Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waterpomp T5

vragen over de T5
Plaats reactie
peterkroon
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2007, 19:28
Locatie: Höör Zweden
Contacteer:

Waterpomp T5

Bericht door peterkroon »

G`day,

Heb eerder al een bericht gepost over een slecht startende T5 en na verder onderzoek blijkt dat de kop vervangen moet worden vanwege het bekende probleem.
Best balen dus,ik heb daarover wel een vraag en kon zo snel geen antwoord op het forum vinden.
Is het wijsheid om direct de waterpomp te vervangen?
Dit omdat de kop er af moet en er waarschijnlijk meer werkruimte is om tevens de waterpomp te vervangen of slaat dit helemaal nergens op ?
Er komt sowieso nieuwe koelvloeistof in en op zo`n dure reparatie vallen die laatste paar florijnen ook niet meer op.
Hoor graag van jullie of dit verstandig is.

Groet Peter
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Re: Waterpomp T5

Bericht door Gerard 136 »

Ik zou dat in jouw geval voor de zekerheid wel laten doen. Het kost niet veel extra, en het kan veel problemen voorkomen. Vooral de eerste T5 serie heeft problemen met de waterpomp gekend. Later zijn er modificaties op de pomp gekomen. Ik weet het bouwjaar van jouw T5 niet, ik raad je aan de zoekfunctie hierover te gebruiken.
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Waterpomp T5

Bericht door ktmkrik »

Als je de kop vervangt ga dan niet voor een originele VW kop maar zoek ff naar een kop van het merk AMC.
Blijkt dat deze koppen vele keren beter van kwaliteit zijn dan de originele VW koppen, legering van het aluminium zou beter zijn nl dan de originele.
Voor info zou je kunnen kijken op http://www.amc.es/en/
Waterpomp zou ik zowiezo vervangen, als is het maar uit preventie.
shokker
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2017, 18:19

Re: Waterpomp T5

Bericht door shokker »

Dat de kop eraf moet om de waterpomp te vervangen is niet waar, met speciaal gereedschap word de waterpomp eruit getrokken. Wat bij mij het geval was, is dat de cilinderkop bij de waterkanalen scheuren bevatte dus heb ik een nw erop gezet.
Maar gelukkig heb ik het alleemaal zelf gedaan want dat scheelde een hoop €€€€
Plaats reactie