Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T4 Syncro 2.5 TDI (AXL) met Sper differential naar Camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Multivan Generation
Contacteer:

Re: VW T4 Syncro 2.5 TDI (AXL) met Sper differential naar Camper

Bericht door Multivan Generation »

Leuk voor een tijdelijk dakterras te maken.
In de urban jungle heb je ze namelijk niet nodig :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Blauwen kleden overgenomen van Raf. Moet eerst mijn serre bouwen. Kan het onverwacht eerder ophalen wat de planning wat door elkaar gooit. Ik doe alleen de bestuurder kant en de 2 de rij.de achterkant blijft gewoon de stalen werk vloer. Zo veel makkelijker schoon te maken met 2 honden.
Multivan Generation
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Snautzer schreef: wo mei 30, 2018 19:19 Blauwen kleden overgenomen van Raf. Moet eerst mijn serre bouwen. Kan het onverwacht eerder ophalen wat de planning wat door elkaar gooit. Ik doe alleen de bestuurder kant en de 2 de rij.
Dat is vreemd om dan de bijrijders zijde niet te doen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Had gezien dat de Blauwe Trouwe toch wel wat olie verloor. Eerst een zo nu en dan een drupje maar het tempo van de van het druppel verlies ging per week omhoog. Helaas had Ibo van garage Ismet het nogal druk zodat het niet binnen een weekje een afspraak gemaakt kon worden. Vandaag hadden hij en ik wel tijd.
Lekke carter pakking is het boefje vandaag. Bij een Syncro niet zo makkelijk te verhelpen want er moet een deel van het cardan worden gedemonteerd en nog wat andere algemene onderdelen. Al gauw ligt er een hoeveelheid onderdelen van zwaar oud Duitsch ijzer op de grond waar een gemiddelde ijzerboer jeuk van krijgt. Rubber hoes van de aandrijf as bak kant was compleet kaput. Gelijk maar andere bakolie en motor olie filter er in doen? Is een goed idee, de zaak ligt nu toch open. Motor olie en filter was vorig jaar gedaan en bak olie nog niet dus ....Ja alle 2 graag. Alles wordt netjes schoongemaakt en sensor in de bak en de opzuig buis nog even goed nagekeken en geborsteld. Alles terug gemonteerd. Al met al toch een pittige klus zo te zien. Eniewee de Bus is weer lekker droog en het idee dat de bak olie vers is is ook een lekker idee.
powerpiep
Contacteer:

Bericht door powerpiep »

:jumpklap
Een droge bus is altijd +1
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm:
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Bij het uitlijnen bleek dat de bovenste fusee links kapot was en rechts niet heel lang meer goed zou blijven. Beide zijn nu vervangen en maandag gaan we verder met het uitlijnen.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Nu door de 300k km heen. Merk dat de Blauwe Trouwe zo nu en dan bokt bij het wegrijden. Ook word het bedienen van het koppelings-pedaal in de loop der tijd stroever. Onderhoudsboekjes maar een door gebladerd. Kan daar niets vinden over een koppeling dus ga ik er maar vanuit dat dit nog de originele fabriek-af unit (2m vliegwiel, koppeling koppelingscilinder) is. Moet dan gewoon tijd zijn on deze unit te vervangen. Ashoes ook weer stuk ( is dat een syncro kwaaltje?), Krukas keer ring bleek wat nat te zijn en als je dan toch bezig bent die dan ook ook laten vervangen.
En gelijk maar APK hebben we dat ook weer gehad. Tja het is weer even een uitgave maar ik laat liever mijn portemonnee hier thuis op de bank uithuilen en troosten dan dat ik moet janken als de zooi ploft net even onder Barcelona. In ieder geval schakelt het weer lekker en licht en precies en de bus rijd alsof het er lekker zin in heeft om een ommetje Tarragona te doen.
raf_construct

Bericht door raf_construct »

Scheurende ashoezen bakzijde kan een indicatie zijn dat je motorlagers te ver versleten zijn. De motor kantelt, bokt dan teveel waardoor de ashoezen aanlopen tegen het frame. Als je bus verhoogd is, heb je hier veel sneller last mee.
busbart schreef: ma dec 17, 2018 8:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Dank Raf. Het bonken is met de nieuwe meuk verdwenen. Maar ik hou het in de gaten.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Met dank aan aliblabla: https://www.bergbullis.de/deutsch/shop/

Staan mooie dingen dingen voor een syncro.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Airbag lamp ging branden. Uit gelezen. Igniter resistence.. . Fout verwijderd maar komt terug. Grote kans dat dat de wikkelveer is.
Hieonder de adviesen van multivan generation

Kijk naar een wikkelveer van een polo 6N, die passen ook en zijn stukken goedkoper (nieuw).

SCHLEIFRING WICKELFEDER 7D09596537D0 959 653 FOR T4VW MULTIVAN CARAVELLE AIRBAG
EUR 12,79

Idh

Let even op: Er zijn een aantal verschillende. Je hebt er ook met 2 stekkers

Sgsdebruin

Hier zie je de esp aansluiting niet op, maar als je eps en airbag hebt dan heb je deze nodig, kan je ook stuurwielbediening mee inbouwen, das de zwarte stekker

Deze zit er nu in en werkt prima

SCHLEIFRING WICKELFEDER AIRBAG kompatibel mit 1H0959653E 1H0-959-653-E VW Golf 3
Laatst gewijzigd door Snautzer op di aug 04, 2020 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Bus viel plots tijdens het rijden uit. Allea eletrisch zoals ventilator bleef het doen. Uitgelezen niets te melden. Na herhaling van het uitvallen na een paar dagen relais109 vervangen. Ging paar dagen goed . Helaas. Ook het gebruiken van 2de sleutel geeft geen soelaas. Dan maar het contactblokje laten vervangen. Voorals nog geen uitval meer.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

Zit in twijfel de syncro te gaan verkopen. De t4 111kw en de 24 kleppen V6, zijn de modellen die ik nog wel eens zou willen hebben.
Snautzer

Bericht door Snautzer »

https://www.kleinezonnepanelen.nl/index ... /a-1535-51

Zonne energie. Eigenlijk ook wel leuk om eens iets mee te doen. Mobiel om dat ik het ook voor de caravan wil kunnen gebruiken maar schrieperig/zuinig genoeg bent om het ook mee te willen nemen in de blauwe.
Daar staat nu een loodaccu onder de stoel.

In de caravan zit een trafo naar 12V of kan je schakelen naar de autoaccu als je er achter staat. Moet eens goed inlezen vwb gebruik in de trekdoos. Klein koelkastje en 3 gewone lampjes. En wat telefoons om te laden. Zal wel niet zo'n groot wattage nodig hebben.

Mooie nieuwe wereld om te verkennen dat zonne gebeuren. En zoals het hoort met nieuwe werelden toch een beetje eng.
chv

Bericht door chv »

Snautzer,
Interessant!
Misschien de moeite waard om te onderzoeken of er animo is voor een groepsinkoop?

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Plaats reactie