Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bijzondere campers op Marktplaats

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Hella schreef: 20 jul 2022, 13:22 Ook de "dubbele" uitlaat past niet bij een '93 er.
Dat is volgens mij afhankelijk van het motortype en bovendien zal dit niet de originele uitlaat meer zijn, dus dat zegt niet zoveel.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

JorisenLilian schreef: 20 jul 2022, 13:33 Zit er bij dat bouwjaar origineel niet een klep om de watertank heen?
De standverwarming is wel onhandig in dat kastje. Met de gasfles in de kast houd je zo wel erg weinig ruimte over in de keukenkastjes.
Die klep om de watertank zat alleen bij de eerste types die nog gewoon 'California' heetten. Later toen de naam veranderde in California Coach is de klep vervallen. Heeft ook totaal geen functie en zit alleen maar in de weg.
Al die apparatuur in de keukenkastjes is inderdaad erg onpraktisch.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hella »

Dat met die klep om de watertank klopt niet. Bij mijn '91 er Westfalia California (de uitvoering met met hoog geplaatst logo op de achterklep) zat er ook geen klep om de watertankinlaatbuis.
En wat de uitlaat betreft, die tref je alleen aan bij de recentere TDI uitvoeringen; dit is nog een 2.4 AAB motor.
Maar inderdaad alles lijkt origineel en ziet er zeker nog heeeeel netjes uiut.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

In de verkoopbrochure uit 1991 staat de klep afgebeeld, in de brochure van december 1993 is de klep verdwenen. Daarom nam ik aan dat alleen de eerste versies een klep voor de watertank hadden. Maar het is natuurlijk goed mogelijk dat de brochure niet altijd overeenstemde met de praktijk.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Multivan Generation »

Hella schreef: 20 jul 2022, 14:12 Dat met die klep om de watertank klopt niet. Bij mijn '91 er Westfalia California (de uitvoering met met hoog geplaatst logo op de achterklep) zat er ook geen klep om de watertankinlaatbuis.
En wat de uitlaat betreft, die tref je alleen aan bij de recentere TDI uitvoeringen; dit is nog een 2.4 AAB motor.
Maar inderdaad alles lijkt origineel en ziet er zeker nog heeeeel netjes uiut.
De kachel uit stroom is niet origineel, en er is naderhand omgebouwd naar koken op gas.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

In 1993 werd de California standaard met spiritusbranders geleverd en als optie kon je voor gasbranders kiezen. In dat geval werd de gastank in het keukenkastje geplaatst in een metalen gasbun. Dus geen latere ombouw maar een originele optie.
Die standkachel is wel later ingebouwd en dat is tamelijk onhandig gedaan om hem in het keukenkastje te plaatsen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Snautzer »

https://link.marktplaats.nl/m1841047714 ... ialbuttons

Vinden we van deze? Ik ben bevooroordeeld dus zeg even niets.
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2020
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door chv »

Ik vind vooral dat “panorama hefdak” geweldig :bifun
En jammer dat er geen sperdiferentieel op zit gezien de claims van de eigenaar “dat je overal kunt komen in deze uitvoering”.
De kleur is natuurlijk prachtig, maar dat kippenhok interieur......
Voor die prijs? :ie

“Elk meent zijn uil een valk te zijn”

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Erdem50 »

chv schreef: 28 jul 2022, 08:44 Ik vind vooral dat “panorama hefdak” geweldig :bifun
En jammer dat er geen sperdiferentieel op zit gezien de claims van de eigenaar “dat je overal kunt komen in deze uitvoering”.
De kleur is natuurlijk prachtig, maar dat kippenhok interieur......
Voor die prijs? :ie

“Elk meent zijn uil een valk te zijn”

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Hij zegt ‘bijna’ overal dus even opletten hè 😊

Wat is nu het belangrijkste bij iedere T4? Juist de koets en de onderzijde! Dat ziet er bij deze op de foto’s zeer goed uit laten we eerlijk zijn. Dat interieur zou mijn minste zorg zijn en los van het zelf geknutselde achterin is het toch netjes!

Ik heb genoeg bussen te koop gezien voor flinke bedragen die er op de foto’s een stuk minder uitzagen maar wel een ‘originele California’ 🤨
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door krekwakwol »

Ik vind hem mooi, basis is goed en interieur zou ik toch zelf aanpassen om goed te kunnen slapen, maar een californie zou ook een te klein bed voor ons hebben.
En het is geen doorschuiver, gezien huidige eigenaar deze 2 jaar in bezit heeft.
En gezondheids redenen weet ik alles van, daarom zijn we zelf ook al van een T4 Carthago naar een T5 L2 zelfbouw gegaan om een goed bed te kunnen maken.

Zo heeft ieder zijn eigen reden en eisen om een camper aan te schaffen en in te richten.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2020
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door chv »

Jullie gaan me toch niet vertellen dat een LWB Caravelle in Syncro uitvoering 23000,- waard is hè?
Zo ja, dan is dat heel goed nieuws voor Snautzer :proost

Mvg,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Erdem50 »

chv schreef: 28 jul 2022, 13:07 Jullie gaan me toch niet vertellen dat een LWB Caravelle in Syncro uitvoering 23000,- waard is hè?
Zo ja, dan is dat heel goed nieuws voor Snautzer :proost

Mvg,
Charles Vos
Zonder heel lullig te zijn, jij hebt jou T4 syncro ombouw Cali ook voor een flink bedrag verkocht vind ik persoonlijk. En ja ik weet dat die auto echt veel meer gekost heeft dan het heeft opgeleverd en daar ben ik uiteraard ook schuldig aan geweest met al mijn reparatie adviezen.

Als deze echt netjes is en de kmstand klopt is deze voor de juiste koper toch wel minimaal 20k waard.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2020
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door chv »

@ Erdem:
Een beetje appels met peren vergelijken, maar in die van mij zat een compleet California interieur plus hefdak waarvoor je al gauw 4000,- kwijt bent (en dat moet het nog worden ingebouwd). En die van mij ging weg voor 21000,-
Dat is een verschil van minimaal 6000,-
Dat vind ik erg veel.
Een California in deze nette staat zou ik wel een goede prijs vinden.
Maar die vier planken, een fonteintje en dat hefdakje zijn geen 4000,-.

Met vriendelijke groet,
Charles
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Erdem50 »

chv schreef: 28 jul 2022, 13:59 @ Erdem:
Een beetje appels met peren vergelijken, maar in die van mij zat een compleet California interieur plus hefdak waarvoor je al gauw 4000,- kwijt bent (en dat moet het nog worden ingebouwd). En die van mij ging weg voor 21000,-
Dat is een verschil van minimaal 6000,-
Dat vind ik erg veel.
Een California in deze nette staat zou ik wel een goede prijs vinden.
Maar die vier planken, een fonteintje en dat hefdakje zijn geen 4000,-.

Met vriendelijke groet,
Charles

Dus een originele Cali met syncro t4 onder de 3ton voor 23k? Dat zou ik inderdaad ook een goede prijs vinden ja om te kopen maar niet als verkopende partij 😋
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Snautzer »

chv schreef: 28 jul 2022, 13:07 Jullie gaan me toch niet vertellen dat een LWB Caravelle in Syncro uitvoering 23000,- waard is hè?
Zo ja, dan is dat heel goed nieuws voor Snautzer :proost

Mvg,
Charles Vos
Hohoho ik heb er sper op en alles wat er aan onderhoud gedaan is kan je hier lezen. En een kwalitatief vergelijkbaar dak (atrion) maar niet te zien van buiten en ook niet over gespoten en niet door een barbaar getuned. Met side bars en niet ingevoerd en met logische tellerstand en met uitwisselbare zonnewering. En Alfa Romeo stoelen in plaats van die VW specie kuipen.

Die van mij is dan ook zeker geen 23k waard. Voor de helft mag je het komen halen deal? :knipoog
Plaats reactie