Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vraagjes ivm nieuwe T5

vragen over de T5
Plaats reactie
richardveltman
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 jul 2007, 09:23

vraagjes ivm nieuwe T5

Bericht door richardveltman »

Heb net even in mijn nieuwe T5 gereden. Even wennen aan de automaat en het nieuwe motorgeluid (vergeleken bij T4 toch echt anders) maar rijdt super.
Heb aan aantal vragen.
In mijn T4 had ik een dikke rubber mat (foam 4 mm) in de laad ruimte. Wie weet waar ik dat kan kopen?
Verder zoek ik een radio/cd speler met USB aansluiting waarvan de display qua kleur mooi past bij dashboard verlichting. Wie heeft suggesties.
Verder is de laadruimte bekleed met dat grijze karton en in de laadvloer zitten 6 ogen. Is het nog wijsheid om lat om lat betimmering aan te brengen of is het goed te doen met die ogen. Ik neem bijv 4 fietsen mee op vakantie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dan het toerental. Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat een 130 pk bij 120 km 2200 toeren draait. Die van mij 2600. Hoe kan dat?
Dit was het eerst wel even.
Zie reacties graag tegemoet.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Welkom met je Wite Beige t5,
Ja ,ik had net m`n berichtje klaar om te verzenden toen jij je vorige bericht verwijderde :muur
Let wel even op dat je echte glas panelen krijgt hè,dit in verband met krom trekken van de kunststofpanelen.
Ik heb dezelfde kleur,is erg mooi :klappen
Ik heb een schakelbak dus weet niet hoeveel toeren een automaat maakt!
Succes,
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: vraagjes ivm nieuwe T5

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

richardveltman schreef:Heb net even in mijn nieuwe T5 gereden. Even wennen aan de automaat en het nieuwe motorgeluid (vergeleken bij T4 toch echt anders) maar rijdt super.
Heb aan aantal vragen.
In mijn T4 had ik een dikke rubber mat (foam 4 mm) in de laad ruimte. Wie weet waar ik dat kan kopen?
Verder zoek ik een radio/cd speler met USB aansluiting waarvan de display qua kleur mooi past bij dashboard verlichting. Wie heeft suggesties.
Verder is de laadruimte bekleed met dat grijze karton en in de laadvloer zitten 6 ogen. Is het nog wijsheid om lat om lat betimmering aan te brengen of is het goed te doen met die ogen. Ik neem bijv 4 fietsen mee op vakantie. Heeft iemand hier ervaring mee?
Dan het toerental. Ik dacht toch echt gelezen te hebben dat een 130 pk bij 120 km 2200 toeren draait. Die van mij 2600. Hoe kan dat?
Dit was het eerst wel even.
Zie reacties graag tegemoet.
Hoi richardveltman

Wij hebben een 174 pk automaat en bij 120 km/u draait hij 2200 toeren, waarschijnlijk maakt een 130 pk meer toeren.

groetjes
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
LoosTDI
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 10:55
Locatie: Amsterdam

Bericht door LoosTDI »

harry t5 191 schreef:Welkom met je Wite Beige t5,
Ja ,ik had net m`n berichtje klaar om te verzenden toen jij je vorige bericht verwijderde :muur
Let wel even op dat je echte glas panelen krijgt hè,dit in verband met krom trekken van de kunststofpanelen.
Ik heb dezelfde kleur,is erg mooi :klappen
Ik heb een schakelbak dus weet niet hoeveel toeren een automaat maakt!
Succes,
Worden geen Glaspanelen Harry.

De dealer vertelde mijn dat het rvs panelen worden. :toppie
In in mei met de T5 naar de Wörthersee! Volgas naar de plas!

http://www.Woertherseetreffen.at
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Ik heb welliswaar een DC maar ook lat om lat betimmering; Idiaal om fietsen aan vast te maken: 4 , 5 , 6 fietsen (KWB en DC!!) een keer al 7 fietsen vervoerd (is ook wel het maximum). met een spin vast maken aan de lat om lat en het staat muurvast. Bij de lussen op de bodemplaat kom je moeilijk als er fietsen in staan.
Verder kan het boardkaton weinig hebben: is zo kapot als er een fiets tegenaanslaat. Mijn achterklep is daarom voorzien van multiplex.
Volgens mij maakt JVC radio's met VW verlichting, Ik weet niet of ze er een met USB hebben.

Groet EricP
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

zou minimaal voor lat om lat gaan. Dat karton kan inderdaad niks hebben, laat er eens een fiets tegen aan vallen of iets anders gewichtigs en je hebt zo kans op een deuk
T4 2.5TDI 88pk 1999
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ik heb het karton met projecttapijt beplakt. Dit is zeer stevig en dempt meteen ook he geluid.
Plaats reactie