Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ABS op hol na vervangen ring

vragen over de T4
Plaats reactie
timo
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 apr 2017, 18:00

ABS op hol na vervangen ring

Bericht door timo »

Ik had rechts voor een kapotte ABS ring, hij was gebroken, daardoor ging soms op de snelweg 't lampje aan, en eens in de 10x remmen, bij bijna stilstand, ging de ABS aan. Erg vervelend.

Gisteren eindelijk dat dingetje zelf maar eens vervangen. Echter, nu is het helemaal mis.

Iedere keer dat ik rem, en bijna tot stilstand kom, gaat de abs aan. Alleen dus als ik bijna stilsta. De ring zit er volgens mij goed op, ik zie niet eens hoe hij verkeerd zou kunnen zitten. Dan blijft dus de sensor over volgens mij. De auto geeft geen errors, lampje gaat niet branden. Dus lijkt me niet dat hij als 'kapot' gezien wordt. Kan hij vies zijn, en daardoor verkeerd meten? Iemand een tip? En ik waarom zou hij het alleen in bijna stilstand doen?

Wil overmorgen op vakantie m'n auto maar valt nu niet mee te rijden :D
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2727
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: ABS op hol na vervangen ring

Bericht door Erdem50 »

abs sensor is magnetisch, misschien zit er vuil op? Sensor zou ik uitbouwen en goed controleren. Soms zijn ze beschadigd door iets wat er tussen heeft gezeten of de ring heb geraakt heeft.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2727
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: ABS op hol na vervangen ring

Bericht door Erdem50 »

black bulli schreef: 16 jul 2017, 10:56 T4-wiki.de : (zoekfunctie :antiblockiersysteem)meld dat multistekker naar/op stuurapparaat corrosie kan hebben o.a. :toppie
Dan heb je sowieso een storingslampje. Met de genoemde klacht meet de auto dat abs ingrijpen nodig is terwijl dit niet het geval is.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ABS op hol na vervangen ring

Bericht door Multivan Generation »

timo schreef: 16 jul 2017, 09:26

Wil overmorgen op vakantie m'n auto maar valt nu niet mee te rijden :D
Ja en?
Dan haal je de zekering van het ABS er toch uit.
Dan kun je er gewoon mee rijden.
timo
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 apr 2017, 18:00

Re: ABS op hol na vervangen ring

Bericht door timo »

Erdem50 schreef: 16 jul 2017, 10:58
black bulli schreef: 16 jul 2017, 10:56 T4-wiki.de : (zoekfunctie :antiblockiersysteem)meld dat multistekker naar/op stuurapparaat corrosie kan hebben o.a. :toppie
Dan heb je sowieso een storingslampje. Met de genoemde klacht meet de auto dat abs ingrijpen nodig is terwijl dit niet het geval is.
Correct! Dat was dus ook mijn conclusie. dan is grootste kans dat hij vies is. ik ga 'm vanmiddag ff uitbouwen en schoonmaken...
Plaats reactie