Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor afgeslagen bij starten grote rookwolk slaat gelijk af

vragen over de T4
Plaats reactie
Mantachiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2017, 10:12

Motor afgeslagen bij starten grote rookwolk slaat gelijk af

Bericht door Mantachiel »

Bij mijn t4 2.5tdi uit 2000 met 200.000 km is afgelopen week de brandstofpomp vervangen. Daarna liep hij weer als een zonnetje. Tot gisteren, terwijl wij op de cruise 70 reden sloeg de motor spontaan af.
Ik heb de auto aan de kant gezet en hem proberen te starten. Hij sloeg direct aan, vloog onmiddellijk hoog in zijn toeren (tegen de 3.000) gaf een enorme plof zwarte rook en sloeg gelijk weer af. Dit alles binnen een seconde. Nog een paar keer geprobeerd en steeds hetzelfde beeld.
Iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Motor afgeslagen bij starten grote rookwolk slaat gelijk af

Bericht door m.c van den berg »

is van tijd af. ofwel de timing staat niet goed meer. of de brandstofpomp is niet goed.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Motor afgeslagen bij starten grote rookwolk slaat gelijk af

Bericht door sgsdebruijn »

black bulli schreef: 21 mei 2017, 14:25 Relais 109 zou de oorzaak kunnen zijn :toppie
Op basis van wat concludeer je dat dan?
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Motor afgeslagen bij starten grote rookwolk slaat gelijk af

Bericht door sgsdebruijn »

Je gaat naar mijn idee iets te snel voorbij aan de brandstofpomp, daar is een wijziging in geweest. Lijkt me sterk dat ineens R109 de geest heeft gegeven (los van de brpo actie)
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Motor afgeslagen bij starten grote rookwolk slaat gelijk af

Bericht door Snautzer »

Relais 109 is makkelijk zelf te testen , de brandstof pomp niet. Uiteraard lijkt het bij vervangen van de brandstofpomp het probleem daar te liggen. Even een relais lenen bij een bevriende garage en dan kan je dat in ieder geval wegstrepen of je hebt het probleem voor weinig verholpen.
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: Motor afgeslagen bij starten grote rookwolk slaat gelijk af

Bericht door jos_br »

Wanneer het gloeilampje (even) oplicht tijdens op contact zetten doet relais 109 het gewoon. Ook de tekst
"Ik heb de auto aan de kant gezet en hem proberen te starten. Hij sloeg direct aan, vloog onmiddellijk hoog in zijn toeren (tegen de 3.000) gaf een enorme plof zwarte rook en sloeg gelijk weer af. Dit alles binnen een seconde. Nog een paar keer geprobeerd en steeds hetzelfde beeld." geeft aan dat de pomp niet goed is.


Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Plaats reactie