Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Au, schade, wat te doen?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Au, schade, wat te doen?

Bericht door thebill »

Ai, gisteren in een parkeergarage schade gereden. :huilen

Eerste keer dat we schade hebben aan onze T4 fabriekscamper uit 2003.

Wat te doen? Hoe kom ik tot een voordelige en goede oplossing?

Zie foto's...

Ter info: ik woon in Amsterdam.

Foto 1:
IMG_20170306_115656.jpg
Foto 2:
IMG_20170306_115622.jpg
Foto 3:
IMG_20170306_115745.jpg
Foto 4:
IMG_20170306_115608.jpg
Foto 5:
IMG_20170306_115857~2.jpg
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Au, schade, wat te doen?

Bericht door Beckontheroad »

Wel balen! Doet altijd pijn, of je ziel en/of je portemonnee...niet iets om een gewoonte van te maken..maar ja shi. happens.

Hoe ben je verzekerd? Bij vol casco kun je het voorleggen aan de verzekering, in de andere gevallen is het altijd rekening-man.
Langs gaan bij (lokale) schade hersteller en prijs opvragen.
Via de verzekering kans dat je via een aangesloten schadehersteller terecht moet.

Je hebt een Pb.

Suc6,

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Re: Au, schade, wat te doen?

Bericht door thebill »

Beckontheroad schreef:Wel balen! Doet altijd pijn, of je ziel en/of je portemonnee...niet iets om een gewoonte van te maken..maar ja shi. happens.

Hoe ben je verzekerd? Bij vol casco kun je het voorleggen aan de verzekering, in de andere gevallen is het altijd rekening-man.
Langs gaan bij (lokale) schade hersteller en prijs opvragen.
Via de verzekering kans dat je via een aangesloten schadehersteller terecht moet.

Je hebt een Pb.

Suc6,

JB
Alleen WA-verzekerd, dus we zullen het zelf moeten betalen.

Dank je voor de tip van autoschadehersteller Verheul.
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: Au, schade, wat te doen?

Bericht door Burp »

Vraag even bij Heuvel auto schade en vraag naar Wouter (eigenaar). Doet voor zeer schappelijke prijzen prima werk. Voor een Amsterdammer vlak bij.

075 631 3400
https://www.google.nl/maps/place/Autosc ... 4d4.864524

Zeg maar dat je bent gestuurd door Martin (met de rode transporter)
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
jordydereus

Re: Au, schade, wat te doen?

Bericht door jordydereus »

Of weer terug naar ismet....

Die heb wel contact met schadebedrijven.
Kan je alles uit handen geven..
Gebruikersavatar
M-J
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 aug 2016, 11:39

Re: Au, schade, wat te doen?

Bericht door M-J »

Ay, dat ziet er heel lelijk uit hoor. Jammer. Aangezien je WA verzekerd bent, is het helaas voor je eigen rekening ja...
Ik kan alleen adviseren, zoek een heel aantal schade herstel bedrijven op, en bekijk ook zeker de recensies op internet. Ga er eens langs, en vraag eens wat het gaat kosten.
Ik heb dat een paar jaar geleden gedaan, toen ik met mijn andere auto een kleine schade aan het spatbord had gereden.

Bij sommige bedrijven had je dan geen goed gevoel, en bij sommige leek het alsof ze de halve auto gingen bewerken.
Er zaten toen wel behoorlijke prijsverschillen, tussen de bedrijven. Dat was zeker de moeite van het rondkijken waard...
Lichtblauwe VW T4 2.5 TDI, 1999, verlengd :toppie
Gebruikersavatar
otzie
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 jan 2013, 23:27
Locatie: brabant

Re: Au, schade, wat te doen?

Bericht door otzie »

weet niet hoe handig je zelf bent ? ;

- je kunt natuurlijk proberen alvast een goed gebruikte-deur op de kop te tikken, zodat ze die alleen maar op kleur hoeven te spuiten,
(en eventueel voor je kunnen monteren)
- eventuele isolatie/schuif-ruit kun je vaak bij de kleinere autoglasbedrijven laten verwijderen/plaatsen deze zijn vaak wat makkelijker dan de grote bedrijven als bijvoorbeeld: carglas , maar misschien wil het schadebedrijf/spuiter dit ook graag voor je doen?
- eventueel zelf voorzichtig de binnenbekleding verwijderen, en naderhand plaatsen in de gerepareerde deur.

m.a.w. alles wat je zelf kunt regelen en/of doen scheelt natuurlijk weer. :proost

mocht je nou niet handig zijn (of weinig zin hebben in geregel), kun je natuurlijk ook alles uitbesteden :knipoog

succes..

Otzie
all rights reserved all wrongs reversed
-T5gp Kombifornia DSG -T6 werkbus -Caddy Life -Old Bastard '68 bug-
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: Au, schade, wat te doen?

Bericht door ailko vos »

wij zijn laatst aangereden en hadden iets meer schade als hier getoond. ik heb in dalfsen bij een camperverkoper voornamelijk t4,s een tweedehands goede deur gekocht al in de kleur voor 300 euro.de meeste schuifdeuren komen uit campers.en achterpaneel zou ik uitdeuken dat is beter dan een nieuw stuk erin zetten
thebill
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:19

Re: Au, schade, wat te doen?

Bericht door thebill »

Bedankt voor jullie tips! Ik heb drie offertes opgevraagd, waaronder bij twee van de hierboven genoemde bedrijven.

ASN in Zaandam/Oostzaan was het goedkoopst (rond de 1000 euro incl btw, tegenover 1500 en 3000+ euro). Door de positieve recensie had ik ook vertrouwen in het bedrijf.

Ons busje afgelopen maandag gebracht, vanmorgen opgehaald. Ik vind het er prachtig uitzien en ben erg blij met hoe ik geholpen ben.

Geen nieuwe deur, dus de vakman zal er vast nog iets van zien, maar wij zijn blij. :gekte Bedankt!
Plaats reactie