Hallo, iemand een tip? Mijn accu was leeg na een 2 weken stilstand, en een aardige buurman hielp even met een start accuutje.
Nou ging dat ff fout; verkeerd om aangesloten, jaja, en nu doet ie het nog steeds niet.
Alleen als je de contact sleutel in de startstand draait gaat een keer kort de claxon. Duidt dit ergens op?
Heb alle zwaardere zekeringen uit de binnen- en motorruimte gecheckt, (hoger dan 10), maar misschien zit er ergens nog een losse grote zekering in de buurt van de start motor of zo. Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken? NB Was van plan morgen (=nu zondag) een andere accu te halen, deze accu had al eerder te snelle leeg loop problemen afgelopen winter. Dank, F.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
niet starten t5gp & accu ... tip gevraagd.
- Ralph Bakker
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 25 dec 2015, 15:15
- Locatie: Uden
Re: niet starten t5gp & accu ... tip gevraagd.
Gaat het gloeispiraaltje een keer aan en uit? Dit duidt op dat de ecu stroom krijgt.
Re: niet starten t5gp & accu ... tip gevraagd.
Claxon wordt klaarblijkelijk door de boordnetmodule geschakeld. Die zal de ompoling gedetecteerd hebben? Eerst maar eens uitlezen. En duimen...
Re: niet starten t5gp & accu ... tip gevraagd.
Dank voor de reacties; inmiddels heb ik de auto accu een paar uur "normaal" opgeladen met een 220v lader, gestart en bij een proef rit leek alles OK. Alleen de (black & decker 350) jumpstarter is stuk, daar zit geen zekering in zover ik weet na inspektie dus de interne accu zal wel overleden zijn. Zowel mijn garage boer ("uitlezen") en een auto electronica expert die ik ken waren nou net ff op vakantie. -F