Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
heelhoog

Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door heelhoog »

Ik ben op zoek naar iemand met know how over de T4 Camper (2.5 TDI 75KW), die mij zou willen/kunnen adviseren en begeleiden bij de aanschaf ervan.
Ik zie alleen maar of hij gezellig is en er leuk uitziet, maar heb geen kaas gegeten van techniek, carrosserie en prijs-kwaliteit.
Wel heb ik al een aantal keer in een T4 meegereisd en dat is mij zeer goed bevallen.
In april verloopt de APK van mijn huidige auto en vóór die tijd zou ik graag de switch willen maken, omdat ik verwacht dat er kosten aankomen bij mijn huidige auto. Van 14 t/m 25 februari ben ik echter in het buitenland. Daarna wil ik graag actief aan de slag.
Ik woon zelf in de driehoek Utrecht/Rotterdam/Den Haag en het zou mooi zijn als je hier ook in de buurt woont. Wellicht kunnen we diensten ruilen. Jij helpt mij met adviezen en ik help jou met iets waar ik goed in ben.....
Ben benieuwd naar je reactie.....
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door Snautzer »

Misschien handig om er bij te vertellen waar ongeer je camper aan zou moeten voldoen. Fabrieksbouw, zelfbouw gewoon een wens lijstje.
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door eaglebear »

Hey Heelhoog,
Ben zelf in het bezit van een T4 cali, 2,5 TDI 5 bak, en ben erg geïnteresseerd geraakt in alles wat dit type inhoud en presteert. Door ervaringen in korte tijd opgedaan, kan ik je als enthousiasteling redelijk adviseren, hoewel op dit forum zeer gerenommeerde actievelingen zijn, die dat misschien nog 10x beter kunnen...!
Wat ik wel weet wil ik uiteraard met je delen, waarbij het uiteindelijk budget wel leidraad wordt voor de uiteindelijke realisatie...

Wel vind ik je keus voor dit type bus top...!

Jammer dat ik zo ver weg woon (FL).
Ik wens je straks een goede zoektocht naar je droom.

Groet,
Arend
Laatst gewijzigd door eaglebear op 06 feb 2017, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3211
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 campe

Bericht door J vd Pal »

Hoi Heelhoog,

Wat zoek je precies en welk budget heb je ervoor? Houd een deel van je budget in je zak voor onvoorziene zaken!

Het gebied waar je woont is tamelijk groot. Als je iets ziet in de buurt van Rotterdam/Dordrecht dan wil ik best mee kijken.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door henkru »

heelhoog schreef:Ik ben op zoek naar iemand met know how over de T4 Camper (2.5 TDI 75KW), die mij zou willen/kunnen adviseren en begeleiden bij de aanschaf ervan.
Ik zie alleen maar of hij gezellig is en er leuk uitziet, maar heb geen kaas gegeten van techniek, carrosserie en prijs-kwaliteit.
Wel heb ik al een aantal keer in een T4 meegereisd en dat is mij zeer goed bevallen.
In april verloopt de APK van mijn huidige auto en vóór die tijd zou ik graag de switch willen maken, omdat ik verwacht dat er kosten aankomen bij mijn huidige auto. Van 14 t/m 25 februari ben ik echter in het buitenland. Daarna wil ik graag actief aan de slag.
Ik woon zelf in de driehoek Utrecht/Rotterdam/Den Haag en het zou mooi zijn als je hier ook in de buurt woont. Wellicht kunnen we diensten ruilen. Jij helpt mij met adviezen en ik help jou met iets waar ik goed in ben.....
Ben benieuwd naar je reactie.....
https://www.joshschippers.nl/ kijk daar maar eens super mooie campers.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door Snautzer »

eaglebear schreef:Hey Snautzer,
Ben zelf in het bezit van een T4 cali, 2,5 TDI 5 bak, en ben erg geïnteresseerd geraakt in alles wat dit type inhoud en presteert. Door ervaringen in korte tijd opgedaan, kan ik je als enthousiasteling redelijk adviseren, hoewel op dit forum zeer gerenommeerde actievelingen zijn, die dat misschien nog 10x beter kunnen...!
Wat ik wel weet wil ik uiteraard met je delen, waarbij het uiteindelijk budget wel leidraad wordt voor de uiteindelijke realisatie...

Wel vind ik je keus voor dit type bus top...!

Jammer dat ik zo ver weg woon (FL).
Ik wens je straks een goede zoektocht naar je droom.

