Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Audio streamen via Bluetooth

vragen over de T5
Plaats reactie
Dirk B
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2010, 10:37

Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Dirk B »

Hallo allemaal, ik ben Dirk, nieuw hier en heb een vraagje over audiostreaming in de T5.

Ik heb sinds kort mijn T4 uit 1999 verwisseld voor een T5 uit 2013, erg blij mee. Nu heb ik een af fabriek ingebouwde telefoonvoorbereiding met Bury autohouder en bluetooth (volgens mij de premium, op de besturingskast onder het dashboardkastje staat: 7P6 035 730 L) en een rcd 310 als radio.

Ik kan verbinding maken met mijn iPhone, bellen, bedienen vanaf de ruitenwisserhendel en het gebruiken van de spraakbediening gaat allemaal prima.

Graag zou ik ook muziek via de bluetooth verbinding afspelen op de radio maar dit lukt niet. (hoewel het zou moeten kunnen met deze bluetooth-module?) Ik heb de bluetooth audio optie aangezet op de rcd 310 en mijn telefoon al meerdere malen opnieuw verbonden met de carkit.

Op het display tussen de toerenteller en snelheidsmeter zie ik een icoontje van bluetooth, de status van de batterij van mijn telefoon maar geen mediaplayer icoontje. dit mediaplayer icoontje heb ik nodig om audio te streamen via bluetooth toch?

kan het zijn dat er via de computer een instelling veranderd moet worden in de auto of nieuwe software in de bluetooth module (als dit al mogelijk is). voor de rcd 310 zat er een rcd 210 in de auto.

Thanks alvast als iemand tips/trucs heeft.
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Beckontheroad »

welkom in de wondere wereld van VW
Nog bij geen automerk mee gemaakt dat BT zo ingewikkeld is, of uberhaupt niet eens standaard aanwezig.
Sorry dat ik je niet kan helpen.

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
eurocook
Berichten: 364
Lid geworden op: 01 feb 2010, 11:43

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door eurocook »

Hallo Dirk,
Waarom niet via een AUX-IN aansluiting in uw auto? De AUX IN werkt alleen in combinatie met een originele VW RNS of RCD systeem met MEDIA knop. Denk hierbij aan de RCD310, RNS310.
Bij mij zit er een in het dashboardkastje.

Groet Eurocook
Keli Volkswagen T5GP California Comfortline Edition 2.0 BiTDI 220 pk 485 Nm, DSG 7 Automaat, 4Motion, 4 corner autolevel VB Suspension, WS95EFX Marine flexibel zonnepaneel.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Leo45 »

Bij mij was de oplossing dat je op de telefoon ook de media in volume moet aanzetten.
Ik heb standaard de media zacht staan zodat alles stil is maar dan heb je geen audio via de BT.
nadat ik die enigszins had aangezet kwam er ook geluid uit de BT. Zowel bij de Golf als de T6 van de baas.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Henk250 »

VW BT is toch willekeurig in het gebruik.
Bij de Up van mijn vrouw werkt het maar de helft van de tijd,en in T5 scheelt het nogal
eens in volume of kwaliteit.
Bellen werkt dan weer wel prima.
Rare lui BT mannetjes.


:bonk :bonk


:bifun :bifun
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Dirk B
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2010, 10:37

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Dirk B »

Bedankt voor de tips en ervaringen.

Ik heb helaas nog geen aux aansluiting omdat er eerst een rcd 210 in zat zonder aux. Wellicht is dat wel de meest makkelijke oplossing begrijp ik :)

Als ik iets ontdek waardoor het toch werkt zal ik het laten weten.

Groet, Dirk
arneroz
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2017, 22:19

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door arneroz »

Ik ben een newbie T5 bezitter (Multivan buscamper op basis van een Atlantis uit 2007). Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan. Aan mijn Delta 7 VW radio zit een 30 PINS iPod/Pad kabeltje. Hier hangt een Bluetooth ontvanger aan. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn radio naar AUX geschakeld.

Volgens het instructieboekje zou dat via de CD knop moeten, maar dan verschijnt een bericht NO Magazine. Zegt iemand dit iets? Hoe krijg het audio signaal van de streamer op mijn radio?

Grt, Arne
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Henk250 »

arneroz schreef:Ik ben een newbie T5 bezitter (Multivan buscamper op basis van een Atlantis uit 2007). Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan. Aan mijn Delta 7 VW radio zit een 30 PINS iPod/Pad kabeltje. Hier hangt een Bluetooth ontvanger aan. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid mijn radio naar AUX geschakeld.

Volgens het instructieboekje zou dat via de CD knop moeten, maar dan verschijnt een bericht NO Magazine. Zegt iemand dit iets? Hoe krijg het audio signaal van de streamer op mijn radio?

Grt, Arne
Hang eens rechtstreeks een iPhone of iPod aan het kabeltje.
Waarschijnlijk doet hij het dan wel.

:ikrij
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
supernaturol
Berichten: 57
Lid geworden op: 30 okt 2011, 13:46

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door supernaturol »

Evt kijken voor een andere module die wel bluetooth a2dp ondersteunt
Gebruikersavatar
Nekam
Berichten: 19
Lid geworden op: 17 aug 2016, 10:44

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Nekam »

Ik heb een Yatour USB, SD, AUX audio adapter (YTM06-VW12D) en deze gaat inderdaad via de CD, maar dan moet je eerst naar radio en dan naar CD, dan pakt 'ie mijn CD-wisselaar, en als je nog een keer naar radio en dan weer naar CD gaat pakt 'ie de Yatour audio adapter. Even wennen, maar het werkt wel.

Misschien moet je ook een paar keer heen en weer schakelen met de CD en Radio knoppen ?
:T54LIFE Multivan 4Motion Highline
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Jeroen T5 204 »

Welke Iphone heeft de topic starter precies? Dan kan ik er pas meer over zeggen.

http://www.navishop.nl/volkswagen-ht4-o ... 14703.html

Volgens deze site werkt het niet met alle smartphones, dus belangrijk om de specificaties van de telefoon te weten.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Dirk B
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 nov 2010, 10:37

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Dirk B »

Hoi Jeroen,

ik heb een Iphone 7, alle functies van de bluetooth module werken prima behalve het audio streamen. ik heb ook een android toestel verbonden maar dat gaf geen verschil.

De VW garage in de buurt wist ook niet hoe het op te lossen is (ik kon hem wel een dag laten staan, gaan ze zoeken) . Nu heb ik wel iets gevonden op internet wat lijkt op een oplossing: http://www.myturbodiesel.com/wiki/bluet ... l-and-faq/ (onderaan de pagina staat hoe de BT audio uit gezet kan worden, dan moet aan ook lukken hoop ik)

Is er iemand in de buurt van Nieuwveen/Aalsmeer die VCDS heeft om te kijken of dit klopt? (vroomshoop is een stukje sturen maar ook geen probleem)

Thanks alvast,
Groet, Dirk
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Audio streamen via Bluetooth

Bericht door Jeroen T5 204 »

Is zo te zien even een kleine aanpassing om het te kunnen proberen. Als het goed is heeft jou bus de nieuwe OBD aansluiting, daar kan ik jou dan niet mee helpen denk ik.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie