Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koppelingssteun gebroken... remvloeistof laag? 111kw tdi

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 mei 2013, 17:56

Koppelingssteun gebroken... remvloeistof laag? 111kw tdi

Bericht door melvin »

Hallo!

Wie herkent dit? :)

Ik reed vandaag weg en na 1 minuut stond ik weer gedwongen stil. Ik kreeg hem niet in de tweede versnelling.. toen nergens meer in.

Gelijk geparkeerd. Ik zag dat het remvloeistof niveau zeer laag was. 1 cm onder minimumpijltje.

Na bijvullen merkte ik bij het ontluchten (ca. 280x pompen met kopp. pedaal) pedaal dat de hele steun was afgebroken. Ik had deze in 5 minuten gelukkig weer met een m8 bout en moertje en een doorgeslepen stoelhoek redelijk op zn plek en kon gelukkig weer verder naar de klant..

Nu de vraag. Houdt het ene verband met het andere? Ik zie geen lekkerij bij het pedaal. Maar op een stroeve koppeling na rijdt hij weer lekker. Schakelt soepel.

Elke input is welkom. Ik wil eigenlijk nog 1 week rijden. Dan moet hij toch voor APK.

Dank bij voorbaat.

Melvin
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Koppelingssteun gebroken... remvloeistof laag? 111kw tdi

Bericht door Pascal-141 »

Een gescheurde koppelingspedaalsteun is een gekend euvel , komt wel vaker voor .
Er bestaan reparatiesetjes/verstevigingssetjes voor , overal te vinden op internet.

De steun breekt niet zomaar ineens , hij begint langzaamaan te scheuren , waardoor je er eerst niks van voelt , maar hierdoor loopt het pompje wat schuin (wat extra slijtage meebrengt ) en waardoor de kans op lekkage vergroot .

controleer toch maar eens dat het koppelings pompje mooi recht zit , na je noodreparatie .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 mei 2013, 17:56

Re: Koppelingssteun gebroken... remvloeistof laag? 111kw tdi

Bericht door melvin »

Dank je Pascal,

Ik heb de steun provisorisch recht en stevig en hij schakelt weer heerlijk. Ik heb zekerheidshalve een nieuw koppelingspompje besteld.

Vraag is alleen waar de ontbrekende remolie is gebleven.

Dank nogmaals voor de input!
Gebruikersavatar
melvin
Berichten: 169
Lid geworden op: 31 mei 2013, 17:56

Re: Koppelingssteun gebroken... remvloeistof laag? 111kw tdi

Bericht door melvin »

Pompje lekte toch bij de pedalen. Steun gelast en pompje (ca 100,- niet-vag) vervangen. Dank voor het meedenken.
Plaats reactie