Groet,
Arend
Uhhh even je bril opzetten denk ik :lach ik ben al een tijdje voorzien van een mooie T4, maar toch aardig dat je inzet om iemand een stukje verder te helpen!
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door eaglebear »

henkru schreef:https://www.joshschippers.nl/ kijk daar maar eens super mooie campers.
Helemaal mee eens...de man weet alles van de T4 campers, het was ook mijn leverancier van de T4 :toppie
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
heelhoog

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door heelhoog »

Snautzer schreef:Misschien handig om er bij te vertellen waar ongeer je camper aan zou moeten voldoen. Fabrieksbouw, zelfbouw gewoon een wens lijstje.
Hallo Snautzer, Dank voor je reactie.
Ik zoek iets in de prijsklasse van tot maximaal € 12.000. Zelfbouw of fabriek maakt mij niet uit. Als alles maar functioneert en hij nog een flinke tijd zonder al te veel grote kosten mee kan. Ik kan alleen maar zien of ik hem gezellig en leuk vind. Heb geen weet van jaartal, km standen, motor, carrosserie en prijs-kwaliteit verhouding. Vandaar mijn verzoek om assistentie.
Een aantal wensen op een rijtje: 4 slaapplaatsen, 4 zitplaatsen (draaibare pilootstoelen met armleuning) met gordel, 2 pits gasstel, koelkast, standkachel, schoon en vuil watertank, zonnepaneeltje, mogelijkheid tot wildkamperen, huishoudaccu, lage wegenbelasting, een houten inrichting vind ik heel leuk maar kunststof kan ook. Ben niet echt een luxe mens, dus airco, elektrische ramen, centrale vergrendeling etc zijn voor mij bijzaken en geen must. Alles moet wel in een goede staat en niet uitgeleefd zijn. Inruil van mijn kleine autootje zou heel mooi zijn.
De camper waarin ik in heb gekampeerd was een T4 2.5 TDI met 75KW en is mij goed bevallen. Hij reed zuinig bij 100km/uur (1:15), gebruikt weinig tot geen olie, kon als het moest even snel inhalen. Al met al een voor mij heel fijne camper, die ik nu ook graag zou willen aanschaffen. Ik weet niet of een auto met minder KW en bv 1.9 net zo pittig is en het goed doet in bergachtig gebied.
Heb je iets aan dit lijstje? Ik hoor wel weer van je.
heelhoog

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door heelhoog »

henkru schreef:
heelhoog schreef:Ik ben op zoek naar iemand met know how over de T4 Camper (2.5 TDI 75KW), die mij zou willen/kunnen adviseren en begeleiden bij de aanschaf ervan.
Ik zie alleen maar of hij gezellig is en er leuk uitziet, maar heb geen kaas gegeten van techniek, carrosserie en prijs-kwaliteit.
Wel heb ik al een aantal keer in een T4 meegereisd en dat is mij zeer goed bevallen.
In april verloopt de APK van mijn huidige auto en vóór die tijd zou ik graag de switch willen maken, omdat ik verwacht dat er kosten aankomen bij mijn huidige auto. Van 14 t/m 25 februari ben ik echter in het buitenland. Daarna wil ik graag actief aan de slag.
Ik woon zelf in de driehoek Utrecht/Rotterdam/Den Haag en het zou mooi zijn als je hier ook in de buurt woont. Wellicht kunnen we diensten ruilen. Jij helpt mij met adviezen en ik help jou met iets waar ik goed in ben.....
Ben benieuwd naar je reactie.....
https://www.joshschippers.nl/ kijk daar maar eens super mooie campers.
Dank voor de tip. Heb er even rond gekeken, maar momenteel even niets wat in mijn plaatjes past.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10820
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door Pascal-141 »

