Zo tijd voor een flinke op waardering, 475.000 km.
Distributie wissel, en gelijk een lichte olie lekkage daar aan pakken, ik denk de pakking van de olie pomp, en de oliekering van de krukas, olie keringen van de nokkenas vervangen zweten een beetje, maar als je toch bezig ben, koppeling niet dat die al versleten is maar het tweede massa wiel wel en de plaat kan niet lang meer duren, is nog de eerste, en natuurlijk ook alle onderdelen rond de koppeling ook gelijk vernieuwen, ik vermoed dat dehydraulische motor steun ook niet meer fris is, en nog wat kleine dingetjes.
Is het nu verstandiger of gemakkelijker of beter om maar meteen de hele motor er uit te halen ?
Of om het in delen te doen , met de motor er in,
graag jullie mening hier over.
Met vw groeten uit de suikerstad.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
blok eruit/of niet ???
blok eruit/of niet ???
Laatst gewijzigd door robstof op 29 jan 2017, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: Distri, oliekering kruk, nok, koppeling, blok eruit/of niet
Voor de distributie kan je de motor het best vast erin hebben, de krukasbout (ook vernieuwen) heeft een dusdanig hoog moment, heb er al eens een half inch vierkant mee kapot gedraaid, heb 3/4" vierkante doppen nodig.
Of misschien met luchtsleutel, als je die hebt?
Bak heb ik nog nooit gedaan bij T4, maar is wel info over: http://www.volksforum.com/forum/showthr ... wissel+acv
peter
oja, en niet alleen krukas oliekeering, de pakking lekt ook vaak, (moet wel oliepan laten zakken) schoonmaken en siliconen pakking erop.
Of misschien met luchtsleutel, als je die hebt?
Bak heb ik nog nooit gedaan bij T4, maar is wel info over: http://www.volksforum.com/forum/showthr ... wissel+acv
peter
oja, en niet alleen krukas oliekeering, de pakking lekt ook vaak, (moet wel oliepan laten zakken) schoonmaken en siliconen pakking erop.
Re: Distri, oliekering kruk, nok, koppeling, blok eruit/of niet
Dank voor de info Peter,
Distributie heb ik al eens gedaan, en die bout zit zeker loei vast, dat van die pakking heb ik gelezen, dat zal het ook wel zijn denk ik.
Wat ik dacht was of het misschien gemakkelijker zou zijn de hele motor er uit te halen, kan je overal wel beter bij.
Rob
Distributie heb ik al eens gedaan, en die bout zit zeker loei vast, dat van die pakking heb ik gelezen, dat zal het ook wel zijn denk ik.
Wat ik dacht was of het misschien gemakkelijker zou zijn de hele motor er uit te halen, kan je overal wel beter bij.
Rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
- Locatie: bollenstreek
Re: blok eruit/of niet ???
andere vraag; welk motor type?
misschien is "upgraden"naar een 2.5tdi 102 of 150 pk een idee? ( mocht het een aab zijn of zo...)
ook een overweging waard...
misschien is "upgraden"naar een 2.5tdi 102 of 150 pk een idee? ( mocht het een aab zijn of zo...)
ook een overweging waard...
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Re: blok eruit/of niet ???
Is ook een idee en ook een goed idee, maar ik weet nu dat ik een blok heb dat geen olie verbruikt (wel lekt) en met een andere motor moet je dat nog maar zien, revisie heb ik geen geld voor, dromen doe ik van een 2,8 6 cilinder benzine met automaat
Ik slaap er goed op.
Het is een ACV
Rob
Ik slaap er goed op.
Het is een ACV
Rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: blok eruit/of niet ???
gewoon bij die ACV blijven , dat zijn de betrouwbaarste (mits goed onderhoud is je blok nu amper op de helft van zijn leven) , en je vind er hopen onderdelen van.robstof schreef:Is ook een idee en ook een goed idee, maar ik weet nu dat ik een blok heb dat geen olie verbruikt (wel lekt) en met een andere motor moet je dat nog maar zien, revisie heb ik geen geld voor, dromen doe ik van een 2,8 6 cilinder benzine met automaat
Ik slaap er goed op.
Het is een ACV
Rob
Een goed onderhouden ACV , met de goeie olie verbruikt gewoon geen olie .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: blok eruit/of niet ???
helemaal mee eens
Maar een beetje dromen kan geen kwaad, voor de caravan zou iets meer pk wel fijn zijn, een automaat had ik graag gehad, maar die zijn niet zo jofel helaas.
Rob
Maar een beetje dromen kan geen kwaad, voor de caravan zou iets meer pk wel fijn zijn, een automaat had ik graag gehad, maar die zijn niet zo jofel helaas.
Rob
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
Re: blok eruit/of niet ???
Laten tunen naar wat meer pk? Ik heb dat laten doen door een forum genoot ( Multivan Generation) en geniet er elke dag van. De service was ook al buiten categorie goed. Mijn blok had toen 350K gelopen en is ook een acv. Ik vind het een aanrader.