit kunnen halen.

Als wildkampeerder ben ik voornamelijk op zoek naar 'gedoogplekken' om te overnachten. Via de app heb ik die eigenlijk nooit gevonden. Ook in de buitenlandse apps niet.

De beste informatie heb ik nog gekregen van andere (wild-) camperaars die de informatie wel willen delen als je in gesprek raakt. De meesten willen die info alleen niet online openbaren vanwege... nouja, vanwege het feit dat stille plekjes ook stille plekjes moeten blijven. Dat is ook de reden dat al die leuke apps vooral campings en parkeerplaatsen bij pubs en restaurants bevatten.

In Nederland is het ongeveer als enige land in heel Europa formeel verboden om langs de weg te slapen. In Zeeland moet je het ook echt niet proberen - dat kost je aanzienlijk meer dan een 4-sterrencamping en de wekdienst komt op een ongelegen moment. Op minder logische plekken (zoals hierboven staat aangegeven: straatjes, parkeerplaatsen in de bebouwde kom) zul je er meestal wel mee wegkomen. Er staan immers overal en nergens Cali's geparkeerd.

Ik heb overigens speciaal voor dit soort overnachtingen een gordijntje achter de voorstoelen gemaakt. Je hoeft dan niet de hele boel te verduisteren en het valt een stuk minder op. Maar dan moet je wel beneden slapen :D
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33713
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Leuke camper plaatsen in Nederland.

Bericht door Multivan Generation »

Zwartbusje schreef:Ik gebruik app's en gidsen alleen om te weten waar ik NIET naartoe wil:-). Je kan de leukste plekjes (ook) in Nederland vinden door gewoon rond te toeren. Dat is nu juist het leuke van een T4. Je valt gewoon niet op als camper. Als ik slaap met de gordijnen dicht heb ik geen uitzicht nodig, wel rust. Het is dikwijls dat ik gewoon ergens op een stil plekje, het liefst in een ordentelijke, woonwijk parkeer en overnacht. Op een plek waar je niemand in de weg staat. Vaak ook doodlopende straatjes of woonerven. Nooit bij een doorgaande weg, of op een plek waar hangjeugd komt, nooit in een donker bos. Je krijgt er vanzelf wel een neus voor. Bij het ontwaken rij ik naar bijv. het strand (uiteraard) vlak in de buurt, en daar ga ik ontbijten en van het uitzicht genieten. Nog nooit problemen gehad of weggejaagd.
Nog een tip, als je bij een restaurantje eet met een parkeerplaats, dan vinden ze het vaak prima wanneer je daar meteen blijft overnachten. Wel altijd eerst even vragen natuurlijk. En zodra je s'avonds je luifel uitrolt en je stoeltjes buiten zet, ben je natuurlijk aan het kamperen en dat wordt vaak minder gewaardeerd.
Marco
In Zeeland wordt dit als wildkamperen gezien. 'S nachts wordt er hierop gecontroleerd en er wordt meteen geschreven. En je bent meteen, dacht ik, 250 Euro armer.

Hier in de wijk staan af en toe ook wel eens buitenlandse campers. Ik ga meestal even een praatje maken en wijs ze dan ook op de echt mooie plekjes in de buurt. Vaak kom je die mensen dan nog even de volgende ochtend bij de bakker of supermarkt tegen.
Zijn vaak mensen die zich op een parkeerplaats langs de snelweg niet veilig voelen.
Er komen hier gelukkig wel steeds meer officiële camperplaatsen. In de gebieden waar veel campings zijn, is er wel wat 'broodnijd' maar in mijn ogen is een wildcampeerder ook vaak iemand die dichterbij en met respect voor de natuur zijn/haar vrije tijd wil doorbrengen.
Plaats reactie