heelhoog schreef:
Snautzer schreef:Misschien handig om er bij te vertellen waar ongeer je camper aan zou moeten voldoen. Fabrieksbouw, zelfbouw gewoon een wens lijstje.
Hallo Snautzer, Dank voor je reactie.
Ik zoek iets in de prijsklasse van tot maximaal € 12.000. Zelfbouw of fabriek maakt mij niet uit. Als alles maar functioneert en hij nog een flinke tijd zonder al te veel grote kosten mee kan. Ik kan alleen maar zien of ik hem gezellig en leuk vind. Heb geen weet van jaartal, km standen, motor, carrosserie en prijs-kwaliteit verhouding. Vandaar mijn verzoek om assistentie.
Een aantal wensen op een rijtje: 4 slaapplaatsen, 4 zitplaatsen (draaibare pilootstoelen met armleuning) met gordel, 2 pits gasstel, koelkast, standkachel, schoon en vuil watertank, zonnepaneeltje, mogelijkheid tot wildkamperen, huishoudaccu, lage wegenbelasting, een houten inrichting vind ik heel leuk maar kunststof kan ook. Ben niet echt een luxe mens, dus airco, elektrische ramen, centrale vergrendeling etc zijn voor mij bijzaken en geen must. Alles moet wel in een goede staat en niet uitgeleefd zijn. Inruil van mijn kleine autootje zou heel mooi zijn.
De camper waarin ik in heb gekampeerd was een T4 2.5 TDI met 75KW en is mij goed bevallen. Hij reed zuinig bij 100km/uur (1:15), gebruikt weinig tot geen olie, kon als het moest even snel inhalen. Al met al een voor mij heel fijne camper, die ik nu ook graag zou willen aanschaffen. Ik weet niet of een auto met minder KW en bv 1.9 net zo pittig is en het goed doet in bergachtig gebied.
Heb je iets aan dit lijstje? Ik hoor wel weer van je.
DE aanrader qua motor is de 2.5TDI (in 3 versies : 88 , 102 en 151pk) . Die motoren draaien moeiteloos en heel makkelijk +5-600.000km (en zelfs tot +1.000.000km) .
Een 2.5TDI verbruikt ook bijna nooit olie , tenzij hij slecht onderhouden is , of er verkeerde olie gebruikt word.
De 2.4d en de 1.9td zijn ook goede motoren , maar kunnen (mede door het hogere campergewicht) tegenwoordig niet echt meer goed mee met het verkeer .
Budgetgewijs (12.000) is nogal beperkt voor een camper , een fabrieks Westfalia zul je voor dat bedrag hoogstwaarschijnlijk alleen maar vinden in de "oude" versies , zelfbouw in dat budget zal nog meevallen.
De TDI motoren zijn er pas gekomen in de T4 vanaf '96 . Het is ook aangeraden een T4 te zoeken vanaf '96 , want de oude versies hadden nogal erge last van de roestduivel . (Ook de T4's van '96-'99 hebben er last van , maar in mindere mate)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door J.F.A. »

jan2009 schreef:Met dat budget moet je er snel bij zijn .
http://www.speurders.nl/overzicht/carav ... ml?sr_ab=0
Vind hem wel aan de prijs voor een niet originele Westfalia California.

JFA
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door eaglebear »

jan2009 schreef:Met dat budget moet je er snel bij zijn .
http://www.speurders.nl/overzicht/carav ... ml?sr_ab=0
Ik kan hier geen keukenblok ontdekken...De advertentie is half misleidend door Multivan "als California" te gebruiken. Het heeft niets met een Cali te maken en is te duur voor wat het te bieden heeft. Wel kun je beduidend lager bieden, als je genoegen neemt met een T4 zonder keuken, gas en koelkast. :bonk
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door Hanz »

Als ik het wensenlijstje goed lees dan wil hij eigenlijk een Westfalia California met 102pk motor. Voor 12.000 zal dat niet makkelijk te vinden zijn, misschien van een particulier. Deze komt aardig in de buurt: http://www.butlercampers.nl/occasions/#c even naar beneden scrollen tot die lichtblauwe California scherpe prijs voor €13.500
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
eaglebear
Berichten: 96
Lid geworden op: 18 dec 2016, 23:13
Locatie: Marknesse

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door eaglebear »

jan2009 schreef:Zet nou toch eens effe je bril op voordat je reageerd!

En er wordt toch helemaal geen california gevraagd.
:bonk


Voor dat beschikbare budget vindt je alleen maar een oud barrel als er california op moet staan waar veel geld in gaat zitten om zo,n ding up to date te houden.

Daarbij heeft dat ding zes zitplaatsen op kenteken en kan je twee koters kwijt in dat hefdak om te slapen.
Kwarttarief en verse dristributie o.a , nieuw hefdakdoek en carrosserie ziet er op het eerste gezicht ook niet zo rot uit.
En een westfalia dak volgens info , besef je wel wat zo,n dak eigenlijk kost?

Afkraken is makkelijk maar kom eerst zelf eens met een zinnige bijdrage.
Ach toch...vriendelijk zijn is een kleine moeite en als er een keukentje en koelkast gevraagd wordt en ik zie dat er geen inzit, vraag ik me af wie er een bril moet opzetten...!

Een beetje minder kort lontje mag ook wel...! :T5cruisin
:T44EVER Afbeelding :T44EVER
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4770
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Wie wil mij helpen met de aanschaf van een tweedehands T4 camper

Bericht door Hanz »

Dat witte kastje achter de bijrijdersstoel is het keukentje. Links het kraantje met wasbak en rechts een gaspit. Zo zit dat in een Multivan. Koelbox kan nog onder een van de stoelen zitten, ik dacht onder de back-to-back stoel maar dat is geloof ik niet standaard. Met een California heeft deze bus inderdaad niets te maken.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie